Zitten als homo

  • Peter

    Ik heb een vraag die ik hier niet tegen ben gekomen nog. Heb net de uitspraak gehoord en ik moet ruim 8 maanden zitten. Zie er als een berg tegenop natuurlijk. Want het zit dus zo; ik ben homo. Nu hoor je vaak verhalen dat die geen leven hebben in de bak, en soms ook dat het heel erg mee valt. Iemand ervaring daar mee? Het is niet zo dat ik verwijfd over kom o.i.d. want ook in de Grittenborgh waar ik in het HvB heb gezeten hebben ze niks gemerkt maar ik ben bang dat het tóch op gaat vallen (sommigen “ruiken” dat) of dat het opvalt dat ik geen vrouw op bezoek krijg (behalve m'n moeder dan). Dus ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe het gaat daar (moet waarschijnlijk naar Leeuwarden, Marwei) en of ik het gewoon moet vertellen of toch juist niet. Ow ja, ik ben 28 jaar. Alvast bedankt…

  • layla

    Hallo,

    ik kan je vraag niet echt beantwoorden, maar het feit dat je geen vrouw op bezoek krijgt, wil niet direct een link leggen met homo zijn. Bij mijn vriend zijn er genoeg mannen die geen bezoek, of alleen mannelijke vrienden op bezoek krijgen, en daar wordt ook niet raar van opgekeken.

    Je moet jezelf afvragen of je hier 8 maanden over WIL en KUNT liegen?

    Ik was hier in het begin ook bang voor bij mijn vriend. Hij is geen homo ofzo, maar hij is een klein en smal mannetje en kwam op een afdeling met onder andere pedofielen en verkrachters. Ik heb echter geen slechte verhalen hierover gehoord.

    Succes

  • PIW-ster

    Peter Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik heb een vraag die ik hier niet tegen ben

    > gekomen nog. Heb net de uitspraak gehoord en ik

    > moet ruim 8 maanden zitten. Zie er als een berg

    > tegenop natuurlijk. Want het zit dus zo; ik ben

    > homo. Nu hoor je vaak verhalen dat die geen leven

    > hebben in de bak, en soms ook dat het heel erg mee

    > valt. Iemand ervaring daar mee? Het is niet zo dat

    > ik verwijfd over kom o.i.d. want ook in de

    > Grittenborgh waar ik in het HvB heb gezeten hebben

    > ze niks gemerkt maar ik ben bang dat het tóch op

    > gaat vallen (sommigen “ruiken” dat) of dat het

    > opvalt dat ik geen vrouw op bezoek krijg (behalve

    > m'n moeder dan). Dus ik hoop dat iemand me kan

    > vertellen hoe het gaat daar (moet waarschijnlijk

    > naar Leeuwarden, Marwei) en of ik het gewoon moet

    > vertellen of toch juist niet. Ow ja, ik ben 28

    > jaar. Alvast bedankt…

    Hallo Peter, jou vraag is gewoon niet zo makkelijk te beantwoorden hoor want het heeft natuurlijk ook met een stukje eigen beleving te maken. Wat ik wel met je kan delen is het volgende, ik heb al verschillende homo jongens op de vleugel gehad en ben er zelden tot nooit problemen bij tegen gekomen. Wat volgens mij mede te maken heeft met je eigen instelling. Als je andere niet probeert te versieren kom je over het algemeen weinig problemen tegen. Ook het afdelings personeel heeft hier een belangrijke taak in. Die dienen op te letten wat er op de afdeling gebeurd. Probeer er voor jezelf niet zo`n punt van te maken dan zal je zien dat het allemaal wel meevalt. Hoe minder jij er zelf mee bezig ben hoe minder je op zal vallen. En of je het wel of niet moet vertellen tja dat is alleen door jou zelf te bepalen kijk hoe het daar is dat merk je snel genoeg. Ik denk dat je niet mee te koop moet lopen maar als het ter spraken komt zou ik er ook geen punt van maken. Sterkte straks met zitten en 8 maanden gaan vaak sneller dan je denkt.(tu)

  • Joep

    Ik kan me alleen maar aansluiten bij de wijze woorden van PIW-ster. Ook ik heb vaak homo's in detentie meegemaakt en eigenlijk waren er nooit problemen. Probeer gewoon te zijn en niet , laat ik maar zeggen, de relnicht uit te hangen of mannen proberen te versieren, dan merk je dat je net als de vorige keer in de Grittenborgh geen last hebt.

    Sterkte,

  • tracey

    Mensen die er vaak helemaal iets bij voor kunnen stellen, hebben meestal zo een beeld voor zich uit films.. Als je homo bent heb je geen leven ben je de “bitch”van andere, misbruik noem maar op. Is helemaal niks van waar, bij mijn vriend op de afdeling zit ook een homo en is altijd wel lachen met die gek hoe me vriend t zei, kan goed koken dus zit in zijn kook groepje hihi.

    Gaat echt wel meevallen hoor!!

  • NSFW

    Als je 8 maanden moet zitten waarom kun je dan in godsnaam hier posten??

    Ik heb een paar weken te maken gehad met een Antilliaans iemand die zich erg homoachtig gedroeg. Hij zei voor iedereen respect te hebben, of je nou homo of pedo was en had een erg verwijfd accent. Een maat van me die moslim is had het al vrij snel door en sloeg alarm en zodoende kregen ze het aan de stok. Uiteindelijk is hij naar Vught overgeplaatst nadat hij slaags was geraakt met weer een andere gevangene dus voor hem was het geen pretje geweest.

    Als homo zijnde heb je het vooral onder Moslims zwaar in de bajes

  • Peter

    Dank voor alles reacties so far. Dus tis beetje aftasten in wat voor sfeer ik terecht kom en of ik het er open over kan hebben of niet…of later misschien. Hangt er misschien ook vanaf of je opvalt qua kleding en haardracht ofzo. Trek voor die tijd nog ff tondeuze over m'n hoofd en twijfel ff over wat aan te doen bij binnenkomst. Gewoon in spijkerbroek en overhemd of is adidas-outfit beter? Oftewel, wat dragen de meesten binnen? Je maakt maar 1x een eerste indruk natuurlijk…

  • knuffels

    Peter,

    Ik begrijp je angst wel een beetje, maar het zijn geen Amerikaanse taferelen. Blijf gewoon bij jezelf. Er is daar niemand die bij zichzelf denkt:“ waarom heeft hij een spijkerbroek aan, of waarom een adidas outfit”. Het interesseert niemand wat je aan hebt daarbinnen (tenzij je in een string gaat rondrennen).

    Mijn zoon loopt de hele dag in zijn joggingbroek en badslippers, gewoon iets waar hij zich comfortabel in voelt. Als het bezoekuur is, dan trekt hij een spijkerbroek aan met een t-shirt. Maar ga je vooral niet druk maken over je eerste indruk, je hebt al genoeg dingen aan je hoofd om je daar ook nog eens druk over te maken. En bedenk ook dat de kleding die je daar meeneemt, die kan je thuis weer weggooien. Kleding wordt door de wasserette erg vaal.

    Dus Peter, het komt goed.

    Heel veel sterkte.

    Veel liefs, Knuffels

  • PIW-ster

    NSFW Schreef:

    ——————————————————-

    > Als je 8 maanden moet zitten waarom kun je dan in

    > godsnaam hier posten??

    >

    > Ik heb een paar weken te maken gehad met een

    > Antilliaans iemand die zich erg homoachtig

    > gedroeg. Hij zei voor iedereen respect te hebben,

    > of je nou homo of pedo was en had een erg verwijfd

    > accent. Een maat van me die moslim is had het al

    > vrij snel door en sloeg alarm en zodoende kregen

    > ze het aan de stok. Uiteindelijk is hij naar Vught

    > overgeplaatst nadat hij slaags was geraakt met

    > weer een andere gevangene dus voor hem was het

    > geen pretje geweest.

    >

    > Als homo zijnde heb je het vooral onder Moslims

    > zwaar in de bajes

    Weet je NSFW, iedere keer als ik iets van je lees verbaas ik mij er weer over hoe kort jij iedere keer door de bocht weet te gaan. Jij heb kennelijk hele slechte ervaringen op gedaan in je detentie maar als je nou heel eerlijk naar jezelf zou kijken lag het dan ook niet een heel klein beetje aan je eigen instelling??? Ik bedoel ik heb zelden iemand zo negatief horen zijn, het is iedereens schuld maar steek ook eens hand in eigen boezem. Je generaliseert van alles inclusief zoals hier boven alle moslims. Nou ik heb er met zoveel mee gemaakt die prima door een deur konden met homo`s hoor. Pede`s daar in tegen is een heel ander verhaal maar daar ging Peter zijn vraag niet over.

  • NSFW

    PIW-ster Schreef:

    ——————————————————-

    > NSFW Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Als je 8 maanden moet zitten waarom kun je dan

    > in

    > > godsnaam hier posten??

    > >

    > > Ik heb een paar weken te maken gehad met een

    > > Antilliaans iemand die zich erg homoachtig

    > > gedroeg. Hij zei voor iedereen respect te

    > hebben,

    > > of je nou homo of pedo was en had een erg

    > verwijfd

    > > accent. Een maat van me die moslim is had het

    > al

    > > vrij snel door en sloeg alarm en zodoende

    > kregen

    > > ze het aan de stok. Uiteindelijk is hij naar

    > Vught

    > > overgeplaatst nadat hij slaags was geraakt met

    > > weer een andere gevangene dus voor hem was het

    > > geen pretje geweest.

    > >

    > > Als homo zijnde heb je het vooral onder Moslims

    > > zwaar in de bajes

    >

    > Weet je NSFW, iedere keer als ik iets van je lees

    > verbaas ik mij er weer over hoe kort jij iedere

    > keer door de bocht weet te gaan. Jij heb kennelijk

    > hele slechte ervaringen op gedaan in je detentie

    > maar als je nou heel eerlijk naar jezelf zou

    > kijken lag het dan ook niet een heel klein beetje

    > aan je eigen instelling??? Ik bedoel ik heb zelden

    > iemand zo negatief horen zijn, het is iedereens

    > schuld maar steek ook eens hand in eigen boezem.

    > Je generaliseert van alles inclusief zoals hier

    > boven alle moslims. Nou ik heb er met zoveel mee

    > gemaakt die prima door een deur konden met homo`s

    > hoor. Pedo`s daar in tegen is een heel ander

    > verhaal maar daar ging Peter zijn vraag niet over.

    Of het aan mij eigen instelling heeft gelegen? Ik heb er het beste van proberen te maken en me rustig gehouden.

    Ik ben nog nooit een Moslim tegen gekomen die homoseksualiteit accepteerde en al helemaal niet in de bajes maar goed ik ben ook maar een mens. Ik hoop voor hem alleen maar dat ze hem met rust zullen laten en ik kan hem afraden contact te zoeken met allochtonen omdat de kans op homohaat bij hen vele malen groter is. Ik zeg dus niet dat dit voor ALLE allochtonen geld!