he hyp
willem h is geen nick als je verder wil praten ontvang ik je graag op e.punt@chello.nl ben vanavond niet aanwezig maar morgen ben je de eerste..
groeten willem h.
Hallo Nancy,
Voor 100% met je eens!
Scheelt veel ruimte en anderen behoeven niet zo lang te wachten voordat er een plaatsje vrijkomt.
De criminaliteit zal vermoedelijk doen afnemen omdat het leven in de gevangenis gedeeld dient te worden met meerderen, dus sommigen zullen het uit hun hoofd laten om zich op het verkeerde pad te begeven.
nancy schreef:
>
> Ze moeten er veel meer in een cel stoppen. scheelt ook in de
> ruimte.
Luister mensen , begrijp me niet verkeerd.
Het overgrote deel van de gedetineerden heeft het aan zich zelf te danken dat hij of zij vast zit.
En ik probeer ook geen sympathie of medelijden voor die gasten op te wekken.
Maar je moet iemand die zwaar aan het dementeren is niet gaan vergelijken met een gedetineerden die nog bewust is van wat ie doet en meemaakt.
Iemand die bijvoorbeeld 2 kinderen thuis heeft zitten en een vrouw, alle drie missen ze hun man of vader, en dan niet te vergeten de ouders van die man. die hebben het ook zwaar.
En dan kan je zeggen “dat had ie maar eerder moeten bedenken” dat had ie inderdaad maar ook moeten doen, eigenschuld dikke bult. Ben ik ook volkomen mee eens.
Maar dat neem niet weg dat het mentaal verschrikkelijk zwaar is om vast te zitten.
Je mag 1 uur per dag luchten onder zware toezicht en binnen een aantal muren (je kan dus alleen maar naar boven kijken).
1 keer in de week bezoek en dan niet meer dan 3 bezoekers.
elke dag douchen? nou niet in de inrichting waar ik werk.
ergens niet mee eens zijn? ga maar in beklag.
grote bek ook nog? rode kaart, 3 dagen cellulair. (dat houd in dat je er alleen uit mag om te luchten, alleen in een lucht kooi)
Begint het een beetje frustrerend te worden voor je en je gaat tegen de verkeerde uit je dak, zonder pardon een dag of 6 ISO (isolatie) met alleen maar 4 witte muren om je heen 23 uur per dag.
advocaat bellen? alleen op je beldag, maar als je je goed gedraagd (oftewel slijmt tegen de bewaarders) mag je vandaag ook bellen.
een aantal keren in de week je ster aan een bewaarder laten zien omdat je net bezoek hebt gehad of gewoon steek proefsgewijze visitatie.
Nou leuk hoor zo'n tv op cel, te gek man erzit ook nog canal+ op, kan je je zaterdag in iedergeval afrukken.
Maar ondertussen in de onzekerheid of je vrouw je wel trouw blijft, kon je haar maar bellen om haar stem te horen, jammer kerel overmorgen weer.
Heb je ergens last van? vul maar een verzoek briefje in voor de doktor, als je geluk hebt roept ie je morgen op.
En dan komen we bij de wip kamer, dat bestaat niet dat is iets uit de serie vrouwe vleugel.
Zo zie je maar weer de niveau van een aantal mensen waar die hun info van daan halen.
Het is wel onder hoge uitzondering mogelijk voor lang gestrafde een wippie te maken ja met vrouw of vriendin, maar alleen in uitzonderlijke gevallen.
Er wordt voor jou gedacht binnen je hoeft niks te doen, je mag niks doen.
En dan moet je nog 4 jaar? nou ik hoop het nooit mee te maken.
ik zou het denk ik nog geen 30 dagen vol houden.
elke dag weer die deur achter je dicht, niet dus even in de avond een biertje kunnen pakken bij een vriend.
onzeker,
frustrerend,
machteloos,
afwachtend,
nogmaal ik probeer hier geen symphatie of medelijden te kweken.
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken, dat het niet te vergelijken is en dat zitten in een bajes met of zonder tv extreem zwaar is.
Een bewaarder uit Amsterdam.
Waarschijnlijk een collega uit de Over Amstel cq Bijlmer bajes
“Maar je moet iemand die zwaar aan het dementeren is niet gaan vergelijken met een gedetineerden die nog bewust is van wat ie doet en meemaakt”
Wie had het het hier over zwaar dementerende bejaarde? laat staan over schuldig al dan niet?
"Iemand die bijvoorbeeld 2 kinderen thuis heeft zitten en een vrouw, alle drie missen ze hun man of vader, en dan niet te vergeten de ouders van die man. die hebben het ook zwaar.
En dan kan je zeggen “dat had ie maar eerder moeten bedenken” dat had ie inderdaad maar ook moeten doen, eigenschuld dikke bult. Ben ik ook volkomen mee eens."
De familieleden van een Alzheimer patient missen ook zijn of haar moeder/vader. en moeten hem/haar ook overleveren aan “een overheids instelling”
Het gebruik van de wipkamer (minimaal 1x per maand,heb je recht op) met schone lakens (onder en boven laken+ dekbedhoes) en twee kussenslopen, zakje koffie en een filterzakje voor in het koffieapparaat met suiker en melk om het na de wip toch nog effe huiselijk te kunnen maken:)
Je ster laten zien, hoeveel contra bande……..worden via/achter deze “ster” niet naar binnen gehaald………een Steradent tube vol met drugs:0 (wist hij 4 volle dagen in de isolatie achter zijn sluitspier te verstoppen) heeft nu op de kosten van het ziekenfonds een behandeling t.a.v zijn aambeien:)
Gaan wij verder met deze onzin?
Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat ik hier duidelijk probeerde te maken, onzin?
Volgens mij is het helemaal geen onzin dat het zwaar is om te zitten. Het is gewoon zo.
En dat je dementerende ouders niet met gedetineerden kan vergelijken.
Dat is wat ik duidelijk probeerde te maken, en collega? volgens mij meer van horen zeggen dan echt een collega.
En watbetreft nakijken van de ‘ster’, ik heb nergens gesugereerd dat het niet nodig zou moeten zijn, je haalt alles (al dan niet bewust om je punt te maken) uit de context.
Ik bedoelde alleen maar dat het gewoon verschrikkelijk vernederend is om elke keer je ster te laten zien aan een ander kerel.
Maar ik ga hier niet verder op in, heeft toch geen zin om een tunnel-visie gerichte discussie te houden.
IK BEN HET HELEMAAL MET EENS BEWAARDER HET IS ECHT ONMENSELIJK OM JE KONTGAT (GROFGEZEGD) TE LATEN ZIEN!!!
Bewaarder schreef:
>
> Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat ik hier duidelijk
> probeerde te maken, onzin?
> Volgens mij is het helemaal geen onzin dat het zwaar is om te
> zitten. Het is gewoon zo.
> En dat je dementerende ouders niet met gedetineerden kan
> vergelijken.
> Dat is wat ik duidelijk probeerde te maken, en collega?
> volgens mij meer van horen zeggen dan echt een collega.
> En watbetreft nakijken van de ‘ster’, ik heb nergens
> gesugereerd dat het niet nodig zou moeten zijn, je haalt
> alles (al dan niet bewust om je punt te maken) uit de context.
> Ik bedoelde alleen maar dat het gewoon verschrikkelijk
> vernederend is om elke keer je ster te laten zien aan een
> ander kerel.
>
> Maar ik ga hier niet verder op in, heeft toch geen zin om een
> tunnel-visie gerichte discussie te houden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?