Wie heeft ervaringen met de p.i Lelystad?

• JD

-Linda- Schreef:

——————————————————-

> > Beste mensen,

>

> Binnenkort moet ik op bezoek in Lelystad. Ik ken

> het daar nog niet en vraag me af hoe de bezoekzaal

> daar is, of er gestript moet worden bij

> binnenkomst en of het vanaf het ns station per

> openbaar vervoer etc. te bereiken is

>

> Wie is hier al eerder geweest en kan mij

> informatie geven?

>

> Alvast bedankt

Hoi Linda,

De bezoekzaal in de eerste koepel is in december/januari 2009/2010 net verbouwt.

de bezoekers komen binnen in een U vormige balie-zaal die heuphoogte is. Op deze balie staat nog een plexiglas barriere van ong. 30 cm. hoogte.

Bezoekers moeten door een metaaldetector dus alles van metaal wordt de bezoeker afgenomen en kun je in een persoonlijke kluis achterlaten tot je weer vertrekt. verder wordt je als bezoeker nauwelijks gecontroleerd.

Bezoekers mogen NIETS aan gedetineerden overhandigen. klein materiaal kan via de mond worden overgesmokkeld maar de pakkans is groot.

De gedetineerden komen allen via een deur binnen op bezoekuur nadat ze met vingerafdruk apparatuur zijn geïdentificeerd.

Aan het einde v/h bezoek uur verlaten de gedetineerden door dezelfde deur de bezoekruimte en wordendan naakt gestript en volledig gecontroleerd (oksels, haar, anaal, voetzolen, balzak, oren etc.) Alle kleding en schoeisel wordt minutieus nagekeken en gecontroleerd dus briefjes, pennen, weed, pillen, alles wordt gevonden. Drugs zijn binnen volop verkrijgbaar via corrupte bewakers. Weed, pillen, heroïne en coke zijn altijd verkrijgbaar voor forse bedragen binnen de P.I. betaalmethoden zijn met telefoonkaarten (Cobra of de schofterig dure Duitse telefoonprovider telefoonkaarten) waarmee de bajes een contract heeft gesloten en welke provider alle betaaltelefoons binnen de P.I. beheert. ( Een lokaal gesprek binnen P.I. Lelystad kost al snel € 1,50/minuut binnen Lelystad), laat staan als je interregionaal gaat bellen of internationaal wil bellen. dan is de Cobrakaart een uitkomst alhoewel de Duitse schoft-provider per minuut gewoon blijft doortikken per minuut dus betaal je simpelweg altijd aan twee providers als je vanuit de P.I. belt. We zijn bezig aan te tonen dat dergelijke telefoniemisdrijven met medeweten van de P.I. leiding worden gegund tegen forse vergoedingen en we zijn dichtbij een beerput opentrekken waar de Balkenende norm en de CBR directeur slechts kleine mafiosi bij zijn.

Kort samengevat ben je als gedetineerde in de P.I. Lelystad opeens een burger in een commerciele maffia machine waar onze Hirsch Ballin alles vanaf weet maar er niks aan durft te doen.

Justitie Flevoland leid zo zijn eigen leventje en heeft de afgelopen jaren mermaals de media weten te bereiken. het heet welo lelystad maar is eigenlijk lelydorp en de medewerkers P.I./justitie/OM en overigen zijn ook door mij al keihard schriftelijk op liegen onder ambtseed betrapt met de benodigde harde bewijzen waafrvoor we nog dit jaar een

bewakers. Zelf importeren nis zinloos en onmogelijk,. ook geld is niet op deze manier binnen te brengen.

• robbin

een gevangenis waar je nooit terrecht moet komen !

• babyD

jongens i need some help!!

mijn vriend zit sinds een week in pi lelystad maar ik snap er allemaal niets van

ik heb geld gestort naar zn rekening nummer maar wat moet ik met dat registratie nummer??

tis me allemaal echt niet duidelijk

en hoe zit het met bellen??

als hij daar binnen een belkaart koop en ik de code van een cobra kaart doorgeef kan hij dan op die manier bellen?

alvast bedankt iedergeval

• zohair

Ik ben pas vandaag vrijgelaten van PI lelystad

geld overmaken via internetbankieren duurt ongeveer een dag behalve als er weekend tussen zit.

en bij aankomst mag je kiezen tussen pak sigareten pak shag of belkaart. als hij geld op zak had zou het op zijn rekening zijn gestort.

je krijgt ook elke dag 1.55 op je rekening dus hij kan elke dag effe bellen

en wekelijks komt daar nog 5 euro bovenop. niet dat dat wat is maar wel handig om je te bellen etc.

• bajesklant

zon goeie bajes om tezitten zat er 8 mnd kwam in mei vrij dit jaar hasj in overvloed in de bezoekzaal is goed hasj of wiet te smokkele als je maar durft hah voor de rest is het goed zitten daar vergeleken met andere gevangenissen in nederland zelfs de bewaarders zijn tof daar en de winkellijst is enorm ook

• leyla

Heeeyyy heyyy mijn vriend zit daaar vast en wil der graaaag heeeeen maaaar hoe en wat is het ver komt er een bus hoe oud moet je zijn om er in te komen???? En kan je gwn bellen om en afspraaaak kan je me aub er andwoord op geven

Heeeel erg bedankt.

Groetjes leyla

• lotte

Aan het einde v/h bezoek uur verlaten de

> gedetineerden door dezelfde deur de bezoekruimte

> en wordendan naakt gestript en volledig

> gecontroleerd (oksels, haar, anaal, voetzolen,

> balzak, oren etc.)

Hallo,

ik had een vraagje, mijn 19 jarige broertje zit 35 dagen in lelystad voor een taak straf die hij niet heeft gedaan..word hij dan na bezoek ook zo grondig gecontroleerd?

of is dat alleen zo bij de zwaardere jongens?

groetjes, lotte

• Joep

Dag Lotte,

Dat is bij je broer ook het geval. Waarom? Anders wordt het meten met 2 maten en dat is nooit bevorderlijk voor de sfeer, want wanneer is iemand zwaar en wanneer niet?

Bovendien zou je broertje onder druk gezet kunnen worden om via zijn bezoek drugs of iets anders proberen naar binnen te smokkelen en dat wordt zo voorkomen.

Een maatregel dus, die ook in het voordeel van jou en je broer werkt.

• lotte

hoi joep,

ooh ok naja daar schrik ik wel een beetje van maar het klinkt wel erg logisch

bedankt voor je snelle reactie

• danielle

hoi mijn vriend moet 17 dagen zitten in lelystad

ik ben hier nog nooit geweest en wil graag weten hoe het daar zit!!

hoe gaat het met bezoek bijvoorbeeld is dt is een grote zaal of zit je samen?

en met het bellen kan hij iedere dag bellen?

en wat doen ze daar de hele dag hebben ze een programma ofzo?

hoop dat iemand mij kan helpen

ik ga woensdag voor het eest opbezoek kan ik dan ook nog vaker op bezoek gaan?