Hoeveel jaar gevangenisstraf drugssmokkel Duitsland?

  • Joep

    5 of 50 kg maakt niet zoveel meer uit. Voor grote hoeveelheden (en dat is 5 kg) geldt een minimum van ongeveer 4 jaar.

  • 1892

    Joep Schreef:

    ——————————————————-

    > 5 of 50 kg maakt niet zoveel meer uit. Voor grote

    > hoeveelheden (en dat is 5 kg) geldt een minimum

    > van ongeveer 4 jaar.

    Heb je kans op vervroegde vrijlating of dat je je straf in Nederland mag uitzitten?

  • Joep

    Een gedeelte mag je uitzitten in Nederland. Google maar eens op WOTS of lees de oudere draadjes hierover maar eens

  • diana

    hallo

    in welke gevangenis zit jou man?

    en vanaf wanneer is hij opgepakt?

    ik heb het zelfde meegemaakt alleen is mijn man erin geluisd.maar ja probeer zoiets maar te bewijzen

    wat de officier van justitie mij heeft aangegeven is dat ze mogen bellen maar dan moeten ze een tel rekening van jou hebben ontvangen.en brieven mogen ze wel ontvangen maar voor ze die hebben ontvangen ben je alweer 2 a 3 weken veder vanwege dat het langs de tolk moet.weet jij al als je man hier heen mag en hoelang heeft het onderzoek bij jullie geduurd? en mocht hij dat proces afwachten.ik ben zwanger en verwacht in maart de kleine en wil hem erbij hebben maar niemand kan mij vertellen als hij zijn proces hier mag afwachten. ik hoop wat van jou te horen

    groetjes diana

  • Rogga

    Onderzoek mag 6 maanden duren en die tijd gebruiken ze ook. Duitsland kent de omgekeerde bewijslast, jij hebt te bewijzen dat je erin bent geluisd, kan je dat niet, ben je schuldig. Zwanger, ernstig ziek, maakt allemaal niets uit. Een buitenlander mag zijn proces afwachten in de gevangenis en nergens anders. Bevallingsverlof, verlof voor kraambezoek gaat ook niet. Precies hetzelfde schuitje hier en inmiddels bevallen. Je mag me een privebericht sturen als je nog vragen hebt. Beloof alleen niet dat ik heel snel reageer gezien ik alles nog steeds alleen doe. ;) 1 tip, check alsjeblieft of je een goede advocaat hebt. Dat kan jaren schelen!!!!

  • emos

    hallo,

    mijn vriend zit in voorarrest sinds augustus in Frodenberg, Hij is niet opgepakt met drugs want dat zal hij nooit doen weet ik zeker maar 5 mensen die in duitsland zijn opgepakt hebben zijn naam genoemd voor verschillende feiten in 2009.

    hij moet nog voor de rechter voorkomen wij moetn zelf bewijzen waar we op die bewuste dagen waren.

    Ik kan 1 datum bewijzen dat we niet hier waren maar in buitenland voor de rest kan ik me niet meer herinneren zo lang geleden.

    wij hebben ook geen geld om een goede advocaat te betalen in duitsland.

    wat ik weet is dat de officier van justitie 4 jaar zal eisen. binnenkort komt de zaak voor denk ik,mijn vriend heeft gelukkig terugkeergarantie. Ik hoop dat het allemaal meevalt! kan iemand mij vertellen uit ervaring wat hij zal krijgen uiteindelijk?

    onze leven is onderste boven omdat men heeft zijn naam genoemd..is dat allemaal zo makkelijk.

    hij heeft de eerste tandje,woordje, stapje en verjaardag van onze zoon gemist dat krijg hij niet meer terug.

    Een ding weet ik zeker ik zal nooit mijn voet zetten in duitsland als dit allemaal achter de rug is.

    wat zijn ze streng wat betreft bezoek regels mijn zoon mag niet eens zijn fopspeen meenemen naar binnen! stom volk allemaal daar.

    emos

  • c

    hoeveel kun je krijgen aan straf als je 10 kg marihuna bij je had,en dat ook voor de eerste keer is gebeurd,gr c,,weet iemand wat

  • emos

    Beste Rogga,

    Ik zou heel graag met jouw in kontakt willen komen..als je dat ook wilt natuurlijk…kunnen we elkaar mailen?..

    emos

  • Joep

    Het is bijna niet te doen om zoiets te zeggen als je het dossier niet kent, maar minimaal 5 jaar denk ik.

  • Joep

    Dag Emos,

    Als je mailcontact wilt met Rogga kun je mij vragen jouw emailadres naar haar door te sturen. Het is dan aan haar of ze contact wil opnemen. Je kunt dat doen in het bovenste topic “Contact met elkaar” of mij een pbtje te sturen met je verzoek.