-Linda- Schreef:
——————————————————-
> > Beste mensen,
>
> Binnenkort moet ik op bezoek in Lelystad. Ik ken
> het daar nog niet en vraag me af hoe de bezoekzaal
> daar is, of er gestript moet worden bij
> binnenkomst en of het vanaf het ns station per
> openbaar vervoer etc. te bereiken is
>
> Wie is hier al eerder geweest en kan mij
> informatie geven?
>
> Alvast bedankt
Hoi Linda,
De bezoekzaal in de eerste koepel is in december/januari 2009/2010 net verbouwt.
de bezoekers komen binnen in een U vormige balie-zaal die heuphoogte is. Op deze balie staat nog een plexiglas barriere van ong. 30 cm. hoogte.
Bezoekers moeten door een metaaldetector dus alles van metaal wordt de bezoeker afgenomen en kun je in een persoonlijke kluis achterlaten tot je weer vertrekt. verder wordt je als bezoeker nauwelijks gecontroleerd.
Bezoekers mogen NIETS aan gedetineerden overhandigen. klein materiaal kan via de mond worden overgesmokkeld maar de pakkans is groot.
De gedetineerden komen allen via een deur binnen op bezoekuur nadat ze met vingerafdruk apparatuur zijn geïdentificeerd.
Aan het einde v/h bezoek uur verlaten de gedetineerden door dezelfde deur de bezoekruimte en wordendan naakt gestript en volledig gecontroleerd (oksels, haar, anaal, voetzolen, balzak, oren etc.) Alle kleding en schoeisel wordt minutieus nagekeken en gecontroleerd dus briefjes, pennen, weed, pillen, alles wordt gevonden. Drugs zijn binnen volop verkrijgbaar via corrupte bewakers. Weed, pillen, heroïne en coke zijn altijd verkrijgbaar voor forse bedragen binnen de P.I. betaalmethoden zijn met telefoonkaarten (Cobra of de schofterig dure Duitse telefoonprovider telefoonkaarten) waarmee de bajes een contract heeft gesloten en welke provider alle betaaltelefoons binnen de P.I. beheert. ( Een lokaal gesprek binnen P.I. Lelystad kost al snel € 1,50/minuut binnen Lelystad), laat staan als je interregionaal gaat bellen of internationaal wil bellen. dan is de Cobrakaart een uitkomst alhoewel de Duitse schoft-provider per minuut gewoon blijft doortikken per minuut dus betaal je simpelweg altijd aan twee providers als je vanuit de P.I. belt. We zijn bezig aan te tonen dat dergelijke telefoniemisdrijven met medeweten van de P.I. leiding worden gegund tegen forse vergoedingen en we zijn dichtbij een beerput opentrekken waar de Balkenende norm en de CBR directeur slechts kleine mafiosi bij zijn.
Kort samengevat ben je als gedetineerde in de P.I. Lelystad opeens een burger in een commerciele maffia machine waar onze Hirsch Ballin alles vanaf weet maar er niks aan durft te doen.
Justitie Flevoland leid zo zijn eigen leventje en heeft de afgelopen jaren mermaals de media weten te bereiken. het heet welo lelystad maar is eigenlijk lelydorp en de medewerkers P.I./justitie/OM en overigen zijn ook door mij al keihard schriftelijk op liegen onder ambtseed betrapt met de benodigde harde bewijzen waafrvoor we nog dit jaar een
bewakers. Zelf importeren nis zinloos en onmogelijk,. ook geld is niet op deze manier binnen te brengen.