bellen vanuit gevangenis echt duur .....

  • MisMeSchatje

    ik heb nog nooit in gesprek gehad is echt ideaal collect bellen als hij geen kaart meer heeft en de minuten kan je zelf heel goed bij houden ben blij dat het er is dat collect bellen

  • Tempi

    Hey,ik ben gisteren zelf vrijgekomen,ik zat in Alphen. Het bellen is inderdaad een ellende daar,ik zat op een vleugel met 64 man en beschikking over 2 telefoons die je alleen mocht gebruiken tijdens recreatie.Ik snap dat je je ventje elke dag ff wil horen maar er zijn ook mensen die bijv hun advocaat even willen spreken en omdat er sommige langer dan een kwartier met het thuisfront bellen komen de andere niet aan de beurt en dit wekt soms agressie op,geloof me ,een kaartje ,een lieve brief,foto“s van jezelf of van de kinderen doen je goed daar !! Als je dan alleen terug bent in je cel heb je even je eigen moment en kun je je emoties ff laten gaan,want degene die er zitten schamen zich om tranen te laten waar de rest bij staat.Ik heb zelf ook in Zeist gezeten en daar kon je niet collect call bellen maar in Alphen waar ik laatst zat wel ,dus er staan 64 man te ”vechten "om de telefoon omdat je maar eventjes per dag hebt.Ik snap dat je hem verschrikkelijk mist maar denk hier ook aan ,er zitten nog 63 vrouwtjes thuis te wachten om hun ventje te horen

    Gr. William

  • kaatje1608

    Hoi William,

    Goed om te lezen dat je weer buiten bent.

    Ik denk dat we ons allemaal echt wel beseffen dat we niet de enige zijn die graag een telefoontje ontvangen van ons mannetje.

    Ik moet heel eerlijk bekennen dat het voor mij wel de momenten zijn die me op de been houden.

    Ik hoor ook vaak dat er iemand in zijn nek staat omdat hij wil bellen. Maar ik vind ook dat er soms teveel begrip moet liggen bij het thuis front.

    Ik stuur zelf namelijk nog steeds heel trouw 2x per week een kaartje, regelmatig foto's en hou het positief om mijn lieverd op de been te houden. Maar das best lastig soms, aangezien het leven buiten ook niet altijd even positief is. Het is inderdaad zo dat wij de vrijheid hebben en zelf kunnen bepalen hoe laat en wanneer we dingen doen. Maar daarnaast is het wel dat er heel veel op je schouders terecht komt.

    Nu moet ik eerlijk bekennen, ik heb de pech dat mijn vent heb schrijver is dus moet zelf genoegen nemen met een brief en drie kaartjes uit de eerste twee maanden. Dus ik ben heel blij met de telefoontjes. Ik heb vaak de huistelefoon door staan naar mijn mobiel zodat ik niet thuis hoef te blijven. Maar ok daar zitten flinke kosten aan. En heel eerlijk, het maakt mij niet uit. Het leven met je mannetje binnen de muren is toch al belachelijk duur!

    Sorry voor mijn verhaal William, ik wens je alle goeds en hoop echt dat je lekker met het thuisfront aan het genieten bent! En heel veel succes met het weer oppakken van je leven buiten.

    Xx

  • Mami

    wat kost het per minuut dan naar een vaste telefoon??

    mobile is 0,28 cent dacht ik toch?

    volgens mij was naar een vaste 0,26 cent maar weet het niet zeker….

  • MisMeSchatje

    Als je collect belt naar mobiel en vast vanuit de P I is het 65 cent per minuut

    Groetjes

  • JolandaPP

    Ik hoorde dat de tarief verlaagd is, heeft iemand dat ook gehoordt?

  • MisMeSchatje

    waar heb je dat gehoord nog niks van gemerkt

  • Mami

    En als je niet collect call belt dus gewoon via telio naar vast??

    gr

  • JolandaPP

    Vanuit Sittard, de tarief waren volgens mijn vriend een stuk lager.

  • JolandaPP

    Ik heb net gehoort: gewoon naar huis bellen kost 14 cent en naar mijn gsm kost 20 cent. Iemand dat ok gehoord?