Hoi Jofi,
Van af wanneer kon je de aanvraag doen? en hoeveel tijd heeft hij uitmoeten zitten in Duitsland? was dat 2/3 van straf of mocht het al eerder?
Gr Soraya
Hoi soraya
Mijn man is 28-2-2012 veroordeeld voor de rechtbank, en kreeg een straf van drie en een half jaar. Dan moet je wachten tot de papieren klaar zijn en dan kan je overplaatsing naar nederland vragen. Dit is op 15-3-2012 gedaan. Op 6-2-2013 is hij overgebracht naar Nederland. Hij moet gewoon 2/3de uitzitten zeg maar, in april is hij naar een zbbi gegaan en sinds twee weken is hij thuis met een enkelband.
Je neemt je straf mee die je is opgelegd. In duitsland zit je ook 2/3de van je straf uit, alleen kan je daar ook een aanvraag doen voor halfstraf.
Groetjes jofi
Hoi Jofi,
Ik snap er niets meer van, Mijn man heeft een straf van 2 jaar en 9 mnd gekregen. Hij heeft al vanaf 02-07-2013 aanvraag gedaan om naar nederland te komen, volgens ministerie van buitenlandse zaken zijn de papieren to op de dag van vandaag nog niet binnen. Hoezo kan hij halve straf aanvragen wanneer kan dat en wanneer kom je daarvoor in aanmerking.
Groetjes Mina
Hoi mina,
Ik wil je niet ontmoedigen hoor maar mijn man heeft half maart 2012 de aanvraag gedaan en zijn papieren waren pas in januari 2013 binnen in nederland. In februari is hij overgebracht naar nederland. Halfstraf kan hij nu ook aanvragen maar dat kan hij het beste aan zijn advocaat vragen hoe dat werkt.
Regelmatig de wots lijn blijven bellen, dat heb ik ook gedaan en omdat het allemaal wel erg lang duurde bij ons hebben zij op een gegeven moment duitsland aangeschreven met de vraag waar de papieren bleven.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes jofi
Hoi Jofi,
Bedankt, Ik ben afgelopen zondag bij hem geweest, en volgens hem heeft hij de bevesteging gekregen dat hij binnen 3 wkn naar nederland wordt gebracht. Ik weetniet of hij dat goed begrepen heeft, we zullen zien bedankt voor je reactie. Zit je man nu nog vast in nederland. komst hij nu al inaanmerking voor een enkelband???
gr Mina
Hallo S,
Mijn vader is ook gedetineerd in Duitsland dicht bij de Tjechische grens, nu lees ik bij jou dat jullie kijken of hij dichter naar de NL grens kan over geplaatst worden..
Is dit jullie ook gelukt? Mijn vader zit tot nu toe in alle beperkingen en mag ook niet bellen, Zijn advocaat vertelde ons dat het sowieso 6 tot 8 maanden kan duren voor dat hij voor de eerste keer voor het gerecht mag komen..
Groeten
Soraya
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?