Hoeveel jaar gevangenisstraf drugssmokkel Duitsland?

  • hello2011

    Beste leden,

    Ik weet dat de ene zaak de andere niet is, maar ik kan nergens jurisprudentie vinden over het aantal gevangenisstraf voor drugssmokkel naar Duitsland. Ik wil de straffen hier vergelijken, zodat ik een beeld krijg hoeveel jaar gevangenisstraf ik ongeveer zou kunnen verwachten. Het strafklimaat in zowel Duitsland en Nederland is verhard wat drugssmokkel betreft. Mijn man zal op korte termijn worden overgeleverd. 25 januari is de overleveringsuitspraak. Ik wil ook graag weten wat jullie ervaringen zijn met Duitse gevangenissen. Kunnen gedetineerden net zoals in nederland naar huis bellen en hoe staat het met bezoek? Ik hoor graag van jullie. Alle kleine beetjes informatie helpen!

  • solace

    Hello Hello 2011,

    Ligt er helemaal aan wat, hoeveel en welke kwaliteit drugs er zijn ‘ ingevoerd’. En in welke deelstaat je man gearresteerd is.

    Mijn zoon zit sinds een week in Nederland. Hij heeft twee JVA's bezocht in Duitsland en ik moet zeggen dat het daar niet al te slecht was. Hij mocht twee uur per maand bezoek ontvangen en telefoneren was geen probleem.

    Groeten,

    solace

  • hello2011

    Hoi Solace,

    Dat is dus niet bekend om hoeveel het gaat. Hij wordt er van verdacht betrokken te zijn bij een drugszaak. We weten niet waar het op gebaseerd is behalve dat er 1 verklaring is afgelegd. Door wie en wat er gezegd is is ook nog niet bekend. Hij zal op korte termijn worden overgeleverd.

  • mol

    hallo kan iemand mij zeggen wat de gevangenisstraf/ boete is voor geldsmokkel in Duitsland?

  • Joep

    Hoeveel geld, wat voor omstandigheden, had die iemand al een strafblad? Kortom, je moet wat meer informatie geven.

  • michela

    Ik wil weten hoeveel maanden of jaar kan je krijgen in duitsland als je 600 gr bolletjes hebt geslikt.Het moet niet precies zijn maar ongeveer.En hoe is het procudre met bellen naar buitenland

  • mij

    Hoi Michela,

    Niet schrikken maar Duitsland is niet gering in zijn straffen omtrendt drugs… Hoeveel jaar precies durf ik niet te zeggen, maar durf wel te zeggen dat dit om jaren zal gaan en niet om maanden… Wat betreft bellen zal je partner/vriend(in) de rechter om toestemming moeten vragen, gedurende de eerste weken voor de rechtszaak zal hij/zij hoogstwaarschijnlijk niet mogen bellen, zodra de rechter toestemming geeft mag hij/zij je bellen. Hoe vaak en hoe lang is afhankelijk van de gevangenis waar hij/zij zich op dat moment bevindt.

    Jullie staan voor een moeilijke periode, je gaat veel dingen horen die je niet wilt horen, laat staan geloven, maar hou je sterk en praat erover!!!

    Veel sterkte de komende tijd! Groetjes mij

  • michela

    Hoi Mij,

    Bedankt voor die informatie….Ik heb tot nu toe geen telefoonische contakt gehad.Ik wacht nog steeds.

    Maar is er mogelijkheden dat je een bedraag kan betalen,dus een soort borg of zo??,zodat je eruit kan zijn tot de datum van je zitting???

  • Joep

    In Duitsland met drugsdelicten kom je nooit op borgtocht vrij, zeker niet als buitenlander. Overigens kennen wij in ederland het borgsysteem ook niet

  • 1892

    Hoeveel maanden/jaar krijg je als je met 5kg wiet gepakt wordt in Duitsland?