koepel gevangenis arnhem

  • Marr

    Het hoeft ook niet een vakantie te zijn, alleen vind zelf ook al zitten die mensen hun straf uit, ze kunnen wel gewoon ze als normale mensen behandelen. En eventjes met de feestdagen iets organiseren om toch nog een beetje een sfeer te geven. En met oud en nieuw eventjes de cel uit.. Maar dit jaar was het behoorlijk bagger wat er aan gedaan is! helemaal niks dus. Maarja zo ieder zn mening.

  • mama

    hallo,

    mijn vriend zat sinds begin december in de koepel.

    hij is vandaag plotseling over geplaats naar arnhem zuid,terwijl hij een overplaatsing heeft gevraagd om naar noord hollend te gaan.

    kan dit zomaar?heeft iemand daar ervaring mee?

    om het weer opnieuw aan te vragen zijn we weer 2 maanden verder.

    ik heb gelijk de advocaat gebeld en die zegt dat het nu weer opnieuw aangevraagd moet worden.

    vind het maar een krom systeem.

    hoop op reacties

    alvast bedankt!

  • Dtjee

    hallo allemaal..

    mn vader heeft o.a ook vast gezeten in de koepel maar hij kende daar heel veel mensen dat vond ie wel chill had ie in ieder geval wat afleiding

    en als hij in zn cel zat trainde hij meestal zn armspieren,,

    nu zit mn vader vast in scheveningen hij zit nu ongeveer 2 jaar vast en mag elk weekend naar huis

  • LG

    Mijn neef zit sinds kort in de koepel gevangenis en ik mis hem echt heel erg.

    Ik luister iedere dag het liedje nieuwe dag, want dan denk ik aan hem.

    Hij zat eerst in de juegdgevangenis in DE SPRENGEN.

    Toen kwam hij vrij en na een week weer vast in de koepel arnhem.

    Weet iemand hoe je daar behandeld wordt en hoe het eten daar is hoelang je in je cel moet blijven en een site waar je alle namen van gedetineerde van de koepel gevangenissen (niet alleen arnhem) en dat je dan ook kan zien wat zijn celnummer is de ring enzo

    ps: Als de 2de ring het ergste is hoop ik dat hij daar niet zit want een kennis heeft daar gezeten en die zei dat het geen pretje was

  • Vlinder

    Beste LG,

    Wat triest dat jouw neef vast zit in de Koepel in Arnhem. Ik begrijp goed dat je hem mist en lief dat je zo aan hem denkt. Hij zal het enorm waarderen, steun van buiten de gevangenis doet goed, dit omdat veel gedetineerden “vergeten” worden. Goed dat je voor jezelf steun zoekt in muziek. Ook jij moet het een plekje geven en met dit gegeven om leren gaan. Misschien dat als je hem een keer gesproken hebt, je weet hoe het met hem gaat en je wat gerustgesteld wordt (hopelijk). Dat je allerlei vragen hebt is logisch. Een kennis van mij zit in de Koepel in Arnhem. Ben erg betrokken geweest tijdens en na zijn arrestatie en bezoek hem nu met regelmaat. Daar waar mogelijk ondersteun ik hem. Ik kan niet goedkeuren wat hij gedaan heeft, maar daar krijgt hij zijn straf voor. Verder vind ik wel dat hij nog een kans verdient, het is zijn eerste keer en hopelijk ook de allerlaatste. Verder heb ik vaak telefonisch contact met hem, iets wat hem én mij goed doet.

    Wat ik van mijn kennis weet is dat je in de Koepel goed wordt behandeld. Het personeel is vriendelijk (je hebt natuurlijk altijd een uitzondering). Ze zitten daar grotendeels op cel. Ze kunnen gebruik maken van het recreatie uur, sport, luchten, werken (indien dat er is) etc. Ook is er soms langer recreatie uur (dan zijn het 2 uren) waarin ze bijvoorbeeld zelf kunnen koken, dan moeten ze overigens wel zelf de spullen in het winkeltje hebben gekocht. Verder gaat rond half 5 of 5 uur de celdeur dicht tot de volgende ochtend. Ik denk dat ze gemiddeld, als ze niet werken maximaal per dag 2 uur uit hun cel kunnen zijn. Dat is best heftig, maar hoe gek het ook klinkt het schijnt ook wel weer te wennen. Je moet er ook wel aan toegeven, omdat je geen keuze hebt. Het eten schijnt niet echt lekker te zijn. Je hebt natuurlijk geen keuze en het wordt grootschalig klaar gemaakt, volgens bepaalde richtlijnen. Maar, het is ook niet heel slecht hoor, alleen wat minder lekker dan dat degene thuis wellicht is gewend.

    Je zult geen lijst vinden van gedetineerden, dat is privacy. En dat is natuurlijk maar goed ook. Ze krijgen hun straf en dat is goed, maar het zou minder goed zijn als iedereen jouw gegevens krijgt.

    De 2e ring is wel agressief, voor zover ik heb vernomen. Het personeel niet, even vriendelijk als op de andere ringen, maar een paar gedetineerde onder elkaar maken elkaar het leven best zuur. Vaak gaat het maar om twee of drie personen die onhandelbaar zijn of zulke doorgewinterde criminelen dat ze anderen het leven zuur maken. Ze doen zich voor als de mannen en iedereen zal voor hun moeten wijken. Als jij daar als ‘jonkie’ dan tussenkomt dan ben jij het mikpunt. Mijn kennis zit op deze ring en is erg terughoudend. Er zijn een paar van die mannetjes… Op de andere ringen schijnt dat een stuk minder te zijn. Ook wel eens een opstootje, maar niet zo agressief als op de 2e ring. Je zou denken dat mensen juist met elkaar om willen gaan omdat ze verder niets hebben, maar het is echt een hele harde wereld.

    Hopelijk heb ik je zo wat informatie kunnen geven, waar je wat aan hebt. Wil je hem een kaartje sturen dan kan dat altijd, gewoon naar het adres, ook zonder celnummer komt dat wel aan.

    Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je snel contact met je neef hebt, of wellicht al gehad hebt en je wat rust vindt.

    Groetjes,

    Vlinder

  • Neda

    Hallo,

    Ik zou graag wat willen betekenen voor die mensen die vast zitte in de gevangenis. Bijvoorbeeld als een persoon waarmee ze kunnen praten enzo…

    Is dat mogelijk? Zoja hoe kom ik daarvoor in aanmerking?

    Alvast bedankt!

  • bettyD

    kijk s op BONJO.NL

  • anoniem

    ze hebben daar echt wel genoeg mensen om te praten hoor.

    mede gevangenen, maatschappelijkwerk, bewaarders. regelmatige uitjes naar de rechtbank als ze een zaak hebben.

    dus zat te praten…..lijkt me…mijn man zou er niet aan moeten denken om nog meer te moeten praten.

  • anoniem

    mijn vriend word morgen overgeplaatst na de koepel.. hij zit al 5dagen in nijmegen..pff it's killing me!! heb hem niet meer gezien of gesproken…hopelijk is deze nachtmerrie gauw voorbij…maar ben bang van niet…pff

  • nikky

    Ik ben op zoek naar iemand die waarschijnlijk in de koepel verblijft.

    hoe kan ik er achter komen of die daar ook echt verblijft?

    alvast bedankt..