Ik ben het helemaal met je eens.
Was ook voor de andere lezers bedoeld.
Nou volgens mij moet jij eens beter gaan leren lezen en daarna met je commentaar komen. Mijn punt naar Sip was dat hij in een van zijn commentaren zichzelf een redelijk goede burger noemde en zich daardoor beter leek te voelen dan de mensen die in detentie zitten. Daarom was mijn vraag aan hem of iemand die een wetsovertreding maakt dan een goede burger is!! Mijn punt is dat iedereen wel eens iets doet wat volgens de regels niet mag en je dus niet zomaar kunt zeggen en roepen ik ben een redelijk goede burger, dus beter dan de mensen in detentie. Het is dus niet zo dat ik het verschil niet begrijp tussen misdrijf en wetsovertreding……… leer eens lezen of ga terug naar school!!
Dus nogmaals wanneer ben je een goede burger? Ben je een goede burger als je 1 keer de fout in bent gegaan hebt gezeten en daarna je leven hebt veranderd en je netjes aan de regels houdt? Of blijft men dan zeggen nee jij bent geen goede burger, want je bent 1 keer de fout in gegaan. Of wat als je 2 keer een fout hebt gemaakt en daarna bent veranderd? Of is een goede burger iemand die zich altijd aan de regels houdt en ook geen wetsovertredingen maakt? (dan bestaan er denk ik geen goede burgers) Of is een goede burger iemand die wel eens een wetsovertreding maakt in de vorm van te hard rijden, maar zich verder wel aan de regels houdt een goede burger?
Nee Sip maar die persoon hoeft zich ook niet per definitie beter te voelen dan alle gedetineerden. Als er wel een gevangenisstraf opgelegd zou worden aan mensen die echt stelselmatig veel en veel te hard rijden, dan zou die persoon namelijk ook tussen de gedetineerden zitten!! Natuurlijk kun je een hardrijder niet gaan vergelijken met een pedofiel of moordernaar, maar iemand die een inbraak op zijn geweten heeft is niet slechter dan iemand die te hard en roekeloos rijd of nog erger onder invloed van alcohol of drugs!!
Laat ik het zo zeggen, Iemand die dagelijks de wet overtreed met bv een snelheidsbon is op zich geen slecht burger. Iemand die een misdrijf pleegt kan een slecht burger zijn. Zoals jij aangeeft moet iedereen zich kunnen rehabiliteren. Echter het merendeel van de gedetineerden zit niet voor de eerste keer en ze zitten er veelal ook niet voor een wetsovertreding. In dat geval kun je dus spreken van een slecht burger.
Dat ben ik ook wel met je eens, maar omdat jij jezelf een redelijk goede burger vond en heel erg negatief was t.o.v. gedetineerden probeerde ik je duidelijk te maken dat niet IEDERE gedetineerde een slechte burger is! Het merendeel wel.. de veelplegers zijn ook niet te “redden”, maar toch zijn er ook mensen die wel te “redden” vallen en die moeten we niet als maatschappij het onmogelijk maken door vooroordelen. Ik vind dat wij dat, ik geef toe, kleine percentage aan gedetineerden die wel verandering willen het erg moeilijk maken waardoor sommige dus ook recidivisten worden!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?