heerhugowaard zuyderbos

  • Sandra

    Hallo,

    Ik heb een vraag een vriend van ons zit in zuyder bos maar kan ik per post geld naar hem toe sturen want hij heeft geen pinpas bij hem niks en hij heeft ook geen rekeningnummer waar ik wat geld naar over kan maken en weet iemand toevallig wie we moeten hebben voor de bezoek want we sturen hem wel post maar we willen hem ook wel opzoeken. Maar hoe gaat dat in zijn werk.

    Groetjes sandra

  • valerie

    hallo

    Mijn vriend is vandaag overgeplaatst van Lelystad naar Zyderbos

    Weet iemand hoe het werkt daarbinnen met bellen, kunnen ze jailphone gebruiken daar

    of moeten ze belkaart kopen daar binnen en hoe lang duurt het voor we bzt weer kunnen krijgen?..

    groetjes Valerie

  • RianneL

    Hoi Valerie,

    Ze moeten een belkaart kopen of ze kunnen collectcall bellen..

    Bezoektijden zijn afhankelijk op welke afdeling ze zitten. (ik kon mijn vader elke maandagochtend bezoeken van 10.30 tot 12.30 uur, ook niet iedereen mag 2 uur)

    Je moet wel op de bezoekerslijst staan met je voornamen, achternaam en geb.datum (soms ook je BSN) maar dit hoeft je vriend maar 1x te doen. dan kun je gewoon elke week heen als je dat zou willen!

    wat betreft BZT weet ik het niet, je zou even contact op kunnen nemen met de gevangenis zelf. Ik vermoed dat je vriend dit aan moet vragen.

    @Sandra: volgens mij kun je geen geld per post sturen. ZE hebben volgens mij gewoon een rekening in de gevangenis waar geld op gestort kan worden (je hebt hiervoor een rekeningnr en zijn p.nummer nodig, krijgt hij daar) en dan krijgt hij daar geloof ik 1x per week geld zodat hij daar iets kan kopen/bestellen. Als je op bezoek wilt moet je vriend jou (en degene die hij wil ontvangen) op een bezoekerslijst zetten. Je kunt dan tijdens bezoekuren (dit verschilt per afdeling) gewoon op bezoek komen. Geloof dat er max. 2 volwassen en 3 kinderen tegelijk mogen. Je moet je dan legitimeren en als je op de lijst staat dan wordt hij gehaald. Je zit daar gewoon in een soort kantine, met meerdere bezoekers/gedetineerden en er zit altijd een bewaker bij. Op de gang kun je drinken en/of iets lekker halen uit een machine. Je mag dus ook niets mee nemen naar “de kantine” alleen klein geld. HEb je eventuele spullen bij je voor hem dan moet je die van te voren afgeven. Je krijgt dan een bewijs mee wat je ingevoerd hebt, deze kun je wel aan je vriend geven/laten zien. De spullen worden dan eerste gecontroleerd, en daarna aan hem gegeven. (zodra je eweer weg bent)

    ER zijn trouwens kluisjes waar je je ID kaart, telefoon en sleutels ed. kunt bewaren tijdens het bezoek.

    Hoop dat het zo wat duidelijker is.

    Ik las trouwens ook nog iemand over o.v. Ik geloof niet dat de bus helemaal naar de P.I. gaat, het is namelijk op een industrieterein, je zult dan dus nog een klein stukje moeten lopen.

  • ikbal b

    weet je alles al over zuyderbos of moet ik je vertellen ik zit daar nu namelijk en ben met verlof

  • lovehim

    Hey ikbal b. Ja ik wil graag info!! Welke tijden zijn bezoek en welke dagen. Hoe vaak mag er gebeld worden per week. Hoelang is bzt, en hoe ziet de ruimte eruit, zijn er ramen bijvoorbeeld, gordijnen, kan je het licht aan of uit doen. Ik hoop snel van je te horen

  • lovehim

    ikbal b Schreef:

    ——————————————————-

    > weet je alles al over zuyderbos of moet ik je

    > vertellen ik zit daar nu namelijk en ben met

    > verlof

    Ja hoe vaak mag je bellen, welke tijden is het bezoek, en welke dag, hoe ziet de bzt ruimte eruit, gordijnen of niet, kan je het licht aan en uit doen. Kan je daar koken? hoeveel uur buiten de cel per dag, hoor graag van je

  • ikbal b

    in principe kan je de hele dag bellen,,als het maar buiten de arbeidsblokken zijn,,ik heb nooit bzt gehad,,mijn relatie is daar sukgelopen,,maar naar wat ik hoor is het een gewone kamer enzoo,,ja je kan door ook lekker koken,,en je bent gewoon vanaf 07,35,,tot,,16,45 buiten de deur inclusief alle activiteiten….

  • truudie

    en bij westlinge?

  • kg

    hoi ik ben wel al wat veder maar veel kom je niet zomaar te weten daarom hoop in in contact te komen met mensen die samen met hem daar gezeten hebben om zo nog meer informatie te hebben wat er die nacht nou echt gebeurt is hoop dat er meer mensen zijn die me hier mee willen en kunnen helpen groetjes

  • mca_lopez2005@hotmail.com

    iemand met ervaring mij vriend moet naar pi heerhugowaard, hij moet 15 jaar zitten , maar weet het niet welke locatie , ik heb gehoord dat daar niet zo goed is als andere gevangenissen , alvast bedankt . weet niet meer wat moet ik doen .