Hoelang nog????

  • jantje66

    De eerste aanleg was 18 juni 2012, hoger beroep op 15 januari 2013. Bij regie zitting hebben we een getuige tijdens de zitting en een paar onderzoek wensen gevraagd. Alles direct afgekeurd door het OM. Alleen maar een deskundige rapport goedgekeurd. Bij de zitting was de rapport ook niet aanwezig.

    Op die manier gaat het natuurlijk heel snel.

    We denken nu dat de vonnis al klaar was voor de zitting. Ik hoop dat het met jullie zaak anders loopt. Het gaat niet om de systeem of de wetten. Het gaat er om de mensen die wetten in de praktijk brengen. Ze maken het verschil. Er zijn heel veel zieke mensen in de groep die over ons beslissingen nemen. Als je volgende stuk leest, weet je precies waar ik het over heb.

    http://www.joop.nl/leven/detail/artikel/14415_steeds_meer_mensen_onterecht_gevangen/

  • anio

    Dit artikel ken ik heb ik ook gelezen!! Ja het is echt belachelijk hoe het gaat.

    Wij hadden zoveel ontlastend bewijs en alles is gewoon van tafel geveegd. Wij vragen ons af waarom is er uberhaupt een rechtzaak als ze je toch wel veroordelen!

    Het vonnis slaat helemaal nergens op wat daar instaat. Er is niks. De dader beschuldigd mijn man, terwijl hij zelf oogetuigen tegen zich hebt.

    Wat zijn onderzoekswensen?

    Is er ook niets af gegaan bij hoger beroep? Was dit hetzelfde vonnis als eerste aanleg?

    Maar dan zit jou zoon al langer vast dan 8 maanden omdat er meeteen zitting was in juni? Bij ons heeft het 4 maanden geduurd voordat de eerste aanleg voorkwam.

    Ik hoop op hoger beroep en anders zouden we ook in cassatie moetengaan.

  • broek

    'In Nederland zitten meer mensen preventief in het gevangenissysteem dan wegens een veroordeling. Het lijkt wel of we vergeten dat preventieve hechtenis iets bijzonders is. Een aantasting van een fundamenteel recht dat werkelijk waarde heeft.' En wat kan je er tegen doen helemaal niets je bent gewoon overgeleverd. OHohoh wat is nederland toch een topland niet dus!

    En Badr heeft van alles tegen zich en die wordt gewoon geschorsd!

  • jantje66

    Mijn zoon zat eerst 2,5 maanden vast in voorlopige hechtenis. De voorlopige hechtenis is opgeschorst. Bij de eerste aanleg is hij veroordeeld tot 24 maanden gevangenisstraf onvoorwaardelijk. We zijn dan in hoger beroep gegaan. 3 maanden na de eerste aanleg is hij bij de regie zitting (onverwacht) aangehouden en ze hem in de gevangenis gezet. We wilden graag dat de dader (getuige) tijdens de hoger beroep zitting aanwezig moest zijn. De meneer Advocaat Generaal vond dat niet nodig.Mijn zoon verklaarde dat hij om 15:45 uur bij een benzine station iets te drinken had gekocht. Om die verklaring te laten bevestigen hebben we camera beelden

    gevraagd. Antwoord; de opsporingsambtenaar had al het onderzocht en de beelden van af 15:30 uur niet aanwezig waren wegens software storing. we hadden geen kassabon maar ze konden wel achter halen dat er op die tijd stip alleen maar een drinken van 2,20 euro verkocht is. Nee dat was ook niet nodig, omdat het niet te bewezen was of de aankoop door mijn zoon gedaan werd. Oke dan, mijn vader (ik dan) kan getuigen dat ik rond de x tijdstip thuis was. Neee, het kan niet, hij is je vader. Iemand van de familie kan leugenachtige verklaring leggen. Niet nodig.

    Ik weet niet of jullie interessant vinden, ik kan de lijst zo langer maken. Maar dat heeft helemaal geen zin.

    Nogmaals Anio, het kan met je man helemaal anders lopen.Er zijn ook gezonde mensen die zijn verstand goed gebruiken. De wetten zijn het zelfde maar een andere advocaat en de andere rechters kunnen het heel anders opvatten dat het deze keer wel in voordeel voor de verdediging wordt. Ik hoop voor jullie dat het alles goed komt.

  • anio

    Dank je voor je bericht.

    Wat verschrikkelijk voor je jullie het is ongelovelijk dat dit gebeurt! Het is een klein wereldje (justitie) waar maar gedaan wordt wat zij willen, zonder dat de buitenwereld hier weet van heeft.

    En je ziet jullie hebben een alibi en nog wordt dit niet goed onderzocht. Het is ongelovelijk. Zij weten niet wat zij aanrichten op iemands leven.

    We gaan in hogerberoep en hopen dat het goed komt dat is het enige wat wij kunnen doen, ik hoop dat de straf in het hoger beroep niet nog hoger wordt dan nu, want dit is weer een risico, wat je neemt bij hoger beroep, maar wij gaan niet akkoord met de veroordeling.

    In theorie zou de straf niet nog hoger kunnen worden, alleen vrijspraak, maar je weet niet hoe het in de praktijk gaat het is maar net hoe de rechter uit zijn bed stapt. Want er ligt nu ook een veroordeling op niks af. Daar heb ik mij zo over verbaast. Hier kom je als mens pas echt achter als dit je overkomt….

    Jullie ook sterkte en ik hoop dat er met cassatie wel recht wordt gedaan.

  • Joep

    Ik ga niet akkoord met de opmerking, het is maar net hoe de rechter uit zijn bed stapt. Ik ken rechters, die tot diep in de nacht dossiers lezen om maar goed voorbereid ter zitting te komen en dan uit de verhalen van OvJ, advoaten en verdachten, maar proberen er chocola van te maken. Ik ga vaak naar strafzittingen als ik vrij ben, ik vind dat boeiender dan bioscoop of theater en ik denk vaak, hoe blij ik ben dat ik geen vonnis hoef te wijzen.

    Ik heb veel veroordeelden meegemaakt die samen met hun advocaat keihard logen voor hun hachje (en dat mag, dat is hun goed recht), mar later tegen mij zeiden dat ze er wel degelijk mee te maken hadden gehad. Kortom, er zit altijd een andere kant aan!

  • anio

    Ja maar als er zwart op wit bewijs is, dat je het niet gedaan hebt en je alsnog veroordeeld wordt dan is dat toch zeer vreemd.

    Rechters gaan mee met de officier omdat hun denken dat die hun werk wel hebben gedaan ze hebben het ontzettend druk en hebben geen tijd om alles goed na te lezen dat blijkt wel uit mijn ervaring anders was mijn man nu vrij geweest. En dat artikel van jantje66 blijkt hoeveel mensen er onschuldig vast zitten per jaar is gewoon schokkend.

    Kijk deze documentaire maar even http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1132313

  • anio

    En iedereen heeft zijn eigen mening erover maar dit is mijn ervaring en ik vindt dit zo.

    Ik verander pas van mening als er recht wordt gedaan

  • Joep

    Ik reageerde omdat er gepost werd: het is maar net hoe een rechter uit zijn bed stapt. Dat is niet waar en bevooroordeeld, los van het feit wat je persoonlijk is overkomen.

  • anio

    Als dit niet waar is vraag ik mij af waarom er zoveel mensen onschuldig vast zitten en hebben gezeten.