Huisverbod wie kan mij helpen.

  • Anoniem

    Hallo,

    Ik zIt er even helemaal door heen.

    Ik kreeg iemand van slachtofferhulp aan huis en gelijk begon ze me de grond in te trappen samen met de officier van justitie. Daar begon de ellende mee. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zo boos op haar ben dat ik niet meer norma tegen haar kan doen.

    Ik mag geen contact met mijn man vanwege een huis verbod. Nu was het zo dat ik donderdag middag gebeld werd (door die vrouw van t huisvebod) dat ik vrijdag op moest komen dagen. Ik had geen zeggenschap en werd behandeld als een hond. Ze wou ook dat ik zonder kinderen kwam maar voor 3 kinderen kan ik niet in een paar uur oppas hebben. Dit werd niet begrepen en toen heb ik niet verder gezocht maar de kinderen meegenomen naar die afspraak. Bij die afspraak werd mij mee gedeeld dat ik 12 september bij een bijeenkomst moet komen. Dit kwam vanuit slachtofferhulp maar omdat ze mij niet meer te woord durft te staan laat ze alles via via lopen en zoekt ze geen contact meer met mij. Hierop ben ik woest geworden en heb ik haar opgebeld en mee gedeeld dat ik haar hond niet ben en dat als ze thuis niks te zeggen heeft ze dat niet op mij hoeft te doen dat ik alles zelf uit maak. Nu dreigt die mevrouw dus met jeugdzorg en dat ze dus er zorg voor gaat dragen dat de kinderen uithuis gehaald gaan worden als ik dus 12 september niet kom. Ze willen dan alles bespreken wat al bij een advocaat vast ia gelegd en hun helemaal niks aan gaat.

    Ben ik nou echt verplicht om me als een hond te laten behandelen ? Ben ik verplicht om te doen wat ze wil ?Ik heb immers dat huis verbod niet maar mijn man. Moet ik dan alleen problemen daar van hebben ? Wie kan ik hier voor inschakelen ? het is ook zo dat ze de dingen die ze tegen mij zegt anders verteld tegen anderen. Ik krijg constant verschillende mensen aande telefoon omdat als ze mij gesproken heeft ze gelijk anderen belt met de mededeling dat ik niet normaal doe. Nee vreemd hè als ze zegt dat als ik dit of dat niet doe ze gaat zorgen dat me kinderen worden weg gehaald. wie o wie kan mij helpen hiermee ?

  • Belinda42

    Hoi Anoniem,

    Nee je hoeft je niet als een hond te laten behandelen en volgens mij als jou geen straf is opgelegd ben je ook niet verplicht om met hun mee te werken dat denk ik he(heb hier nooit mee te maken gehad) maar de straf is je man opgelegd en niet jou.

    Enne je kinderen uit het huis laten plaatsen dat gaat niet zomaar effe moeten ze wel met hele goede argumenten komen dat je ze niet verzorgd of dat je ze mishandeld of dergelijke.

    Mij hebben ze doordat mijn man steeds detentie in ging ook zo vaak gedreigd met we gaan de kids uit het huis plaatsen nou dat is ze nooit gelukt hoor.

    Zou me daar niet zo'n zorgen over maken.

    Wat me wel effe verstandig lijkt is een advocaat inschakelen..

    Sterkte! Lieve groeten Belinda

  • Mike

    Nee vreemd hè als ze zegt dat als ik dit of dat niet doe ze gaat zorgen dat me kinderen worden weg gehaald. wie o wie kan mij helpen hiermee ?

    Ja dat is wel vreemd.

    In je eerste zinnen staat “”daar begon de ellende mee“” dat heb je verkeerd, de ellende begon met de REDEN dat jeugdzorg en officieren van justitie zich met jou gaan bemoeien.

    Die mensen doen hun werk: het onder andere beschermen van kinderen in noodsituaties.Er gaat echt wel HEEL VEEL overheen voordat Jeugdzorg en een officier van Justitie zich met iemand bemoeit.

    Dit hele prikbord staat vol met huilie huilie verhalen, moet je over nadenken voordat je met shit begint….simpel !!!!

  • layla

    Anoniem:

    Ik meende dat slachtofferhulp ter ondersteuning was, dit is een optie (die je dus mag afwijzen), dus snap het hele verhaal niet goed. Klinkt misschien stom, maar als zo iemand zoiets tegen mij zou zeggen (heb geen kinderen haha), dan zou ik in eerste instantie opnemen wat zei zegt. Dus daadwerkelijk haar stem opnemen met je telefoon of een memorecorder, van het begin af aan (dus ook als ze haar naam noemt ofzo).

    Ik weet natuurlijk niet hoed het verhaaln helemaal in elkaar steekt, maar volgens mij klopt daar met die ‘hulpverlening’ toch echt iets niet.

    Inderdaad advocaat inschakelen en mijn part ga je naar de afdelingshoofd/directie met dat bandje. Je hebt altijd het recht om een ander persoon te krijgen.

    En Mike: ik snap je laatste zin niet: Dit hele prikbord staat vol met huilie huilie verhalen, moet je over nadenken voordat je met shit begint….simpel !!!!

  • MacFa

    Idd ten eerste voordat je weer met iemand gaat praten/afspreken een advocaat inschakelen want dreigen de kinderen uit huis te halen is niet niks. Het klopt dat dat in principe niet “” zomaar“” kan maar als jeugdzorg of een dergelijke instantie zijn klauwen in je heeft gezet en hun kop op “” uithuisplaatsing“” heeft is het al snel een verloren zaak. Dan is het jouw woord tegen hun “”professionele“” mening/visie/bevinding whatever. Hun gedragsdeskundigen kunnen heel mooi met woordjes spelen in hun rapporten. En als je niet met ze mee werkt dan krijg je sowieso al een negatief rapport. Ik zou het dus wel degelijk serieus nemen!

    Verder aangezien ik jouw situatie niet ken, zou ik me wel afvragen waarom deze instanties zich met jouw gezin bemoeien. Meestal is dat niet zomaar ook al zie je dat niet altijd direct zelf. Hun een stapje voor zijn is dus zeker aan te raden en daar bedoel ik mee, zelf hulp zoeken op de gebieden waarvan zij vinden dat je tekort schiet. Dan toon je aan dat je het “” inziet“” en bereid bent het beste voor je gezin te doen. Dan kunnen ze ieg nooit een gedwongen maatregel (ots) opleggen.

    Jeugdzorg is een gevaarlijk instantie als je aan de verkeerde kant staat.

    Mike: shut up en ga aan je p*k trekken op een ander forum.

  • wij2tjes4ever

    huilie huilie verhalen ????? :S

  • badgirl71

    hoi

    Idd alles opnemen wat ze zegt. Is makkelijker gezegd dan gedaan. En ja advocaat inschakelen.Bureau slachtofferhulp is geen verplicht iets voor zover ik weet. Dus dat zou je dan ook moeten kunnen weigeren. Maar dreigen dat je hun niet gehoorzaamd dat je kinderen dan uit huis worden gehaald is laag. Ze moeten wel met goede argumenten komen voordat je kinderen uit huis gehaald worden. Maar dat kan ook omdat ze jou onverantwoordelijk vinden,of agressief in woord of daad. Of dat je man argressief is of onverantwoordelijk. Omdat jij voor de veiligheid en gezonde leefomgeving van je kids moet instaan. En jij de juiste keuzes en beslissingen moet nemen voor je kinderen. En weet dat de instanties je kunnen kleineren en het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen. Maar probeer tot 10 of als het moet tot 100 te tellen voordat je wat terugzegt blijf kalm. En werk zoveel mogelijk mee in het belang van je kinderen, zodat je kan laten zien dat je een goede moeder bent. Als je eenmaal in de klauwen van jeugdzorg zit ben je ze niet makkelijk kwijt.

    Veel sterkte gewenst

  • Belinda42

    Heb je al zoiets achterlijks als een of andere mike meegemaakt.

    Kan iemand mij vertellen wat huille huille is volgens mij is dit geen nederlands woord whahahaha

  • MacFa

    Ik weet wel wat wij hier doen, ik vraag me af wat HIJ hier eigenlijk komt doen. Sensatiezoeker.

  • wij2tjes4ever

    hahaha! waarschijnlijk is hij zelf het grootste “huilie huilie geval” van dit forum!! >:D< (whatever het ook mag betekenen, haha)

    Maar effe “on-topic”

    @ Anoniem:

    Ik heb zelf ook te maken met buro jeugdzorg,

    maar heb ze zelf ingeschakeld. en krijg hierdoor alleen maar complimenten dat ik zelf de hulp zoek die ik denk nodig te hebben…

    zou jou aanraden dit ook te doen,

    zo komen ze op een hele andere manier bij je binnen.

    Je zou via je huisarts al eens op zoek kunnen naar iemand van maatschappelijk werk,

    als je die zelf inschakeld, heb je iig iemand achter je staan vanuit de “goeie kant” zeg maar…

    Succes!