svp 4 gevangenenen in 1 cel!!!!

• Mas

Bedankt collega,

het is inderdaad de eerste keer dat hij met justitie in aanraking komt. Ik moet eerlijk zeggen dat hij echt nooit met drank op in de auto stapte. Hij houdt wel erg van een borrel op een feestje en ging daarom eigenlijk altijd met een taxi of in zijn vriendengroep “bopten” ze om de beurt.

Hij had kaarten voor een wedstrijd van het Nederlands Elftal waar hij de volgende ochtend met zijn vader heen ging. Daarom is hij met de auto gegaan, met de gedachte dan drink ik niet en ga ik een beetje op thuis naar huis.

Hij heeft wel gedronken… (nog steeds kan ik er zo boos om worden).

Het meisje dat is overleden kwam uit hetzelfde dorp en was een jonge griet in de bloei van haar leven.

Er is contact geweest met de familie van haar. Mijn schoonmoeder is er geweest en hij heeft brieven naar hen gestuurd.

De familie vind de straf ook overdone. Ze beseffen dat zij daar nooit mee terugkomt. Ik vind dat bewonderingswaardig en heb heel veel respect voor de familie. Haar moeder doet nog steeds haar boodschappen bij de drogisterij waar mijn schoonmoeder werkt. Ze zeggen elkaar gepast gedag.

Goedmaken kan hij het nooit meer, dat geeft zo'n verschrikkelijk klote machteloosheidgevoel.

Nu gaat alle aandacht naar hem, negatief (door onbekenden) en positief (vrienden, familie). Maar wij, mijn vriend en ik, zullen de andere kant nooit uit het oog verliezen. Het zal je gebeuren, het is verschrikkelijk.

het enige wat mijn vriend kan doen is zijn straf uitzitten en daar proberen hetzelfde uit te komen, niet beïnvloedt door alle negatieve invloeden binnen de instelling.

Maar zielig zijn we niet, het is alleen allemaal k.ut (sorry voor de woordkeuze, maar weet niets beters). Maar onze tijd komt nog. Het is als een lidteken, de wond zal dicht gaan, maar het blijft zichtbaar en zal nooit helemaal weggaan.

Nou ik nog ermee voor vandaag.

Groetjes, Mas

• Hyperactief

Hoi Mas, het is wat collega al zei, voor de slachtoffers heel zwaar en triest dat dit niet meer terug te draaien is. Maar voor jullie ook, het zal je hele leven je toch achtervolgen. Ik hoop dat als hij straks vrijkomt hij geen druppel alcohol meer aanraakt, en dat ook naar anderen zal uitdragen. Ik ging ooit in mijn vorige plaats waar je met openbaar vervoer s´avonds/ s´nachts niet kon reizen met een buurman naar Koninginnenacht in Utrecht met zijn Auto, de bedoeling was dat ik dronk en hij reed, met stappen deden we dit om en om, oftewel de volgende keer hij drinken en ik rijden. Daar ik de volgende dag naar Amsterdam zou gaan, zouden we niet de hele nacht blijven. Daar aangekomen komt hij een oude schoolmaat tegen, waardoor ik met mijn zoon de rommelmarkt af ging struinen en we op een bepaald tijdstip weer ergens afgesproken hadden. Toen ik daar terugkwam zat hij volop aan het bier en zei dat ie s´nachts bleef, hij wilde mij de autosleutel van zijn auto geven zodat ik naar huis kon. Ik heb geweigerd en aangedrongen op een taxi, dat vond die niet leuk, maar ik ga en mijn rijbewijzen (heb ze op motor na allemaal) en anderen niet in gevaar brengen met drank op, al had ik op Hoog Catherijne moeten slapen om nuchter te worden, maar ik ga NIET achter het stuur.

Maar Hyper, wat heb jij toch met Mandy? Volgens mij zijn jullie het heel vaak eens, maar drukken jullie je net even anders uit. Aldus Mas.

Ik kan hem/ haar niet, ik denk dat hij/ zij veel meegemaakt heb en zich snel aangesproken voelt, daar ik naar anderen van hem/ haar ook wel scherpe reactie´s tegenkom. Ik hoop dat als hij/ zij nu weer post, het gewoon kan, er is al ellende genoeg om elkaar om 3 X niets af te z.e.i.k.e.n. Groetjes v Hyperactief