Bezoek Zonder Toezicht

  • ellen

    Inderdaad, ik ben er dan ook letterlijk en figuurlijk ziek van

  • ellen

    Vraagje?

    Mijn vriend zit in vreemdelingendetentie , verleden week zaterdag ben ik 2 uur op bezoek geweest , nu is hij naar een andere afdeling overgeplaatst (nog steeds in detentie dus niet in bewaring ) en de afdelingshoofd die hij nu heeft verteld hem dat alleen doordeweeks 2 uur bezoek is toegestaan, dat op zaterdag het alleen voor 1 uur toegestaan, ook voor de bzt zegt de afdelingshoofd dat hij eerst 3 maanden daar moet zitten voordat het wordt toegestaan terwijl hij weer tegen een ander zegt dat de persoon 3x bezoek moet hebben gehad. Weet iemand de werkelijke regels hierover, want als meneer de afdelingshoofd er eigen regels op na gaat houden ga ik er werk van maken, want spelen doet hij maar met zijn hond, maar niet met mijn gezin.:X

  • ellen

    Vraagje?

    Mijn vriend zit in vreemdelingendetentie en verleden week ben ik en ons zoontje van 4 jaar op zaterdag 2 uur op bezoek geweest.

    Nu is hij overplaatst naar een andere afdeling (nog steeds in detentie dus niet in bewaring) en nu zegt de afdelingshoofd dat hij alleen doordeweeks 2 uur bezoek mag ontvangen , op zaterdag is alleen 1 uur toegestaan. Ook zegt de afdelingshoofd dat hij eerst 3 maanden in detentie moet zitten voor bzt, terwijl hij tegen een ander zegt dat de persoon eerst 3x bezoek moet krijgen voor hij bzt kan ontvangen, weet iemand hoe de regels over bezoek en/of bzt zijn, want als meneer de afdelingshoofd er eigen regels op na gaat houden maak ik er werk van, want spelen doet hij maar met zijn hond en niet met mijn gezin :X

  • anna

    hallo Ellen,

    waar zit je vriend?

    de regels zijn overal anders in vreemdelingenbewaring, maar bezoek zonder toezicht is voor zover ik weet niet toegestaan. Als hij in een detentiecentrum zit en je hebt iets anders gehoord dan ben je voorgelogen of misschien is er dan iets veranderd? Laat het weten.

    groetjes,

    Anna

  • ellen

    hij zit in alphen aan de rijn in detentie dus niet in bewaring, toen hij daar kwam op de vorige afdeling mocht hij na een week al bzt ontvangen (iets wat ons zo goed deed ) , nu hij op een andere afdeling zit moet hij eerst 3 maanden wachten, terwijl er tegen een gedetineerde op dezelfde afdeling gezegd is dat hij eerst 3x bezoek moest ontvangen, op de vorige afdeling mochten we op zaterdag 2 uur bezoeken nu ineens 1 uur, iets wat mijn zoontje ontzettend veel verdriet doet want hij mist zijn papa verschrikkelijk. Ik heb zo'n idee dat meneer de afdelingshoofd maar doet waar hij zin in heeft en zijn macht aan het misbruiken is, iets waar ik heel slecht tegen kan vooral als ik het verdriet van mijn zoontje zie, en er zeker werk van maak als ik het zeker weet, dus als iemand de regels daar echt weet????

  • angel

    Ik ga van de nederlandse maatschappij uit ,we leven hier en niet in buitenland.

    Zo kan je er alles wel bij halen.Maar goed we hebben het nu toch voor elkaar gekregen

  • lara

    lara;als je drie maanden moet zitten in gevangenis zoetermeer kan je bzt vragen?

  • ingrid1987

    Hallo,

    Ik had een vraag.

    Een hele goede vriendin van ons zit vast nu al 3 maanden ongeveer.

    Maar als wij daar op bezoek komen, hebben wij dan ook recht op bzt ?

    Of is dat alleen voor stelletjes ?

    Mischien een domme vraag hoor, maar sinds we de eerste keer zijn geweest gaan we zo vaak als mogelijk heen, en wij missen haar ook erg!!!

    Tis dan wel niet dat we een relatie hebben, maar ze is wel een hele goede vriendin van ons, die we al zo vaak hebben geholpen..

    En toen we alleen nog schreven viel het qua missen nog een beetje mee, maar nadat we haar voor t eerst sinds 2.5 maand hebben gezien missen we dr alleen nog maar meer..

    Weet iemand hier mischien het antwoord op?

    Heb al op internet zelf gekeken, maar kon het daar niet vinden..

    Groetjes Ingrid

  • Joep

    BZT is voor stellen die een relatie hebben, waarbij justitie faciliteert om de relatie te helpen stand te houden Het kan dus ook voor vriendinnen zijn, maar dan wel met een liefdesrelatie.

  • Angela

    Hallo,

    mijn vriend zit vanaf vrijdag in PI Ter Apel.

    Vandaag ben ik voor het eerst bij hem op bezoek geweest.

    Wanneer kunnen we bezoek zonder toezicht krijgen?

    Is dat pas na 3 maand???

    Of kan dit al eerder???

    Groetjes Angela