op bezoek in de gevangenis

  • nora

    ik ga voor het eerst op bezoek en weet niet zo goed wat ik kan verwachten en waar ik rekening mee moeten houden.. hij zit vast in de koepelgevangenis (pi de berg arnhem) en ik kan op bezoek van half 9 tot half 10, hoelang van te voren moet je aanwezig zijn? kan iemand me wat meer vertellen

  • butterfly / ip

    hoi nora

    ik zorg altijd dat ik ongeveer 20 min van te voren aanwezig ben. waar ik heen ga mag je 1 voor 1 naar binnen en dat kan even duren.

    je moet je melden, legitimeren, je spullen in een kluis doen, vest of jas uit, niks op je hoofd, geen pet oid. dat doe ik dan in een kluisje. ik mag wat kleingeld meenemen voor de automaat voor drinken en dat is het. een pasje krijg ik en moet dat om mn nek dragen. dan nog door een poortje en als die piept op zoek naar het onderwerp dat piept. dan moet je weer wachten, en word je geroepen als degene die je gaat bezoeken er is en mag je naar binnen in de bezoekersruimte. dan zit je aan een tafel, ik weet niet hoe t in arnhem gaat, maar vaak oet je tegenover elkaar zitten, en soms zit er zelfs een rand tussen. waar ik ga hoeft dat niet mogen we gewoon naast elkaar zitten.

    hopelijk is het iets duidelijker. ik wens je een fijn bezoek!

  • demelsa

    ik zou als je de eerste keer komt wel zeker een half uur van te voren er zijn, vaak moeten ze je ‘registreren’ of ‘inscannen’ ofzo.. als je echt niks van je bezoektijd wilt missen tenminste.. verder wat butterfly zegt, is bij mij als ik op bezoek ga hetzelfde ongeveer! succes..

  • patricia

    Hey,

    Ik weet hoe je je voelt. ik moest vorige week ook voor het eerst op bezoek bij mijn vriend in de gavangenis. Het zweet brak me uit maar het valt allemaal best wel mee vond ik dan. Je zit daar met kei veel mensen aan in een ruimte aan een tafeltje maar als ik jou was zal ik wel een beetje op tijd er zijn en doe niet te veel sieraden om want die moeten dan toch af. Vergeet in ieder geval je legentimatie niet want anders kom je er niet eens in..

  • wakkere

    En let op met een BEUGEL bh deze kan piepen.

  • Erik

    Misschien een overbodige opmerking. Kom vooral niet zenuwachtig over. Nu de drugsregels fors zijn aangescherpt, en er vaker dan voorheen gecontroleerd wordt, wek je zo argwaan op bij de portier. Ik heb het afgelopen zondag in Ter Peel meegemaakt, dat een bezoeker (vriend van een gedetineerde dame), voor de eerste keer op bezoek kwam. Deze man was zo op van de zenuwen, dat hij door de bewaking geselecteerd werd om even mee te gaan voor extra controle op drugs.

    Aan de andere kant is ook, kom je vaker bij je vriend/vriendin op bezoek, dan gaan de mensen van de bewaking je beter leren kennen. Neemt niet weg dat je toch aan de legitimatieplicht moet blijven voldoen, maar men is dan geneigd om niet steeds je helemaal door te lichten bij het inchecken.

  • mama63

    Hallo,

    Ik denk dat bij elke gevangenis is, wees op tijd, dan gaat er geen tijd van je bezoek af. Inderdaad geen sieraden, let op je riem, ijzer in je schoenen. Zorg dat je kleingeld hebt voor drankautomaat en kluisje, want ik was afgelopen woensdag in tilburg bij mijn zoon voor het eerst en ik had geen losse euro voor het kluisje en ze kunnen niet wisselen, gelukkig kon een andere bezoeker me helpen.

    Maar ondanks alle regels proberen om een gezellig bezoek te hebben, ik had mijn zoon een maand niet gezien na zijn arrestatie een maand beperking, dus ik was blij om hem te zien.

  • marina

    mijn vriend is vandaag naar de bleu band gevangenis in arnhem gebracht. woensdag voor de 1e keer tot ik hem mag bezoeken.. zelfs 1e keer dat ik ooit in een gevangenis kom. heeft iemand nog tips voor mij. waar ik rekening mee moet houden. kleding etc.

    Ik heb wel veel spanningen om er heen te gaan.

    groetjes marina

  • Yasmine

    Hallo,

    Heel specifieke informatie kan ik je niet geven omdat ik niet weet hoe het daar in arnhem gaat, elke PI is namelijk weer verschillend. Wat in ieder geval goed is om te weten is dat je je ID mee moet nemen. Qua kleding geen aanstootgevende kleding aan doen (niet te korte rok en te laag decolete etc) en geen vest.

    Hoe het daar verder loopt kan ik je niet zeggen. Hoe de bezoekzaal eruit ziet en of je elkaar aan mag raken etc is per gevangenis verschillend. Ik hoop voor je dat iemand anders je daarmee verder kan helpen.

    De eerste keer bezoek is heel spannend, maar het viel mij uiteindelijk wel erg mee en ik heb er toen van genoten mn vriend weer te zien.

    Succes en alvast veel plezier woensdag!

    Yasmine

  • marina

    dank je wel voor je reactie..

    ik kijk er erg naar uit..

    groetjes marina