grave

  • sandra

    hoi ik heb een vraagje mij man is overgeplaatst naar gevangenis oosterhoek in grave wie kan mij wat vertellen over deze gevangenis hoe het daar is of is er een site over deze gevangenis zou graag meer willen weten over deze gevangenis alvast heel erg bedankt veel lief sandra

  • sandra

    ik zag dat je uit grave kwam zou jij mij wat meer kunnen vertellen over de gevangenis daar als je dat weet vriendelijke groet sandra

  • moeke

    Mijn zoon schijnt in Grave te zitten.

    Kan ik hem daar bellen of mailen? ik woon in het buitenland en kan dus niet even op bezoek komen. Weet iemand hoe ik dat aan kan pakken?

  • Kim

    Mijn vriendje zit sinds 1 week in Grave…

    Hoe kan ik hem daar vinden en in contact komen?

  • john janssen

    beste mv.

    u kunt het beste op internet het adres zoeken on of het telefoon nr. en contact opnemen met de humanist van de P.I. oosterhoek te Grave.

    Aan hem de situatie uitleggen en hij zij helpt u dan verder.

    Houd moed het is mogelijk telefonisch contact te hebben met uw zoon.

    groetjes John Janssen.

  • Remco Olde-Keizer

    Beste Mensen ,,

    Ik heb in Grave gezeten van jan 08 tot jan 09.

    Bijna een jaar dus en ik kan er genoeg over zeggen,,

    Ten eerste is het beleid binnen in Grave Sober,,

    De bewaarders zijn over het algemeen redelijk schappelijk.

    Maar de helft ervan is liever lui dan moe,,

    Als je hun wat vraagt beginnen ze al te blazen en te zuchten,,

    Achterover leunend in het kantoor met de voetjes op de tafels,,

    De meeste laten veel dingen toe ,, (zoals blowen etc etc )

    Dan even naar de medische dienst daar in Grave ,,

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik geschokt ben over hoe zij omgaan met gedetineerden en met het verstrekken van medicatie. Als je kijkt naar het HVB bijvoorbeeld ,,

    Bijna elke cel krijgt wel medicatie ,,

    Het is echt triest en ik ben de enige die daar wat van zei toen.

    Ik ben toen ook naar de dokter gestapt ik denk laat ik de proef op de som nemen en vroeg hem om valium ,,

    Hij vroeg me waar ik last van had ,, ik zeg van alles eigenlijk,,

    okee zei hij dan geef ik je wel 2x200 mg seroquel en citalopram 20 mg,,

    Kun je rustig nemen en je kunt er ook bij sporten zei hij triomfantelijk,,

    Toen ik er 1tje nam van 200 ging ik knock out ,, zeer heftig spul ,,

    Maar goed ik vond het wel best,, maar verkocht de pilletjes later,,

    Het werd zelfs nog verhoogd naar 2x300mg omdat hij me wel uitgerust vond haha,,

    Vind je het gek als je twee weken geslapen hebt ,, Maar goed ,,

    Om even terug te gaan ,, medicatie was er genoeg ,, sommige jongens hebben het niet nodig maar krijgen het wel ,, Daarnaast word er niet gecontroleerd of men ze inneemt en zeg maar de basis controles mist men ook , zoals het testen van bloed op voldoende witte en rode bloedcellen,,(ter voorkoming van hartafwijkingen en symptonen daarvan).

    Als je met een klacht over het werk van de dokter komt worden ze boos en zeggen ze dat je weg moet,,

    Als je met een klacht over personeel komt dan ben je de pispaal van de bewaarders ,,

    Als je met een klacht over jezelf komt sturen ze een psycholoog op je af die meer met haarzelf bezig is dan met jouw,,

    Kortom het is echt een gevangenis om depressief van te worden en moedeloos,,

    Veel gedetineerden worden geestelijk naar beneden gehaald en zelfs lichamelijk,,

    U moet ook weten ik ben nu bijna 23 heb al bijna meer dan 5jaar gezeten ik heb veel meegemaakt in gevangenissen maar in Grave is het echt triest.

    Sport doe je 1x in de week als je geluk hebt , Arbeid is verplicht in gevangenis ,,

    Voel je je niet goed maar kun je het niet aantonen of bewijzen dan krijg je rapport voor werkweigering,,

    Word je bedreigd door andere gedetineerden dan ben je verplicht namen te noemen anders kunnen ze niets voor je doen,,

    en dan heb je ook nog dat TR-traject dat voor geen meter loopt,,

    terugdringen recedive noemen ze het,,

    ik heb bijna 20 mnd gesloten gezeten en ben nooit stapsgewijs naar buiten gekomen,, ze beloven van alles maar laten je aan je lot over ,,

    Het enige wat ze doen is psychologishe onderzoeken ,,

    Het is gewoon ontmoedigingsbeleid net als zoveel dingen in Grave.

    Tenslotte zou ik nog wel meer kunnen aangeven, maar dat doe ik in het belang van de jongens daar niet,,

    Als je zelf als gedetineerde stevig in je schoenen staat kun je daar makkelijk overleven ,, maar als je gevoelig bent voor onrecht is het geen place to be.

    Ze meten met verschillende maatstaven ,,

    Ik zat ook in het TR-traject maar heb er nooit wat van gehoord ,,

    Heb verschillende sprekersbriefjes ingevuld 3x zelfs en ze zeiden altijd dat het druk was of dat een collega er niet was.

    Daar word je als mens niet beter van ,, ze geven je geen hoop meer ,,

    Maar laten je aan je lot over ,,

    Ik wou zo graag overal vanaf zijn maar zit nu weer thuis en heb niet veel om handen ,,

    Ze hebben me gewoon op straat gezet zonder begeleiding ,,

    Ik moet het allemaal zelf doen en ben best wel verbitterd over hoe zij mij hebben behandeld .

    Maar gelukkig is dat geweest en ben ik nu weer redelijk aan het opknappen van een hele tijdloze , saaie , vijandelijke omgeving.

    Kijk je zit al met jezelf op een cel en als je dan iets wilt vragen of iets wilt zeggen

    en ze kijken je aan alsof je van mars komt dan heb je meer het gevoel dat je niet gewaardeerd wordt om de persoon die je bent.

    Ze maken je onzeker en bang zodat je in de maatschappij uiteindelijk niet meer mee kunt draaien ,,

    of ze stoppen je vol met medicatie zodat je lekker rustig blijft .

    Natuurlijk is het niet allemaal kommer en kwel,,

    Bezoek en Tevee hield mij op de been ,,

    En er werkt een bewaardster die ik erg leuk vind en met wie ik wel goed kon praten

    Ik heb zelfs een keer een kaartje gestuurd naar haar en een heel verhaal haha

    Jaqcuelien niet gezien Muntlaan 10 ,,

    Ik heb haar daarna ook nooit meer gezien!

    Maar goed dat was het verhaal Grave

    Voor mij afgesloten hoofdstuk ,,

    Voor een ander een nieuw begin,,

    Als je altijd maar bedenkt ,, Deuren gaan dicht ,, Maar ook weer open!!

    Groetjes Olde-Keizer

  • Pauline Waas

    Mijn vriend is net overgeplaatst naar Grave. Wie kan mij zoveel mogelijk informatie geven over wat ik al dan niet kan doen ivm bezoek, spullen of wat dan ook…. Alvast heel erg bedankt

  • kees

    hoi hoi mijn zwager zit nu drie dagen in grave welke afdeling weten w niet wilden wel weten of het klopt dat hij daar echt alleen water en broodmaaltijden krijgt of gewone prak… kan evt iemand ons meer info geven

  • kees

    hoi hoi tijgertje onze zwager is maandag daar geplaatst en mijn zus weet niks ervan geen een info we weten alleen dat hij via moeder heeft laten weten dat ie constant opgesloten zit en alleen echt water en brood klopt dit hij zit nog in afwachting van proces

  • Dolce

    Hoi

    Mijn vriend zit sinds gisteravond in Grave.

    Hij heeft 7 maanden in Breda gezeten en 5 maanden in Tilburg. Hij komt uit de half open maar is om hele vage redenen naar Grave overgeplaatst.

    Niemand kan ons precies vertellen waarom ze dit hebben gedaan. Ook tegen mijn vriend hebben ze niet duidelijk kunnen vertellen wat hij misdaan heeft. De één zegt dit de ander zegt dat en zelfs op papier staan er verschillende redenen van overplaatsing. Hij heeft eerst 23 dagen op strafcel gezeten zonder dat hij zelf wist waarom.

    Gelukkig moet hij nog maar 2 maanden maar zoals ik hem aan de telefoon gehoord heb vandaag is Grave echt geen pretje. Gewoon een ware hel.

    Hij heeft nog geen boodschappen kunnen doen dus leeft hij inderdaad alleen op water en brood met hageslag. Gelukkig krijgt hij deze middag om 12 uur wel een warme maaltijd maar verder helemaal niets.

    Eigenlijk zou hij morgen naar huis mogen voor dagdetentie maar ook dat is nu allemaal afgepakt en niemand verteld waarom. Je word van de kast naar de muur gestuurd.

    Van huis van bewaring naar half open en van half open terug naar een ware hel en dat terwijl hij over 2 maanden thuis komt na iets meer dan een jaar vast gezeten te hebben.

    Ik weet niet wat ik van deze handelingen in Nederland moet zeggen maar dat dit allemaal op deze manier zo kan gebeuren vind ik niet normaal.!! Ik dacht dat Nederland wel anders in elkaar zou zitten maar zodra je in de wereld van de ambtenaren komt , kom je er pas echt achter hoe het allemaal in elkaar zit.

    Niemand ziet wat er achter de muren gebeurd maar dat het corrupt is is 1 ding wat zeker is.