geen oproep ontvangen

  • Hyperactief A-P

    bedankt voor je informatie .maar het schijnt toch dat de verjaring niet geld dat zegt de afdeling executie van het paleis van justitie. Aldus: sera.

    Hoi sera, altijd goed om het ook zelf uit te rekenen, Justitie maakt ook fouten. Hieronder het wetsartikel aangaande de verjaringstermijnen. Daar dien je dan dus nog éénderde bij op te tellen gerekent vanaf het moment dat het vonnis onherroepelijk oftewel uitvoerbaar werd.

    Art. 70 Het recht tot strafvordering vervalt door verjaring:

    1* in twee jaren voor alle overtredingen;

    2* in zes jaren voor de misdrijven waarop geldboete, hechtenis of gevangenisstraf van niet meer dan drie jaren is gesteld;

    3* in twaalf jaren voor de misdrijven waarop tijdelijke gevangenisstraf van meer dan drie jaren is gesteld;

    4* in vijftien jaren voor de misdrijven waarop gevangenisstraf van meer dan tien jaren is gesteld;

    5* in achttien jaren voor de misdrijven waarop levenslange gevangenisstraf is gesteld.

    Gezien zijn verleden is wel meer dan 15 jaar geleden maar toch reken ik daar niet op. maar in ieder geval bedankt voor je reakties. Aldus: sera.

    Uitgaande van de 15 jaar die jij noemt, zou hij een straf moeten hebben vanaf 3* of hoger in bovenstaande verjaringstabel, want 12 + 1/3 = 16 jaar verjaring, is het een misdrijf uit de categorie van 2* oftewel 6 + 1/3 = 8 jaar verjaring dan is het aanvechten zinvol daar het dan verjaard moet zijn. En anders rest alleen gratie. Sterkte ermee, en geen dank. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief A-P

    Hoi Joep zie de tabel in mijn topic van 31-10-2006 22:05, waarschijnlijk betreft het een misdrijf uit 3*/ 4* of 5* van artikel 70 Bij 3* is het verjaart na 16 jaar vanaf het onherroepelijk c.q. uitvoerbaar worden van de straf. En daarboven geldt een nog langere verjaringstermijn. Groetjes v Hyperactief

  • sera

    hoi hyperactief,

    ja dat is wel interesant hij heeft namelijk een straf van 2 maanden een straf van 5 maanden en een straf van acht maanden en dat bij elkaar is 15 maanden en veel bijzonders is het niet diefstal in vereniging niet dat dat goed is maar in de tijd dat die dat deed was hij wel een veel pleger .maar na deze zaken nooit meer met justitie in aanraking geweest dus.

    groetjes sera

    en ik ga maar weer bellen naar de advocaat hij is nu wel met gratie bezig en ik vraag me af of als ze de gratie behandelen of ze dan ook kijken of het verjaard is.

  • Hyperactief A-P

    hoi hyperactief,

    ja dat is wel interesant hij heeft namelijk een straf van 2 maanden een straf van 5 maanden en een straf van acht maanden en dat bij elkaar is 15 maanden en veel bijzonders is het niet diefstal in vereniging niet dat dat goed is maar in de tijd dat die dat deed was hij wel een veel pleger .maar na deze zaken nooit meer met justitie in aanraking geweest dus. Aldus: sera.

    Hoi sera, ff voor de duidelijkheid, het gaat NIET om de strafhoogte die hij opgelegt heeft gekregen, het gaat om de strafhoogte die op dat delict in de wet staat. Voorbeeld :

    Iemand flikt iets waar volgens dat artikel van de wet maximaal 10 jaar op staat, maar de rechter veroordeeld tot 8 maanden gevangenisstraf. Dan gelden NIET die 8 maanden voor verjaring, maar die 10 jaar die de wet stelt.

    Op diefstal in vereniging die jij noemt (artikel 311) staat maximaal 6 jaar en die valt dus met verjaring bij artikel 70 in 3* en daar staat op: 12 jaar + 1/3 = 16 jaar verjaring !!! Oftewel in dat geval zinloos om er tegen te vechten omdat het volgens de wet is, wel voor gratie blijven gaan dus. Sterkte en Groetjes v Hyperactief

  • sera

    hoi hyperactief,

    Ja dan houd het op ja. als je dan al drie keer rekend ja dan is het toch die 16 jaar.

    Maar in ieder geval bedankt voor de informatie. Nou maar hopen op gratie en als die dat niet krijgt zit die waarschijnlijk al in een half open of open kamp en dan wordt het ook al makkelijker voor hem en voor ons natuurlijk.We moeten gewoon ff door bijten door deze rottige tijd. Maarja der zijn ergere dingen op de wereld!

    groetjes sera

  • Hyperactief A-P

    hoi hyperactief,

    Ja dan houd het op ja. als je dan al drie keer rekend ja dan is het toch die 16 jaar. Aldus: sera.

    Hoi sera, ik begrijp daar je niet dagelijks met dit soort dingen te maken heb dat het moeilijk te begrijpen is. Die 16 jaar verjaring die ik voor artikel 311 uitrekende, is gebaseerd op 1 X, niet op 3 X. Zo werkt het ook niet dat je dat bij elkaar opteld. Bij drie keer uitgaande van hetzelfde artikel en in 1 rechtszaak veroordeld telt de verjaringstermijn gewoon één keer vanaf het moment dat de uitspraak onherroepelijk en dus uitvoerbaar is. Bij 3 verschillende rechtszaken van hetzelfde artikel, geldt de verjaringstermijn vanaf het moment van de uitspraak van de LAATSTE zitting, die twee die ervoor zijn geweest vervallen daarvoor, en tel je dus niet bij elkaar op. Bij één rechtszaak met verschillende artikelen, geldt de verjaringstermijn van het zwaarste artikel, etc. Dit nog even ter verduidelijking.

    Maar in ieder geval bedankt voor de informatie. Nou maar hopen op gratie en als die dat niet krijgt zit die waarschijnlijk al in een half open of open kamp en dan wordt het ook al makkelijker voor hem en voor ons natuurlijk.We moeten gewoon ff door bijten door deze rottige tijd. Maarja der zijn ergere dingen op de wereld! Aldus: sera.

    Oké geen dank, en nogmaals sterkte ermee op de goede afloop, en i.d.d. altijd het positieve blijven zien dat er ergere dingen zijn. Groetjes v Hyperactief:)

  • Nico

    Beste ik heb een vonnis gekregen van 1 jaar gevangenisstraf efectief en ik zou een briefje krijgen in mijn bus, zal ik met een enkelband buiten mogen de zelfde dag ?