Gedetineerd in Duitsland heel veel vragen

  • NemoX

    Hallo allemaal,

    Ik heb de antwoorden op mijn vragen gevonden in de oudere topics. Bedankt!

    Groetjes NemoX

  • Joep

    Welkom NemoX,

    er is hier veel deskundigheid op dit gebied, maar lees eerst de oudere topics hierover even door, want dan heb je al veel antwoorden

  • NemoX

    Hallo Joep,

    Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad veel informatie in oudere topics kunnen vinden.

    Enige vraag die ik nog heb is hoe lang na de zitting wordt er uitspraak gedaan?

    Groetjes NemoX

  • jofi

    Hoi nemox

    Bij ons was het zo dat mijn man voor de rechter kwam en hij kreeg meteen de uitspraak. Ik weet natuurlijk niet of dat altijd zo gaat maar zo is het bij ons gegaan.

    Groetjes jofi

  • Janus

    Hallo,

    Best wel belangerijke vragen alleen jammer dat ze onbeantwoord blijven.

  • S

    Hier dezelfde vragen.

  • S

    Ik heb misschien wel een paar antwoorden. Van mijn vriend die zit nu in Duitsland heb ik begrepen dat het onderzoek wel 6 maanden kan duren dus ik denk het voorarrest ook. Als jij opgegeven word als cp bij het consulaat dan neemt buza (buitelandse zaken) contact met jou op. Maar zij kunnen ook niet veel vertellen ik ben bijna overal zelf achter gekomen. Mijn vriend mag bijvoorbeeld niet bellen tot het onderzoek is afgerond, zelfs zijn eigen advocaat mag hij niet bellen hij moet een briefje schrijven. Hij moet een duitse advocaat hebben in de regio waar hij zit. elk bezoek zolang het onderzoek loopt moet met een tolk als de tolk dus op vakantie is kan ik hem niet bezoeken.

    Wanneer de gedetineerde vraagt om overplaatsing naar Nederland kan zo'n aanvraag wel 9 tot 12 maanden duren. In mijn geval zit mijn vriend heel ver in Duitsland, we gaan in de eerste instantie proberen hem dichter bij de grens te krijgen.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

  • merel1985

    Hoi s

    beetje ontmoedigend wat je zegt dat overplaatsing naar nl 12 maanden kan duren dat was vroeger zo tegenwoordig gaat t allemaal veel sneller bij mijn vriend zitten er jongens die binnen 3 maanden al zijn overgeplaatst naar eigen land.

    gr merel

  • jofi

    Hoi..

    Bij ons heeft het ook 11 maanden geduurd vanaf de aanvraag tot mijn man werd overgebracht.

    Het gaat nog steeds niet snel want duitsland heeft nog steeds de wets niet klaar.

    En dan kan je maar beter op een lange tijd rekenen alles wat hij eerder in nederland is, is dan meegenomen.

    Het voorarrest heeft bijna 3 maanden geduurd, maar dat is vrij vlot. Bellen mocht mijn man toen ook niet maar na dat hij afgestraft was nog steeds niet, alles is bij ons per brief gegaan. Maar ik denk dat het er ook heel erg aan ligt in welke gevangenis je zit..

    Heel veel sterkte voor de tijd die komen gaat.

    Groetjes jofi

  • S

    Hoi Merel,

    Beetje flauwe reactie van jou, net of ik hier zit om mensen te ontmoedigen. Deze informatie heb ik van buitenlandse zaken gekregen nog geen twee weken geleden.

    Maar als hij hebt gehoord van andere dat het sneller kan dan is dan natuurlijk heel fijn.

    Ik ga uit van het langste dan kan het alleen maar mee vallen.

    Gr Soraya