Wie heeft ervaringen met de p.i Lelystad?

  • -Linda-

    Beste mensen,

    Binnenkort moet ik op bezoek in Lelystad. Ik ken het daar nog niet en vraag me af hoe de bezoekzaal daar is, of er gestript moet worden bij binnenkomst en of het vanaf het ns station per openbaar vervoer etc. te bereiken is

    Wie is hier al eerder geweest en kan mij informatie geven?

    Alvast bedankt

  • Mandy

    Hoi Linda

    Ja hoor de PI lelystad is per bus te bereiken je moet alleen even navragen welke lijn je moet hebben ..

    Over bezoek weet ik niks ik weet dat het per bus is te bereiken omdat ik zelf in Lelystad heb gewoont

    Ik zal even voor je uitzoeken welke lijn van de bus je moet hebben dan meld ik het hier nog wel even

    Groetjes Mandy

  • -linda-

    ok dank je wel alvast!

  • Mandy

    Hoi Linda

    Kijk eens op de volgende site daar staat precies hoe je met het openbaar vervoer bij de PI Lelystad moet komen

    http://www.dji.nl/inrichtingen/adreslijst.html

    Zoek daar lelystad op en dan naar routebeschrijving kaart daar staat precies hoe je er moet komen

    Heel veel succes gewenst

    Groeten Mandy

  • jorien

    mijn vriend zit momenteel in pi lelystad.

    ik vind het ene uurtje bezoek wat ik daar per week heb altijd wel een fijn bezoek.

    de bezoek zaal is groot en er is een soort snackbar.

    als je binnen komt dan moet je je legitimeren en melden voor wie je komt dan moet je door een metaal detector, na de controle ga je naar boven en moet je weer melden voor wie je komt.

    die gene word dan gehaald , en dan mag je naar binnen.

    mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel.

    je kan mij mailen.

    ik komt uit almere en ga meestal met de trein, dan pak ik een trein taxi.

    maar je kan ook met de bus lijn 115

  • Gerard p.schokker

    Ik Gerard uit Enschede heb zelf een maand celfstraf uitgezeten in p.i. lelystad. Het was voor mijzelf ook een nieuwe ervaring, maar omdat ik al eens eerder in een huis van bewaring heb gezeten voor taakstraf o.a. en c.j.i.b. boetes 2 weken

    in Zwolle. Was het voor mij niet echt spannend meer. Toch is P.I. Zwolle eigenlijk niet te vergelijken met Lelystad, de bajes

    Lelystad zoals men ook wel zegt is veel groter. Drie zgn Koepels Vleugel A,B,C. J Paveljoen. Ik zelf zat op de C1 afdeling.

    welke eigenlijk HVB Huis Van Bewaring is Voor zeg maar kort gestraften.C2, of wel Paveljoen J is dan de gevangenis zelf.

    Oke, maar wat wil men of jij dan weten over p.i. Lelystad! Je mag gerust vragen stellen, misschien kan ik antwoordt geven.

  • Gerard p.schokker

    Ik Gerard uit Enschede heb zelf een maand in Lelystad p.i. verbleven wegens niet uitgevoerde taakstraf, dus ja ik heb enige

    ervaring. Ik lees dat je er binnenkort op bezoek gaat en dus of je gestript wordt! Nou nee, kijk een veroordeeld iemand die

    een straf uitzit in een dergelijke Huis v Bewaring c.q. Gevangenis wordt bij binnenkomst_ inkomst natuurlijk door de bad_af

    deling geheel gecontroleerd! Dit noemt men ook wel de visitatie ronde, dit gebeurt om te kijken of de arrestant in kwestie

    geen smokkel waar bij zich heeft. Bezoek moet bij binnenkomt meestal wel door een detectiepoort en je moet geloof ik je

    Gsm tijdelijk in bewaring geven, maar als je weggaat krijg je alles netjes terug. Als je meer vragen hebt stel ze gerust dan

    probeer ik er antwoordt op te geven.

  • Gerard p.schokker

    Uiteraard kun je op bezoek bij de persoon welke jij wilt bezoeken, maar hier zijn boektijden voor ingesteld en hier is het zo

    dat het bezoek zelf een afspraak met de p.i. Lelystad maakt, in princiepe kan men 4 bezoektijden per week plannen behal_

    de dinsdag, ja ook daar wordt vergadert. ik Gerard heb zelf ook een maand in Lelystad voor taakstraf verbleven ach het viel

    al met al wel mee!. Dit is het adres van P.I. Lelystad>De Schans 19-21

    8283 KA Lelystad

    Tel 0320_225800

    Als je nog iest wilt weten dan verneem ik het wel. Ik heb de meest berichten gelezen, daardoor kan ik jullie een beetje

    de vragen beantwoorden.

  • carlatje

    ik heb een vraagje, ik heb geld overgemaakt naar mijn vriend die in lelystad zit op C1 nu was dat volgens hem te weinig want hij kan het er maar 1 x per week ervanaf halen wat ik gestort heb maar volgens mij klopt dat niet en heeft hij dat echt niet goed begrepen

  • gewoon ik

    als het goed is mag hij gewoon 1x per week zijn boodschappen doorgeven en dat wordt dan van zijn rekening afgehaald waar jij dat op hebt gestort

    hij krijgt het niet in zijn handje als hij dat denkt..tenminste dat is niet mijn ervaring..

    maar misschien kan hij nu niet zoveel boodschappen vragen als hij zou willen..dat kan natuurlijk

    Groetjes