svp 4 gevangenenen in 1 cel!!!!

• Hyperactief

Ik zal precies hetzelfde doen als ik erachter kom dat iemand aan mijn zusje zit of aan mijn nichtje (heb zelf nog geen kids) Ik bleef zoeken tot ik de dader had en dan inderdaad zal ik achter de dikke deur belanden !! Want dan is de dader de mijne dat beloof ik

Dus Bewaarder ik geef je groot gelijk Aldus Mandy.

Wie zal dit niet doen, het is een geheel menselijke reactie als mensen hun dierbaren en bloedverwanten beschermen. Geen Wet die dat tegenhoud, oftewel iedereen kan in de bajes belanden, het is maar net wat je meemaakt in het leven en wat zich op je eigen pad kruist. Groetjes v Hyperactief

• Collega

Hyper. je hebt een punt:)

Maar ten eerste: de categorie “geen onmens” (vaders die het recht in eigen handen hebben genomen om de moord/verkrachting van hun kind te wreken en andere “toegewijde” burgers die door onze rechtsbedeling zijn afgestraft) leeft onder een heel ander regime binnen het bajeswereldje dan een doorgewinterde recidivist.

Ten tweede de categorie geen onmens “gemeenschapsgeschikt” hebben het verschrikkelijk moeilijk, maar dit zijn meestal niet de mensen die je hoort klagen, over maaltijden, bezoekregelingen, dit zijn niet de mensen die justitie medewerkers gijzelen, geslachtsgemeenschap hebben met medegedetineerden om aan geld of drugs te komen, cellen afbreken, vrouwen of vriendinnen vragen om drugs binnen te smokkelen enz

Waarom niet? Omdat dit de mensen zijn die weten wat de regels/tekortkomingen zijn in onze maatschappij. En ondanks hun teleurstelling in dezelfde maatschappij toch weer willen worden opgenomen/terugkeren (als men de kans krijgt)

Het menselijke van het werken met mensen (gedetineerd of dementerende) is dat je, jezelf als mens opstelt en probeert een medemens voor je te zien staan.

• Mandy

Nou gedraag je dan ook als iemand die,die leeftijd al 3x gehad heeft !!

• collega

Bewaarder,

Elke Nederlander heeft rechten en plichten. (al dan niet afgestraft)

Elke Nederlander heeft het recht om na een misdrijf opgesloten te worden in een van onze vele moderne justitiële inrichtingen, en daarbij heeft men recht op: een humanitaire behandeling, een eigen cel, een veilige omgeving, gezonde en verantwoorde voeding, cursussen, entertainment en geestelijke bijstand.

Hebben volgens jouw 65 +ers wel recht op humaniteit? (mensen die na een vreugdevol arbeidsverleden van 45 /50 jaar keihard gewerkt te hebben , gelukkig nog gezond zijn gebleven en niet voortijdig tot een van de door jou afgeschreven burgers gekenmerkt word)

Jouw humanitaire zorg omtrent mijn houding/opleiding: Kind, na jaren in gevangenissen te hebben gewerkt, na gijzelingen, zelfmoorden en ontsnappingen, riots, cold turkeys en wat al dien meer, ben ik misschien wat stubborn geworden maar heb nog steeds voor ogen twee mensen, twee verhalen .

Het vervelendste is ook niet voor ons het werken met gedetineerden maar met collega’s die jammeren als kleine kinderen, die het op een openbaar forum hebben over ” het tegen de verkeerde hebben en vervolgens 6 dagen ISO krijgen” en het verschrikkelijke beleid van familie bezoeken “ over het slijmen met een bewaarder om het geregeld te krijgen” Heb jij deze misstanden wel eens opgenomen met een afdelingshoofd of met je directeur. Als dat zo is dan praten Wij verder. Platte collega’s met een grote mond heb ik genoeg meegemaakt.

Omdat ik toevallig voor een beroep met gedetineerden heb gekozen wil niet zeggen dat ik voor andere beroepsgroepen die met zieken, zwakken en slachtoffers werken oogkleppen op heb.

• Hyperactief

Nou gedraag je dan ook als iemand die,die leeftijd al 3x gehad heeft !! Aldus Mandy.

Het allerlaatste wat ik hier over zeg, is dat het algemeen bekend is dat een persoon zijn of haar gebreken vaak op een ander projecteerd, oftewel houd jezelf eens een spiegel voor. De kunst van discusseren is je allereerst bij het onderwerp zelf te houden, en NIET op de persoon te gooien. Ook op Advocatenpagina, zag ik aan jou reactie´s op sommige anderen, dat je gelijk op je lange teentjes getrapt bent als iemand ook maar iets anders reageerd dan jij verwacht. Je zou dan ook gewoon kunnen vragen hoe ze dat bedoelen, als meteen gestoken door een Wesp te reageren. Meningsverschillen mag in een discussie, maar respecteer een ander zijn/ haar mening als je het er niet mee eens bent, zo gaat dat in Politiek debat ook, lijnrecht tegenover elkaar staan in debat, en daarna samen een bak koffie drinken. Als laatste hierover heb jij geluk dat de Webmaster alhier soepel is, er zijn zat borden waar jij voor dit gedrag geblokkeerd zou worden. Niks en niemand bepaald hoe ik me dien te gedragen op prikborden en zeker JIJ NIET, in de 3 jaar dat ik post weet men wat ze aan mij hebben daar ik anders op serieuze forums niet gevraagd zou worden dit bij afwezigheid te beheren. Houd je bij de onderwerpen, of ga wat anders doen, i.p.v. je frustratie´s op anderen te botvieren. Dat laatste moet je in het echt doen, en niet anoniem op een forum. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief

Hoi Collega, vandaar dat het ook zo moeilijk is standaard iets te versoberen zonder goedwillenden te treffen. Zoals jij al schrijft, zijn er vele categorieën gevangen, van ernstig gestoord (ook vaak ziek) tot iemand die de pech had een dodelijk ongeval mee te moeten maken, en de burger die uit emotie handeld. (eerst komt emotie dan verstand) Ik vergeet nooit dat er een enorme ophef kwam dat de W.A.O. uitkering van Ferdi E. met terugwerkende kracht betaald werd. De mensen keken naar de vele tonnen die na zo lang zitten in één keer vrijkwamen, ze vergaten echter dat het levensonderhoud van zijn vrouw hiermee verrekend zou worden, waarmee ik wil zeggen dat de man er netto nog geen roeiboot van kon kopen. De Politiek speelde op deze borrelpraatverontwaardiging gelijk in, en schafte de W.A.O. in gevangenschap af. Daarmee is het dus ook afgeschaft voor iemand die uit emotie reageerd, of een dodelijk ongeluk heeft veroorzaakt en moet zitten, maar dat beseffen de mensen die het hardste schreeuwden pas als ze er zelf voorstaan. Waarmee ik aan wil geven dat het niet simpel is om maatregelen te treffen, die anderen niet treffen die men niet voor ogen had. Ik vind jou instelling om jezelf als mens op te stellen, dan ook prijzenswaardig. Ik heb dat met daklozen etc. ook, eens lagen ze in de wieg als kind waar een Ouder trots op was, en overal zit een verhaal achter, wat mensen maar al te vaak helaas niet willen horen. Groetjes v Hyperactief

• Mas

Bedankt bewaarder.

Ik wil ook nooit sypmathie kweken, maar het is inderdaad erg zwaar. De betekenis van het woord vrijheid kennen alleen zij die opgesloten zitten.

Mijn vriend is veroordeeld voor het veroorzaken van een ongeluk met dodelijke afloop. Het is al een straf dat het je overkomt, nu zit hij in de gevangenis voor 2 jaar. Hij moet zich staande weten te houden tussen echte criminelen, drugsgebruikers, verkrachters enz. enz. Van de week is zijn telefoonkaart gestolen, mocht hij me eindelijk bellen, wordt dat ding gejat. Hij is maar een mietje daar, hij heeft niet bewust iets misdaan en niet geaccepteerd. Ik wil niet zeggen dat zij bewust crimineel zijn geworden. Veel van die jongens worden zo door allerlei omstandigheden.

Mijn feit blijft dat mijn vriend zich daar moet zien te redden met die jongens, met alle regels en wetten die in zo'n instelling zijn.

Het is alles behalve een hotel, laat dat duidelijk zijn!

• Hyperactief

Sterkte Mas met jou situatie, mensen die zomaar wat schreeuwen, die piepen wel anders als ze hetzelf overkomt. In een blackout iemand doodrijden o.i.d. kan het verschil tussen vrij en niet vrij zijn, mensen denken ook te gemakkelijk over recht. Het gebeurd regelmatig dat mensen die behoren te zitten vrijgesproken worden, terwijl onschuldigen vast gaan, verkeerde tijd verkeerde plaats is voldoende. Groetjes v Hyperactief

• Mas

Thanx! Inderdaad, zo is. Een moment een verkeerde beslissing maken, terwijl een heleboel mensen dezelfde beslissing maken (en nog steeds), kan de rest van je leven zo op z'n kop zetten.

Eerlijk zijn kan ook veel consequenties hebben. Maar ik ben trots dat hij is eerlijk is geweest, als alles achter de rug is kan hij ook vrede met zichzelf hebben (als dat uberhaubt mogelijk is).

Hij heeft nl. verklaard dat hij 7 biertjes op had, terwijl zijn bloedtesten goed waren, ze hebben het teruggerekend naar het moment van het ongeluk en toen was het ook goed (ze dachten aan anderhalf biertje).

Dat is gewoon stom, dom en achterlijk. Je kan niet rijden met drank op. Ik weet dat het eigenlijk nooit voor kwam(gaan vaak met taxi). Verder heeft hij die biertjes tussen 16.00 uur tot 02.30 gedronken, tussendoor is er gegeten en koffie gedronken. Maar dat maakt niets goed. Het kan gewoon niet!

Maar ik ben wel trots dat hij eerlijk is geweest, hij had nl. wel kunnen zeggen dat het er inderdaad anderhalf geweest waren.

Tegelijkertijd besef je dat het wellicht een paar maanden gescheeld zou hebben, maar die nemen we dan maar voor lief.

Het enige wat ik kan doen is blijven geloven…en me zo min mogelijk aan trekken van wat mensen over me zeggen of van me denken.

Maar Hyper, wat heb jij toch met Mandy? Volgens mij zijn jullie het heel vaak eens, maar drukken jullie je net even anders uit.

Groetjes en bedankt voor je reactie, Mas

• Collega

Mas,

Het is t.o.v de familieleden van het slachtoffer, natuurlijk niet/nooit goed te praten, daar gaan mijn gedachten als eerste naar uit, niet naar iemand die na een gezellig avondje heeft gedronken en vervolgens een niets vermoedende hardwerkende vader/moeder zoon/dochter dood rijdt.

Ik bergrijp uit je trieste verhaal dat jullie dat wel duidelijk is.

Maar om hiervoor twee jaar gevangenisstraf te krijgen? Helpt het de familie van het slachtoffer met het verwerkingsproces. (misschien wel, hoogst waarschijnlijk niet)

Is hij een alcoholist dan is een verplicht afkick centrum op zijn plaats, is hij iemand die voor de eerste keer met Justitie in aanraking is gekomen? Wat moeten deze twee jaar gevangenisstraf er aan bijdragen/veranderen om van hem een zogenaamde gegoede burger te maken?

Iemand die meerdere keren is gearresteerd voor DUI is een gevaar voor de samenleving en mag meer dan twee jaar krijgen, maar iemand die door een avondje stappen (drinken) met vrienden voor de eerste keer een overtreding/misdrijf begaat, is een dergelijke straf (2 jaar)over done . Hij zal het niet makkelijk hebben in de gevangenis en ook daarna, ik wens jou en je vriend dan ook heel veel strekte toe in deze moeilijke periode.