Hoeveel jaar gevangenisstraf drugssmokkel Duitsland?

  • Rogga

    Je kan me ook mailen door op mijn naam te klikken in dit bericht. Gaat het via een privébericht van de prikpagina.

  • emos

    Beste Joep,

    je mag mijn mail naar Rogga versturen!

    Trouwens ik ga morgen naar Frodenberg mijn man op bezoek! Ik hoop dat hij mij iets meer kan vertellen of er iets bekent is van zijn zitting…

    Frondenberg is een ziekenhuis gevangenis.

    Groetjes

    Emos

  • Nadine

    Hallo iedereen,

    Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met mijn vragen. Mijn man zit vast in Duitsland maar de onderzoek is nog bezig. Maar hij was niet op de hoogte dat zijn vriend met wie hij reisde drugs bij had. Wat moet ik doen?? Of wat kan ik doen?? En ik heb geen contact met mijn man. Hij mag mij niet bellen omdat ik geen Duitse nummer heb. En weet iemand misschien hoe lang hij moet zitten ongeveer? Ik heb gelezen dat de onderzoek max 6 maanden kan duren. Na die 6 maanden wordt hij veroordeeld. Worden die 6 maanden afgetroken van zijn straf?? En mijn man is nooit veroordeeld geweest, is er een kans dat hij eerder wordt vrijgelaten??

  • Rogga

    Dag Nadine,

    Heel vervelend, je kan niets doen. Jouw man heeft zelf tijdens de rechtszitting te bewijzen dat hij het niet wist. Het onderzoek kan inderdaad 6 maanden duren en bij ons is dit ook het geval geweest. Binnen 6 maanden moeten ze volgens de wet beginnen met het proces. Het kan wel langer duren voordat de uitspraak er is. Het is niet ondenkbaar dat er meerdere zittingen komen. De 2e of verdere zittingen kunnen dus ook na die 6 maanden plaats vinden.

    Het voorarrest gaat van de uiteindelijke straf af.

    Als hij zijn detentie in Duitsland uit gaat zitten, zich dus niet uit laat leveren naar Nederland, is er een kans dat hij in aanmerking komt voor halfstraf. Dan zit hij dus uiteindelijk maar de helft van zijn straf uit. Een uitlevering kan enorm lang duren.

    Ik kan je wel één ding adviseren. Zorg ervoor dat je een hele goede advocaat hebt. Dit kan enorm schelen.

    Sterkte! Duitsland is niet leuk met zijn strafrecht en vreselijk onduidelijk.

    Groetjes Rogga.

  • maureen

    Hoi,

    Mijn man zit vast voor drugssmokkel (koerier).. Ligt eraan wat voor n drugs, voor harddrugs liggen de straffen tussen de 3 en 15 jaar, ze kijken naar de hoeveelheid en kwaliteit (straatwaarde). Hij zit in Duitsland vast. Je hebt er 3 rechtbanken. 1 voor de lagere straffen, 1 voor de gemiddelde en eentje voor de hoge straffen. De lage straffen zijn maximaal 2 jaar, de gemiddelde zijn maximaal 4 jaar en de hoogste zijn maximaal 15 jaar. Mijn man heeft 3,5 jaar gekregen. We hebben samen een dochtertje, alles valt nu op mij, huis kwijt, werk kwijt, man kwijt, ik ga er echt aan kapot.

    Mijn man zat eerst in voorlopige hechtenis en mocht toen niet naar huis bellen, maar wel brieven schrijven maar dat duurde soms weken omdat alle brieven gecontroleerd werden. Mijn dochter en ik gingen 2 x per maand op bezoek, 1x anderhalf uur en 1x 45 min, dat was t maximale 2 uur en 15 min dus per maand. Je kunt ook 3x 45 min gaan. Ik mocht kleren en boeken en n cd speler enzo voor m meenemen als ik op visite ging, maar dat moest wel eerst door mijn man zijn aangevraagd en goedgekeurd. Hij mag namelijk maar 3 boeken in totaal hebben dus zodra hij er een uit heeft gelezen dan neem ik nieuwe mee en geeft hij me de gelezen boeken terug mee naar huis. foto's neem ik ook mee, maar mag hij er maar een aantal uitkiezen.

    Nu hebben ze zijn straf officieel bevestigd en is hij overgeplaatst naar de gevangenis (niet langer meer in detentie) en nu moeten we helemaal opnieuw beginnen met afspraken maken voor op bezoek te gaan. Nu mag ik niks meer mee nemen zoals eerst wel mocht, alles moet nu via de post gestuurd worden en niet alles mag natuurlijk. Ook mogen we hem alleen bezoeken op de maandag en donderdagen nu en voorheen konden we uit de hele week n dag kiezen. Voor ons is dit al n probleem, want ivm de dochter haar schooltijden, kunnen wij de Maandag en Donderdag eigenlijk nooit, want 18:45 is bezoekuur afgelopen, dus je moet de reistijd daar nog aftellen en de duur van het bezoekje, dus gewoon niet haalbaar voor ons.

    Ze mogen naar huis bellen, maar dit moeten ze eerst aanvragen en dan wachten op goedkeuring en ze moeten zelf de kosten van het telefoongesprek betalen, tot nu toe heeft mijn man 2 x naar huis gebeld en zat er iemand naast hem mee te luisteren, ik stond dus gewoon op de speaker. Dus echt privacy krijg je niet.

    Hoop dat je er iets aan hebt aan deze info

  • christy

    Hallo allemaal

    Mijn vader is in december op gepakt voor drugs smokkel.

    Hij zegt in een brief dat hij ontschuldig is dat hij er in geluist is hij had mijn belooft dat hij nooit meer iets zou doen wat niet kan en mag.

    Ik vind het wel moeilijk om dat te geloven

    hij heeft al keer in de gevangenis gezetten voor wit wassen van geld waar door ik hem tijd niet heb gezien vlak voor dat hij weer werd op gepakt heeft hij me nog belooft.

    de vraag blijft maar door me hoofd spelen.

    Mijn vader is 76 jaar zijn gezondheid is op dit moment niet goed stel dat hij wel ingeluist is?

    Ik hoor niks van zijn advocaat hoe lang kan het duren ze bellen maar niet terug ze emailen niet terug.

    Hoelang kan dit gaan duren. we willen een keer op bezoek maar het is 700 km rijden heen en terug 700 km dan wil wel dat het geregelt is maar van zijn advocaat horen we niks.

    we hebben ook buitenlandse zaken gebeld maar die kunnen ook niks voor ons doen.

    Weet iemand misschien wat we nog meer kunnen doen dan horen we het graag.

    gr christy

  • christy

    Bedankt dat je heb geregeerd ik weet nog niet veel van me vader maar ze hebben me wel verteld of ik zijn huis wilt opzeggen.

    ik ga over twee weken op bezoek maar omdat ze zeggen dat ik zijn huis moet opzeggen ziet het er denk ik niet goed uit

    ik vind wel heel raar dat ik zijn dochter helemaal niks hoor ze vertelen me niks maar zijn geld is stop gezet en ik moet huis opzeggen.

    dat is wat ik weet.

    groetjes Christy

  • moeder

    mischien kan je bij de gemeente informeren of ze de huur betalen

    somige gemeente betalen dit via bijzondere bijstand

  • Christy

    Ik ben er al achter wat me vader heeft gedaan het gaat om 50 kilo cocaine daar is hij mee gepakt ik ben me kapot geschrokken dat ziet er heel slecht uit!!!!!!!!

  • Joep

    Dag Christy,

    Dat ziet er zeker slecht uit voor je vader. Ook al is hij al redelijk oud, je moet toch zeker aan 10 jaar denken. Duitsland straft heel zwaar voor dit soort hoeveelheden.

    sterkte,