Wie weet er wat over P.I. Vught

  • saskia

    De dag van het bezoek is gekoppeld aan de units…en dan ook nog weer delen van die units!

    Je ken t niet zelf veranderen. Je hebt je helaas aan hun regels te houden…

    Dus als degene die op bezoek wil komen moet werken dan heeft diegene en de gedetineerde zelf gewoon pech…

    Helaas!!

  • indra

    hey serge,

    mijn vriend zit nu in alphen maar gaat waarschijnlijk als hij een eind ddatum heeft naar vugt, kan je me wat meer vertellen over vugt? heb je daar dan ook eindelijk bezoek zonder toezicht ? we hebben al maanden geen normaal gesprek meer kunnen voeren etc etc etc . ik hoor het graag van je grtjes indra

  • rieky

    mijn vriend moet 4 maanden zitten in vught wie weet meer regels over vught hoe vaak mogen ze bellen ik weel graag ant

  • Geheim

    Ik heb zelf vastgezeten in Vught maar de regels zijn afhankelijk op wat voor soort regime hij zit.

    Zelf was ik op een PPC geplaatst waarbij je van 8:00u tot ongeveer 20.30u in de avond op de afdeling mocht zijn en dan een belblok had. Je kon bijvoorbeeld maandag dinsdag en vrijdag in de ochtend bellen en dan in de avond weer en woensdag en donderdag in de middag en de avond. Het is echt afdelingsafhankelijk.

    Als het goed is heeft je vriend een intake gehad en heeft wat regels van de afdeling gehad.

    In het meest slechte geval is het zo dat ze met bellijsten werken en hij maar 10 minuten per dag mag bellen. In princiepe is er een regel voor in de PbW dat gedetineerden recht hebben op 10 minuten bellen per dag en minimaal 40 minuten contact via de telefoon per week met familie en sociale contacten.

    Een advocaat mag ten alle tijden worden gebeld en op kosten van de inrichting via een telefoon die niet af te luisteren is, de zogenaamde advocaten lijn. Alle andere gesprekken via de telefooncellen worden opgenomen.

    Heel veel sterkte!

  • jp

    Streng inderdaad streng, het is niet voor niets kamp Vught. De duitsers vroeger zo'n personeel hadden gehad zoude ze de oorlog gewonnen hebben. Veel personeel met losse handjes en directie die niet met gedetineerde kunnen communiceren. Sterk kant van Vught gegevens achterover drukken en folteringen op gedetineerden toepassen. Gedetineerden worden nog harder gefoltert dan een militair in de comando opleiding. Zelfs de unit directeuren staan gedetineerden uit te schelden en te intimideren met zijn personeel als lijfwachten. Mensen proberen ze daar te breken om ze nog langer te kunnen laten zitten.

  • Ron Ezerman

    Van november 2011 tot oktober 2012 was ik gedetineerd in de PI Vught. En dat terwijl ik mij niet schuldig had gemaakt aan enig strafbaar feit! Maar ik kijk terug op een periode die voor mij heel leerzaam is geweest. Zo heb ik bijvoorbeeld Paul Quekel leren kennen (zie zijn correspondentie op de site van de Vught). Wat mij verbaasd heeft is dat ik mensen aardig kon vinden, of het nu die man was (Dirk K.) die een weduwe met 19 messteken had omgebracht, of iemand uit de Oekraine die (in het verleden) zijn eigen moeder had vermoord! In de omgang bleken deze mensen zeer sympathiek! De reden tot mijn gevangenhouding (veroordeeld tot een jaar onvoorwaardelijk) was dat ik iemand (een rechter) “opzettelijk dreigend” een brief (te weten een kerstkaart) had doen toekomen, waarbij -zelfs- de Hoge Raad concludeerde dat er sprake was van een bedreiging en dat de vrees bestond dat iemand daardoor daadwerkelijk het leven zou kunnen verliezen! Wat ik hier graag wil opmerken is dat je tegenwoordig wel een beetje geluk moet hebben als je voor een rechter verschijnt. Want een rechter is ook maar een mens…. En als er iemand werkt bij het O.M. die stelselmatig en op persoonlijke titel een hetze tegen je voert, (mr. G.L. van den Eshof/ O.M. Roermond) dan heb je dus gewoon pech! Maar mij zal het allemaal niet deren! Mijn detentie ligt al een tijdje achter mij en ik zit midden in de strijd om uiteindelijk tot een schoon strafblad te komen.

    De volgende zitting is gepland op 19 februari 2014 in Den Bosch (10.30 uur). En daar zie ik vol verwachting en met goede moed naar uit. En ben overtuigd dat ik het deze keer heel goed getroffen heb met de huidige Raadsheren/dames, die reeds de nodige moeite hebben gedaan om tot een zuivere afweging te komen in deze zaak/ zaken te kunnen komen. Mijn emailadres is: ronezerman@hotmail.com. Vr. groet, Ron Ezerman.

  • MisMeSchatje

    Hoi

    Nou ik kan niks verkeerds zeggen over Vught het is daar zeker niet zo benauwd als ze zeggen en net wat je zei de omgang met mensen is daar heel goed wat je ook hebt gedaan helemaal mee eens met je uit de verhalen die ik heb gehoord is het een goede P I

    Groet

  • Its-me

    Ron, hoe is de rechtzaak gegaan? Gr, Its-me

  • Anoniem

    Een vriend van mij moet een tijd zitten voor openstaande boetes.

    Ik ben vanmorgen vroeg met hem meegegaan om afscheid te nemen.

    Maar ze zeiden aan de poort dat hij mij zo snel mogelijk mocht bellen omdat ik graag informatie zou willen hoe ik hem met spoed zou kunnen bereiken.

    Omdat zijn oma op sterven ligt.

    En ook dat hij de info mocht terugkoppelen aan mij over wanneer hij me mag bellen, en wanneer ik hem mag bezoeken enz.

    Maar ik heb nog steeds niets gehoord, zelf al gebeld maar dan. Zeggen ze dat ik maar moet afwachten omdat ze geen informatie vrij mogen geven.

    Zelfs toen ik tegen ze zei“ stel dat ik nu een telefoontje krijg dat zn oma is overleden hoe kan ik hem dat laten weten? En kan hij op de begrafenis komen”? Zeiden ze dat ze mij niet konden helpen.

    Heeft iemand advies wat ik nu het beste kan doen? Ik kan helemaal niets op internet vinden

    Hij zit in unit 7 trouwens

    Hoop van iemand iets te horen

  • Anoniem

    Mijn vriend moet een tijd zitten voor openstaande boetes.

    Ik ben vanmorgen vroeg met hem meegegaan om afscheid te nemen.

    En vraag me nu af hoe dat gaat met bezoek ontvangen enzo.

    Omdat je schrijft dat het een ramp is.

    Zou je mij wat meer gedetaileerde info kunnen geven bet?

    Hij zit in unit 7 trouwens

    Hoop van je te horen

    Grtjs