bellen vanuit gevangenis echt duur .....

  • Cheyen

    Ik heb hiervoor nooit extra kosten moeten betalen voor het doorschakelen…. En doe het al een jaar hij is nog niet van de doorschakeling afgeweest in die tijd

  • Happiness

    Doorschakelen is inderdaad een goede optie maar dan moet hij wel genoeg belkaarten hebben werkt namelijk niet met call collect. Hiermee moet je vanaf het nummer terug bellen waarnaar toe gebeld is en dat kan dan niet omdat je niet of waarschijnlijk niet in de buurt van je vaste telefoon bent dan. Wij wisselen het af en bellen 5x per week en dan elke keer wel gemiddeld 45 minuten.

    Het is inderdaad heel duur maar het is zo belangrijk om contact met elkaar te houden ook over kleine dagelijkse dingen. We schrijven elkaar ook bijna dagelijks en ik mag 1x per week een uur op visite. In het weekend gaat zijn zoon mee en soms nog iemand, de andere keer ga ik alleen: onze tijd!

  • Coby

    Het erge van het collect call bellen is dat het nummer 9 van de 10 keer niet te bereiken is en je moet binnen 60 sec terugbellen. Als het nummer in gesprek is moet je toch betalen 0,10

  • dd

    45 minuten??? Dat is inderdaad wel heel lang! Wij altijd 10 minuten max 15 minuten en dan vaker per week dit omdat hij dan ook nog lekker eten enzo kan kopen sigaretten etc.

  • Cheyen

    Het is niet collect call bellen, maar doorschakelen

  • Meid21jr

    Het bellen is inderdaad gigantisch duur, maar om heel eerlijk te zijn is dat het enigste waarop ik absoluut niet wil bezuinigen!! Dan maar een stuk minder vaak shoppen en na de uitspraak stoppen met roken, maar die telefoontjes worden mij absoluut niet afgenomen!!

    Wij bellen minimaal één keer per dag, vaak belt hij wel 3 of 4 keer met een ‘sorry schatje, maar ik vind het gewoon echt fijn om je stem te horen’, of ‘ik kom je nog even weltrusten wensen’. Iedere dag spreek ik hem wel minimaal een kwartier / twintig minuten in totaal, behalve op de bezoekdag dan bellen we gewoon niet omdat we elkaar dan zien..

    De halve tijd belt hij met collect call omdat hij na een paar dagen zijn belkaarten al op heeft, maar ook dat maakt me eerlijk gezegd niks uit.. Ik betaal nog liever wat extra, als dat ik een dag lang niet weet hoe het met hem gaat!

  • milou88

    Idd meid21jr

    Vind het fijn om zijn stem te horen en als zn kaarten op zijn of wat dan ook belt hij mij collect, dan maar wat extra betalen dan helemaal niet bellen.

    Ben blij dat er collect is als tweede optie!

  • milou88

    Maar meissie let op de minuten want, toen mijn vriend net vast zat belde we bijna ze hele recreatie tijd collect en toen…. kwam vodafone langs 600euro dus dat is echt geen leuk grapje, vooral als ik mn eigen huis etc en je staar er pas net alleen voor weet je niet wat je overkomt!

  • kaatje1608

    Ik snap zo goed wat jullie bedoelen.

    Mijn mannetje belt ook meerdere malen per dag.

    Gewoon om te checken hoe het gaat….of alleen om te zeggen dat hij van me houdt.

    Die kaarten, ik kan er niet zonder. Door kleine momenten blijf je wel op de been.

    Maakt mij ook niet uit wat kost!

    Xx

  • Meid21jr

    milou88 Schreef:

    ——————————————————-

    > Maar meissie let op de minuten want, toen mijn

    > vriend net vast zat belde we bijna ze hele

    > recreatie tijd collect en toen…. kwam vodafone

    > langs 600euro dus dat is echt geen leuk grapje,

    > vooral als ik mn eigen huis etc en je staar er pas

    > net alleen voor weet je niet wat je overkomt!

    Haha, ik weet precies wat je bedoeld.. Mijn telefoonrekeningen zijn ook niet bepaald fijn geweest de laatste tijd ( gelukkig lang geen 600 haha).. Maar dan nog vind ik het op de een of andere manier waard..

    Ik ben inderdaad ook aan het sparen voor een eigen plekje, dus vandaar dat ik na de uitspraak ook ga stoppen met roken.. Liever dat ik dan even heel erg veel zelfdiscipline moet hebben dan zijn stem missen.. Als hij dan een dagje niet zou bellen zou ik ook echt wel weten dat het puur is omdat zijn kaart op is, maar toch ga je je onbewust zorgen maken omdat je niet hebt kunnen horen dat het goed met hem gaat en dan heb ik toch geen rust!

    Vaak als hij collect call belt, krijg ik inderdaad ook een ‘sorry dat ik toch nog bel’.. Maar laten we gewoon realistisch en eerlijk blijven; op zo'n moment kan die telefoonrekening mij heel erg weinig schelen, verklaar ik hem voor gek dat hij er uberhaupt sorry over kan zeggen en krijgt hij een ‘lieve schat, ik ben blij dat je belt’ als antwoord!