gevangen in duitsland

  • mupke

    Hoi Hello,

    zag dat je vriend naar Duitsland gaat ! weet je al waar ?

    heb je al mensen gevonden die je kunnen helpen aan informatie ?

    ik hoor het wel,

    groetjes, Mupke

  • mupke

    Mogge Hello,

    mijn partner zit ook in duitsland misschien kunnen we elkaar een beetje helpen, heb je al een registratiebevestiging van indetentie ? ik heb me ook aangemeld maar nog geen definitieve registratie ontvangen (geen id hoe lang dit duurt)

    Ik herken je gevoel van de hele dag nergens anders aan kunnen denken en het humeurig raken van alles en iedereen, laat maar weten als je iets wil weten.

    veel sterkte

  • elvis2006

    hoi ik ben op zoek naar mensen die net als ik iemand in duitsland in Aachen hebben zitten

    mijn man zit er nu al een paar weekjes

  • mupke

    Hoi elvis,

    helaas zit mijn partner ook sinds 6 weken in duitsland maar dan in Kleve, als je behoefte hebt om van gedachten te wisselen dan hoor ik het graag. Ben erg benieuwd in elk geval naar jou ervaringen tot nu toe ?

    lsterkte en groetjes,

    Mupke

  • Rachelletje

    Hallo,

    Mijn vriend zit al bijna een anderhalf jaar in Nederland in detentie. Tijdje geleden kregen wij te horen dat hij aan duitsland zou worden uitgeleverd. De onwetenheid is killing. Ze houden er totaal geen rekening mee waar ze je partner zetten. De mijne zit tzt zit ergens in de buurt van de grens van Polen. Je krijgt te horen dat er terugkeer garantie is gegeven maar geen tijdsinducatie.

    Uiteindelijk hangt het er allemaal vanaf wat voor strafbaar feit iemand gepleegd heeft en of hij\zij praat of niet. Voor de mensen die achterblijven is het erg zwaar. Elke keer dat getrouwtrek. Voor de mensen die in het buitenland in detentie zitten. Petje af.

  • hennie

    hoi verdriet

    mijn zwager zit ook in duitsland en kreeg 3 1/2 jaar

    voor wots kom je pas in aanmerking als je twee jaar gezeten hebt en het hanngt er vanaf waarvoor hij zit mijn zwager zit voor plantjes kweken

    dat geld in duitsland als heel zwaar vergrijp.en mag hij niet naar nederland

    hij is net overgeplaatst naar wilhelmshaven met beloftes over op verlof, laswerk enz

    nu klopt er niks van wat ze hem gezegt hebben en is erg onzeker

    ook bezoek weten we nu niet waneer en hoelang het mag en hij is daar al 13 dagen

    nederland doet weinig

    het verschild van zaak tot zaak

    ik deel je verdriet sterkte

    hennie

  • sil

    hoi hennie

    weet u hoe ik aan het adres kom van de gevangenis in kóln

    of zijn daar er meer dan 1 gevangenis mijn vriend zit er nu al 3 dagen is wel al voor de rechter geweest maar moet nu wachten op het onderzoek

    ik weet mij eigenlijk geen raad nu hou mij groot onze twee kinderen

    hoop snel iets van je te horen

    groetjes sil

  • pris

    heeft iemand ervaring met gevangen in hamburg mijn vader zit daar namelijk ..x

  • maureen

    Mijn man zit ook vast in Duitsland. Heeft 3,5 jaar gekregen maar hij zou half time penalty (de helft eraf) krijgen, maar dit is tot heden nog steeds niet bevestigd. Hij is nu net overgeplaatst naar Aachen.

    Ben alleen met onze dochter, ben alles kwijt, man, huis werk gewoon door deze kutsituatie. Soms heb ik t gevoel dat ik t niet meer aankan, maar mn dochter houdt me op de been. Mijn man en ik zijn al 13 jaar samen, samen opgegroeid van toen we tieners waren, hij is mn alles. Mijn man wilde altijd t beste voor ons maar was soms nogal naief hierin en heeft zich n beetje laten meeslepen, door te denken dat ie even snel geld kon verdienen zodat wij eindelijk ons huisje konden kopen. Heeft nooit nagedacht over de gevolgen. Hij voelt zich heel schuldig en heeft ontzettend veel spijt. Ben nu werkloos want de werkuren zijn nie meer haalbaar in combinatie met de opvoeding van onze dochter en moet nu dus een andere baan zoeken, daarbij ben ik ziek geworden… dus alles gaat heel moeizaam…. zucht.. Aan mn familie heb ik totaal niks, heb n paar vrienden waar ik steun bij kan vinden, maar ook deze hebben zo hun eigen problemen dus wil ze niet teveel belasten met mijn problemen. Soms weet ik t allemaal niet meer, net ook weer n flinke huilbui gehad. Ik heb hele slechte dagen en ook soms wat betere dagen.

  • maureen

    Dit bericht is bedoeld voor “verdriet”, wilde graag reageren op haar bericht.

    Mijn man zit ook vast in duitsland en ook wij wilden hem laten overplaatsen naar Belgie, maar de advocaat heeft gezegd dat dit geen goede keuze zou zijn. Hierdoor verliest hij idd de half time penalty (de helft eraf) en zou hij dan hier de hele straf moeten uitzitten. Dus hij is echt beter af in Duitsland, vraag t je goed na allemaal. Wij hebben de keuze gemaakt om mijn man in Duitsland te laten, hij heeft 3,5 jaar gekregen en we wachten nu nog op de bevestiging voor de helft eraf, het laat allemaal erg lang op zich wachten. Ik rij nu wel n uurtje naar m als ik m wil bezoeken, maar dat is t me dan meer dan waard, wij nemen t risico echt niet. Maar zou in t ergste geval zijn half time penalty niet bevestigd worden en zeggen ze dat hij de volle straf van 3,5 jaar in Duitsland moet uitzitten, dan overwegen we wel n overplaatsing naar Belgie want dan maakt t niet meer uit, of daar de volle straf of hier, maar laten we hier aub niet van uitgaan, dan zou ik gek worden.

    xx maureen