gevangen in duitsland

  • tunneke

    in het begin moet je een tolk hebben, deze krijg je via de gevangenis of de rechter, als je vriend afgestraft is ,hoeft dit niet meer.bij voorarrest mogen ze ook bellen, als er geld op de rekening staat, kosten: 50 euro voor 10 minuten

    10 euro voor de telefoon en 40 voor de dolmetser. alles kost geld in de duitse gevangenis

  • patries

    Hoi Tunneke

    Heel fijn dat je reageert!

    Ik moet deze tolk dus meenemen? Hoe moet ik dat zien? Gaat hij erbij zitten als ik met mijn vriend praat?

    En ik moet deze tolk dus meteen contant betalen als we op bezoek gaan?

    Kan ik trouwens elke week op bezoek? (en dan ELK bezoek die tolk mee?)

    Hoe kan ik mijn vriend geld sturen of staat daar binnen een apparaat om te storten?

    En nog een laatste vraagje, zijn registratienummer…is dat dat geschaftsnummer? of is dat weer wat anders? Zodat ik hem kan schrijven.

    Alvast bedankt

    Patries

  • tunneke

    hoi Patries,

    nee de tolk komt van daar, als het goed is, is hij of zij ook de tolk bij het proces, maar je moet op de site van de gevangenis kijken waar je vriend zit, daar staan de huisregels op. geld kun je 1 xper maand overmaken, iemand in voorarrest 33 euro en een afgestrafte 55 euro. mijn broer zit nu in Heilbronn 1000km heen en terug en als je van ver komt

    mag je een doppelbesuch van 2 uur. maar je vriend moet dit alles eerst aan de advocaat overlaten, want bezoek moet via de rechter gevraagd worden. het heeft 7 maanden geduurd ,eer mijn broer mocht bellen. het is géén nederland waar ze zitten. het geld moet je op de gevangenis rekening storten en zij bepalen wanneer hij het krijgt voor de inkoop. maar kijk eerst goed op de site van de gevangenis.

  • patries

    Eindelijk heb ik gister een brief van hem ontvangen. Hij mag niet bellen staat erin. Kan alleen schrijven.

    Hij vraagt meteen om 150 euro, kan ik dit overmaken via telebankieren?

    Ik snap er niet echt veel van. Hij heeft een IBAN nr onderstreept. Weet jij misschien hoe dat werkt?

  • patries

    Lees net op de site dat ze een pakketje mogen ontvangen? Is dit alleen met feestdagen of mag ik die ook invoeren als ik op bezoek ga?

  • tunneke

    je kunt dit via internetbankieren over maken je hebt inderdaad een iban en bic code nodig

    je moet volledige naam, geboorte datum en sondergeld 1 erbij vermelden.

    je kunt op de site van de gevangenis zien welke codes en bank het zijn. je mag een paar keer per jaar een pakket sturen, maar dan moet je vriend jou een lijst sturen met wat hij mag. kleding moet ook afgepast zijn en die lijst vindt je ook op de site en stop er maar niet meer in, want dat krijgt hij dan niet.

  • patries

    Heel fijn Tunneke, nu wordt het tenminste wat duidelijker voor mij.

    Ik heb het geld overgemaakt, maar wel vergeten sondergeld 1 bij te zetten. Verder wel geboortedatum en volledige namen.

    Meteen 150 overgemaakt, maar als ik jou goed begrepen heb krijgt hij dit niet in 1 keer?

    Ik ben eindelijk wat verder. Ik heb vandaag de Besuchserlaubnis binnen gekregen en afspraak gemaakt met de tolk. Hoop dus deze week en anders volgende week op bezoek te kunnen. Nu weer iets. Ik hoor van de tolk dat het bezoek maar 30 minuten is??!! Ik kom van redelijk ver, hoe kan ik regelen dat ik misschien wat langer mag blijven.

    Het pakket, een paar keer per jaar? Alleen op feestdagen of ook gewoon zomaar? Ik heb op de site gekeken wat er allemaal in mag.

    Kan ik dit zo meenemen met bezoek en invoeren of moet mijn vriend dit eerst invullen op zijn invoerlijst?

    Alvast bedankt

  • tunneke

    moet je de advocaat of tolk vragen of ze dubbelbezoek aanvragen, dit is bij mijn broer ook het geval, eigenlijk 1 uur, maar wij mogen 2 uur, kleding moet je opsturen, kost ongeveer 27,50 euro aan verzendkosten.ook met naam en geboorte datum

  • patries

    Heel fijn dat ik zover geholpen ben met mijn vragen. Heb ondertussen eindelijk een bezoekdatum en tijd gekregen, geld is opgestuurd en kleding is ook onderweg. Nu ben ik een beetje wegwijs.

    Bedankt allemaal (Tunneke en Debbie)

  • patries

    Ben ik weer..Weet iemand een site waar ik uitspraken kan vinden van Duitsland. Dan kan ik een beetje vergelijken en krijg ik misschien een idee van hoe lang mijn vriend nog moet blijven. Iedereen maakt me zo bang met: oohhh reken maar op jaren, daar zijn ze heel streng.