inderdaad werd er om een mening van gratie gevraagt, die heb ik gegeven met als voorbeeld mijn ervaringen….maar goed dat terzijde.
Ik heb vastgezeten omdat er pas na 1,5 jaar een rechter aan te pas kwam en er dus in de rechtbank door en politie en getuigen gemeld kon worden dat het een verhaal van mijn man was en niet van mij. Als inwoner van Portugal met een nederlands paspoort word je vastgezet tot de rechtzaak…..en het is daar niet zo dat je na een paar manaden een proces hebt …nee het is afwachten tot de rechter een keer tijd heeft…met een limiet van 2, 5 jaar…dus ik heb nog mazzel gehad.
Ik heb niet vastgezeten om te kunnen begrijpen hoe mijn man zich nu voelt, maar DOORDAT ik heb vastgezeten, begrijp ik hem beter.
O ja en is het niet zo dat men ook een nederlandse straf heeft staan, dat een gratie verlening, als men aan je juiste eisen voldoet, dat ineens niet voor diegene geld maar alleen als je voor die straf in Nederland zit…….dan zijn we ineens geen nederlanders meer met een nederlandse straf, geld dat alleen als je al zit voor een straf…..of ook voor mensen die zich moeten melden voor een straf…..zou van hun strafmaat, als de juiste eisen er dan maar weer zijn, want ja het geld natuurlijk niet zomaar voor iedereen, er word natuurlijk wel onderscheid gemaakt, ook een gedeelte gratie worden verleent….
nou ja als mijn nederlandse advokaat (die ik door en door vertrouw gelukkig, en tot nog toe zijn wek perfect heeft gedaa0 zegt dat manlief ook strafvermindering voor een nederlandse straf krijgt dan ga ik daar gewoon van uit..
voor mij is deze discussie gesloten verder, want ook op een site als deze zie ik toch de vooroordelen al weer in de rondte vliegen….
O ja nog even dit, de paus is nu echt bijna dood, en hoe gek ook ik ben niet blij……………………………………….
Bren