Wie heeft ervaringen met de p.i Lelystad?

  • MARIAN

    mijn vriend zit vast voor 40 dagen op de B -afdeling hoe zwaar is het daar? voor mij is dit allemaal nieuw en ik weet niets en dat is beangstigd.

  • Dewi

    Hallo,

    mijn vriend moet 160 dagen zitten, voor een taakstraf die hij niet heeft gedaan, in Lelystad

    Mijn vraag was hoe het daar met bezoek gaat? Net zoals danielle vroeg.

    Zit je in een gezamelijke ruimte, in een apart kamertje met zn 2e.

    en bovenal, er zit toch geen raam tussen jou en de persoon waar je op bezoek gaat?

    Ik hoop dat iemand mij hier snel antwoord op kan geven, dinsdag wil ik voor het eerst op bezoek gaan.

    & danielle ik kan je wel antwoord geven op de vraag of je vaker op bezoek kan gaan,

    want een gevangene heeft recht op sowieso 1 uur bezoek per week

    later kan dit verlengt worden naar hoog uit 2uur.

  • marieanne

    mijn vriend zit sinds 20 mei vast, en moet 120 dagen zitten.

    hij zit op afdeling F, en wij hebben dinsdags en donderdags bezoek, dinsdag van 14.50 tot 16.50

    en donderdags van 8.30 tot 10.30, en de even weken is het op de donderdag en oneven weken op de dinsdag.

    En je zit wel in een gezamelijke ruimte, en er zit een laag randje plexi glas tussen, maar je kunt mekaar wel knuffelen en zoenen enzo.

    Wat je echt niet moet vergeten is om een afspraak van tevoren te maken,anders kom je er niet in.

    hahaha.. spreek uit ervaring:P

    En mijn vriend heeft het er steeds over dat als ik er 3x ben geweest dat we dan BZT(bezoek zonder toezicht) aan kunnen vragen, dus volgende week word het de 3e keer dat ik heen ga, en dan hopen dat dat mag.

    En zorg dat je klein geld bij je hebt, voor drinken daar, ohh ja geen 2 euro munten die pakt die machine niet!!!! misschien onzin informatie maar ja soms kan het ook wel nuttig zijn.

  • david van leeuwen

    heeft iemand voor mij aub een telefoon nummer van deze inrichting?

  • Joep

    kijk even op www.dji.nl

  • marina visser

    Hallo allemaal , wie weet de bankrekeningnummer van pi almere om geld te storten naar mijn vriend.

    groetjes marina

  • kim

    hallo,

    mijn vriend zit in de pi lelystad en ik moet zeggen bij binnekomst word all1 je tas gescand en je spullen voorderest word je zelf niet gefoulleerd …

    babyvoeding mag mee naar binnen all1 niet de bezoekers zaal in als je je kleine moet voeden moet de gedetineerde in de bezoekersruimte wachten en moeder en kind moeten naar de apparte ruimte (wc) waar een voedingskussen is en een stoel voor de baby te voeden.

    ik moet zeggen het is wel STRENG . als vader mag je niet eens je 3 weken oude baby in de armen sluiten. en drinken die je in de bezoekersruimte koopt mogen ze niet mee naar hun cel het moet persee daar opgedronken worden. (het leek wel alsof die uitgedorst was zo zielig). ze moeten vanaf 5 uur tot de volgende ochtend hun cel in.

    en van 3 tot 5 is het bezoek uur en anders kunnen ze gewoon 2 uurtjes luchten.

    verder met de bus 5 kan je er voor de deur komen(arriva) en weer terug.

    hij gaat om het half uur.

    voorderest heb ik niet heel veel ervaring daar ben er 1 x geweest dit word de 2e keer.

    ik hoop dat jullie nu een beetje wat meer weten..

    mvg kim

  • freya

    bericht verwijderd, aangezien het niet ontopic is

  • kim

    088 07 40300

  • Gerard Schokker

    Clotilde, ik Gerard had destijds opde medisch dienst wel oppervlakkige controle, voor het verstrekken voor mijn medicatie Seresta welke ik nam om goed te kunnen

    kunnen slapen.Maar de eerste dagen moet je gewoon wennen en alles eenbeeitje ove je heen laten gaan. Ik had welliswaar een soort artsassistente maar is gewoon

    een beetje routine check, zoals bloeddruk meten en waarvoor ik medicatie slikte. Groeten Clotilde van Gerard.