Gratie

• Zewi

Ik geloof dat jij gelooft dat hetgeen je schrijft waar is, daar twijfel ik niet aan. Maar hoe kun jij bepalen of iemand onschuldig zit of een straf niet verdiend heeft ? Net zo min als ik dat kan en daarom hebben we in Nederland ook rechters die dit voor hun rekening nemen.

Ik neem aan dat je veel contacten hebt met gedetineerden of ex-gedetineerden en daarvan is bekend dat een groot deel zich onschuldig waant of vinden dat ze te zwaar gestraft zijn. En wat versta jij onder een probleemjongere ? Een jonge gast die louter en alleen elke dag spijbelt van school zullen ze niet in een jeugdgevangenis stoppen. Daar komt toch echt wel iets meer bij kijken, het gaat dan toch al snel over diefstal, straatroof, geweld enz.

• Hyperactief

Een jonge gast die louter en alleen elke dag spijbelt van school zullen ze niet in een jeugdgevangenis stoppen. Daar komt toch echt wel iets meer bij kijken, het gaat dan toch al snel over diefstal, straatroof, geweld enz. Aldus : Zewi.

Kom eens uit je ei Zewi, er zitten hier in Nederland ± 1000 hulpbehoevende jongeren met enkel en alleen OTS (Onder Toezicht Stelling) zonder enig strafbaar feit in jeugdgevangenissen opgesloten, en dit is bijna de helft van de totale capaciteit van jeugdgevangenissen. Ze zitten TUSSEN de crimineeltjes, en zijn soms jonger (tegen alle regels in) dan 12 (al praten we in het laatste geval over enkelen) Groetjes v Hyperactief

• Zewi

Je gooit nogal wat zaken door elkaar. Als je het hebt over een uithuisplaatsing (en dit kan o.a. komen door het probleemgedrag van de betreffende jongere, bijvoorbeeld kleine crimintaliteit, ook ouders kunnen natuurlijk de oorzaak zijn) dan betekent dit niet dat iemand zomaar in een gevangenis gegooid wordt.Als zo'n jongere dan toch het huis uitmoet wordt er in de laatste plaats naar een tehuis gezocht. En dat noem jij dan een jeugdgevangenis net zoals jij waarschijnlijk een bejaardetehuis een bejaardegevangenis zult noemen.

Als je een aantal weken geleden het programma “Zembla” gezien had dan had je een beeld gekregen van hoe het in de praktijk werkt. Dan had je onder meer gezien dat deze jongeren alle vrijheid hadden en absoluut niet als crimineel behandeld worden, hoe triest het verder ook voor deze mensen is. Maar ik neem aan dat jij, gezien jouw betrokkenheid hierbij, je al aangeboden hebt als pleegouder om er tenminste 1 te redden van deze vreselijke strafkampen.

• Alkien

Zewi…….er zitten op dit moment meer dan 1000 jongeren in Jeugddetentie.

Omdat er nergens plaats voor ze is, met andere woorden, ze zitten onterecht vast !!!

en dat kan jij wel niet geloven, maar dan moet je toch een beetje beter opletten wat er om je heen gebeurd, want zelfs op TV en in kranten is er al aandacht aan besteed.

En bij de poltiek is het ook al aangekaart door o.a. Hyper.

En ik zit in dit wereldje, heb kinderen eruit gekregen die er niet hoorde, dus a.u.b. kom me niet aan met dat het niet waar is.

Groet,

Alkien.

• tam

nou zoals je ziet ben ik niet de enigen die het idee heb dat jij gewoon je kop in het zand steekt

als jij afgaat op wat j eafentie op t.v ziet en van de media zit je al in een foute hoek

en de rechters in nederland maken heel veel fouten dus als je niet weet waar j ehet over heb en mee wil praten moet je eerst je huiswerk goed maken

echt ik weet waar ik het over heb

en ik heb stukken en bewijzen gezien en zit zelf nu ook in zo een situatie

het is niet zo dat ik het gewoon maar aan neem wat ik hoor van een gedetineerden daar gaat natuurlijk wel een onderzoek aan voor af

groetjes tam

• Alkien

Hoi tam, voor de wat minder “inteligente” :D hier, ik neem aan dat je antwoord bedoeld is voor Zewi ???

Groet,

Alkien.

• tam

nou annemarie ik kan de site achter slot en grendel

maar je vergeet even een ding te melden

dat toen (en nu praat ik niet over iedereen die daar zit laat dat duidelijk zijn )ze nog buiten waren en leuk geld maakten die vrouwtje niet klaagde ,want toen konden ze alles doen toch en hebben lekker mee geprofiteerd van dat geld

maar o nee nu ze vast zitten zijn de vrouwen zielig en de mannen moeten hun bek houden

KIJK ZO WERKT HET NATUURLIJK NIET HE

we moeten wel even eerlijk blijven

en heel veel vrouwen klaagen totaal niet

ik zit ook in de situatie en ik klaag zelden over iets

het is nou eenmaal zo en ik verander daar helemaal niks aan

groetjes tam

• Zewi

Oke dan heb ik tot slot de volgende vraag over het jouw/jullie gebruikte woord “onterecht”.

Zitten deze jongeren hier volgens jou dan obv een PIJ maatregel/machtiging vd kinderrechter ?

• Zewi

Lijkt me niet.

• Alkien

Dit zijn kinderen die er zitten door middel van een OTS (Onder Toezicht Stelling) Die wordt idd afgegeven door de rechter, maar heeft niets met PIJ te maken. Pij is Strafrecht.

De kinderen onder OTS, horen gewoon in een pleeggezin, of een jeugdzorg setting oid. Niet in Detentie.

Groet,

Alkien.