Dit is m.i. de verantwoordelijkheid van ouders, de ouders moeten hun “best” doen, en velen doen dat ook, maar als het mis gaat is het niet de samenleving die er voor op moeten draaien. Aldus Ex Collega.
Hoi Ex Collega, dit ben ik met je eens, maar hoe kan men van tevoren bepalen of er iets misgaat ??? Dat zou natuurlijk het ideale perfecte leven zijn als we alles voor de volle 100 % uit kunnen stippelen.
Moet toegeven dat gebeurt regelmatig. Oorzaak ? Aldus Ex Collega.
De oorzaken zijn divers, soms aangeboren stoornissen, maar ook allerlei andere omgevingsfactoren die een rol kunnen spelen.
Ik ben verantwoordelijk voor de mensen die keihard hebben gewerkt voor mijn leven, en deze mensen zitten nu opgesloten in inrichtingen die bij lange na niet kunnen voldoen aan de zorg en de luxe die men heeft verdiend. Aldus Ex Collega.
Kijk dat onderste ben ik geheel met je eens, al zitten daar natuurlijk ook mensen bij (de minderheid) die ooit in de Bajes gezeten kunnen hebben. Een Maatschappij dusdanig ingericht dat vrijwel geen mens zijn of haar Geld op duistere wijzen moeten verdienen is één. Daar zijn natuurlijk een heel scala aan maatregelen voor nodig. Met het geld wat daarmee vrijkomt kun je de zorg opkrikken waardoor het voor veel mensen weer aantrekkelijk wordt om in de zorg te werken. Het stukje wat je hierboven had staan van bewust Kinderen op deze aardbol zetten ben ik met je eens, alleen hoe en waar leg je grenzen om niet de verkeerde mensen te treffen in hun vrijheden, zonder dat we de fouten maken van de Wereldoorlog 2 ??? Begrijp me goed, bij sommigen ligt dit er dik boven op om voortplanting te verbieden, maar om dat op een dusdanige humane manier te verwezenlijken is volgens mij onmogelijk, want je krijgt hoe dan ook het “perfecte ras” en daar zouden we van geleerd moeten hebben !!! Groetjes v Hyperactief