Gratie

• Joep

Hallo Dolfijn,

Ja, ik denk zeker dat er gratie gaat komen. Vergelijk het met de kroning van Beatrix 25 jaar geleden, toen kregen alle gedetineerden 1/3 korting op hun straf en iedereen die een straf(restant) had van minder dan een half jaar hoefde niet meer te komen of mocht naar huis.

Wanneer het gaat komen is nog niet bekend, maar ik houd er ernstig rekening mee.

groeten, Joep

• Sip

Gratie op zich om de reden die jij noemt ben ik op tegen. Dat zou alleen verleend moeten worden bij uitzonderlijk goed gedrag.

Maar als men toch overgaat tot het masaal gratie verlenen, dan zou ik zeggen, zij die veroordeeld zijn voor gewelds- en zedendelecten alsmede zij die reeds meerdere keren zijn veroordeeld met een totale straftijd van meer dan 4 jaar niet voor gratie in aanmerking te laten komen.

• bren

sip…ook ik vind het belachelijk dat als de paus overlijdt er dan een pardon word gedaan…hoe heet dat ook alweer de een zijn dood, de ander zijn brood…nee dat vind ik een min iets…..

Maar een pardon zoals waar joep van spreekt, daar kan ik met dan nog wel ergens in vinden….

In portugal houden ze er hele rare denkwijzen op na, kan het daar dus ook niet mee eens zijn….mijn man schaamt zich wel eens, omdat hij om zich heen ziet dat er allerlei rare taferelen plaatsvinden als de paus zich weer in het ziekenhuis bevind.

Hij doet daar dus niet aan mee, het is raar om er aan te denken.

groetjes bren

• Joep

Hallo Sip,

de gedachte om recidivisten erbuiten te laten was nog niet bij mij opgekomen, al is het totaal van 4 jaar natuurlijk willekeurig gekozen. Waarom niet 3 of 5?

maar bedankt voor je bijdrage.

groeten, Joep

• Sip

Ik weet niet wat er met de paus is, alleen dat hij bijna dood is

• Sip

4 Jaar is idd een voorbeeld getal. In elk egval zou ik draaideurcriminelen buiten dat soort regelingen willen houden

• Sip

Zo is het

• Zewi

Precies.

• bren

waarom ga je ervanuit dat als ik heb vastgezeten dat ik er ook iets van wist…mmmm…..en waar komt dat klagen dan vandaan….heb ik iets over het hoofd gezien….ik heb namelijk niets te klagen, o ja alleen mijn man zit vast, maar dat gaat vanzelf weer over…pffff, voor de rest niets…….klagen laat ik graag aan andere mensen over…….want manlief zijn billen zijn verbrand en die blaren die verdwijnen vanzelf…of dat nou 10, 12 of 20 jaar duurt. En dat interreseert me ook niets.

En waarom zou mijn man niks merken van een gratie van onze koningin, is hij ineens geen nederlander meer met een nederlandse straf….

Mijn man heeft een nederlands en portugees delict gepleegt, niet in ons buitenland, ja voor jullie wel…maar als ik het zo dan is het dus beter een delict te plegen in het land waar je woont……..o maar dan was ik zeker vergeten te vermelden dat wij gewoon al jaren in Piortugal woonden…dan is het geen buitenland meer denk ik..

Ik zit niet te wachten tot de paus doodgaat, en ook niet op gratie van een koningin, ik zit gewoon te wachten tot mijn man thuiskomt……zonder klagen, want ik weet ddat waar ik op wacht, het beste is wat er in mijn leven is.

Mijn vastzitten heeft geen ene moer te maken met niks niet, alleen dat ik waarschijnlijk iets beter denk te weten en voelen waar mijn mannie doorheen gaat.

groetjes bren