bellen vanuit gevangenis echt duur .....

  • mirena

    Hllo mij vriend zit vast in pi heerhugowaard ,, maar er is een klein probleem , want hij mag alleen daar een telefoonkaart kopen dus geen cobra en zo meer , maar met een kaart van 5 euro praat hij maar 15 min , dat is heel duur , kan niet iedere dag bellen , en hij mag ook niet colect bellen weet iemand een goedkoop manier om te bellen vanuit de gevangenis , aub . alvast bedankt .

  • kaatje1608

    Sorry meis,

    Ik durf het je niet te zeggen.

    De eerste week heb ik toegestaan dat hij me collect kon bellen maar dat was helemaal onbetaalbaar.

    Daarnaast hebben wij ook iedere keer hetzelfde dat het onrustige telefoongesprekken zijn omdat hij meerdere malen in de week wil bellen dus we letten heel erg op de tijd.

    Ik hoop dat iemand met een oplossing voor je komt

    xxx

  • m.m.

    Hoi,

    Je kunt ook brieven schrijven, kost meer tijd maar is fijn omdat je alles kwijt kunt en omdat je het op elk moment kan doen (met bellen zit je vaak te wachten tot het moment dat hij belt en je het dan eindelijk kwijt kan) en hij iets heeft om naar uit te kijken. En hij kan dan terug schrijven, ook weer bezigheidstherapie! Ik stuur overigens ook veel foto's,

    Daarnaast is bellen naar een vast telefoonnummer veel goedkoper dan naar mobiel. Je kunt een vaste telefoonlijn aanvragen en op die manier bijna dubbel zo lang bellen. Maar dat heeft alleen zin als je veel belt, anders wegen de abonnementskosten niet op tegen het belvoordeel.

  • kaatje1608

    Je hebt helemaal gelijk.

    Al moet ik zeggen, ik heb de eerste brief gestuurd, als een soort bespreken hoe de week was…want dat is wat je mist…

    Toen kreeg ik van hem een boos telefoontje dat ik dat nooit meer zo mocht doen, hahaha

    Wist ik veel….hij heeft vaker met dit bijltje gehakt, ik niet.

    Dus ik heb het kaartje en de daarop volgende brief met een hele positieve insteek geschreven.

    Heerlijk om wel gewoon even bezig te zijn, en toch lekker je ding te kunnen bespreken. Vind het wel een gek idee dat hun post gelezen wordt.

  • MisMeSchatje

    het bellen is duur ja maar mijn man die belt me soms wel 4 keer per dag je kan ook korte gesprekken doen en de belangrijkste dingen bewaar je voor het bezoek of je schrijft het op wat er ook werd gezegd en je hebt wat te doen ik schrijf elke dag een brief heb je afleiding ook.

    Groet

  • Cheyen

    Als je je huistelefoonnummer geeft, en je huistelfoon laat doorschakelen naar mobiel (dan hoef je niet verplicht naast de telefoon te zitten de hele dag)

    Kan hij op de huistelefoon bellen en gaat jou mobiel over, ons heeft dat super veel geld gescheeld!! Mobiel bellen is ontzettend duur, via de huistelefoon scheelt het ontzettend veel kosten!!

  • mirena

    heb wel een thuis telefoon , maar weet ik niet hoe ik mij nummer met mij mobile kan samen doen . heb geen idee ,

  • Cheyen

    Ik weet niet of je kpn hebt of upc… Maar hieronder staan 2 links.

    Wij hebben upc en het is echt ideaal! Ik heb het al een jaar zo staan. Hij kan gewoon op de huistelefoon dan bellen, en dan gaat je mobiel over.

    http://www.upc.nl/bellen/vaste_telefoon_diensten/doorschakelen/

    http://www.kpn.com/zakelijk/vast-bellen/diensten-1/diensten/doorschakelen-61.htm

  • Sonrisa

    Bellen is inderdaad duur maar zoooo nodig!

    Die van mij belt elke dag meestal 2/3 x maar soms ook 4 en soms ook 1 als t even niet anders kan.

    Gesprekken duren tussen de 2 en 15 min per keer.

    En meestal aan de telefoon zeggen we met sommige dingen; dit bespreken we tijdens bezoek omdat het dan fijn is dat je elkaar kunt aan kijken.

    Ook ik schrijf bijna elke week een brief en voor hem is het geweldig als ik er fotos bij doe. Haha

    Goede tip zeg, van het doorschakelen!

    Xxx

  • hulpeloos

    Doorschakelen is niet zonder kosten daar betaal je ook weer voor. Maar misschien zijn de kosten van het doorschakelen goedkoper dan op je mobiel gebeld worden.

    maar het is wel handig als je bereikbaar wilt zijn.