gevangen in duitsland

  • Gi

    Goede avond,

    Mijn man verblijft momenteel in de JVA (Justizvollzugsanstalt) in München Stadelheimer. Hij heeft een straf opgelegd gekregen van 3,6 jaar. De rechter heeft aangegeven dat hij met goed gedrag na het uitzitten van 50% van zijn straf in aanmerking kan komen voor vervroegde vrijlating. Recentelijk hebben we vernomen dat deze regeling niet vaak wordt toegepast, vooral niet in München. Volgens berichten zijn de gevangenissen in de provincie Noordrijn-Westfalen meer geneigd om deze 50% regel te hanteren.

    We overwegen nu om dichter bij de grens van Nederland om hem te verplaatsen. Welke gevangenissen worden positief beoordeeld? Kunnen jullie ervaringen delen met betrekking tot het verkrijgen van vervroegde vrijlating na de helft van de straf? Hoe vaak wordt dit toegepast en onder welke voorwaarden komt men in aanmerking? Welk deel van Duitsland staat erom bekend deze regel het meest te hanteren?

  • Lisaa

    Anonymous

    Hallo! Mijn man zit nu bijna 3 maanden in Duitsland, Kleve. Heb hier wel goede ervaringen mee hoor, man vindt het niet vervelender als in Nederland. Het enige wat het moeilijker maakt is dat je zo weinig contact kunt hebben met je familie. 1 x in de 2 weken belt hij mij, met toestemming van de rechter. En 1 x in de 2 weken mag ik met onze dochter een uurtje op bezoek. Over 2 weken hebben wij een zitting, of hij op borg naar huis mag. Jullie daar ervaringen mee? Liefs

     

     

     

    Hai 

    met hoeveel weken heb je hem voor het eerst gesproken toen hij vast kwam te zitten, moesten jullie toen ook Duits praten met elkaar. En kwa kleren brengen hoe zit dat. 

     

    groetjes 

  • Lisaa

    Gi

    Goede avond, Mijn man verblijft momenteel in de JVA (Justizvollzugsanstalt) in München Stadelheimer. Hij heeft een straf opgelegd gekregen van 3,6 jaar. De rechter heeft aangegeven dat hij met goed gedrag na het uitzitten van 50% van zijn straf in aanmerking kan komen voor vervroegde vrijlating. Recentelijk hebben we vernomen dat deze regeling niet vaak wordt toegepast, vooral niet in München. Volgens berichten zijn de gevangenissen in de provincie Noordrijn-Westfalen meer geneigd om deze 50% regel te hanteren. We overwegen nu om dichter bij de grens van Nederland om hem te verplaatsen. Welke gevangenissen worden positief beoordeeld? Kunnen jullie ervaringen delen met betrekking tot het verkrijgen van vervroegde vrijlating na de helft van de straf? Hoe vaak wordt dit toegepast en onder welke voorwaarden komt men in aanmerking? Welk deel van Duitsland staat erom bekend deze regel het meest te hanteren?

     

    kan je mijn helpen ik heb nog steeds niks gehoord van mijn vriend hij zat van af maandag 11 maart nu vast, word gek van de onzekerheid. Naar hoeveel dagen mag hij met mij contact op nemen. Ik weet ook niet waar hij in de Duitsland gevangen zit wel weet ik dat hij over de grens van Enschede is aan gehouden. 

  • Lisaa

    Naz

    Mijn man sinds 13 december 2018, ik ben volledig op de hoogte van hoe alles gaat in Duitsland.  Ik wil je graag helpen erbij.

     

     

    hai mijn vriend zit ook sinds een week vast in Duitsland maar God mag weten waar die zit ik weet niks en de kinderen missen hem ook. Kan je vertellen hoelang het duurt dat hij of zijn advocaat contact met ons op neemt. 

  • Lisaa

    Naz

    Mijn man sinds 13 december 2018, ik ben volledig op de hoogte van hoe alles gaat in Duitsland.  Ik wil je graag helpen erbij.

      kan je mij een bericht doen en ander mailen carolavanaalderen@msn.com