Misschien ben ik een pietlut hoor, maar als je zoon niet wist dat er drugs in de auto zat en hij de auto heeft dichtgemaakt……. hoe komt het dan dat de politie denkt dat hij het wel wist? Ik bedoel als die auto dicht was en de tas met drugs (je schrijft niet wat voor drugs) is niet in de auto gevonden (waar dan wel vlak bij de auto of heel ergens anders), dan is het toch niet logisch dat de politie de link legt naar je zoon en denkt dat hij er vanaf wist? Kijk als de drugs nu verstopt in de auto was gevonden…. ja dan was de zaak veel gemakkelijker natuurlijk voor de politie. Kijk alleen een gat dichtmaken als vriendendienst (werkt je zoon als monteur) zonder dat er drugs in de auto verstopt zit… daarvoor kan de officier GEEN 7 jaar vragen onmogelijk… dan hebben ze echt meer bewijzen tegen hem en zelfs dan is het voor Nederlandse begrippen heel erg hoog!!!! Hoe weten ze dat ze van plan waren om naar Spanje te gaan?? Zijn er soms meerdere verdachten die dat hebben verklaard?? Ik denk dat er toch echt meer aan de hand moet zijn en ze je zoon wellicht verdenken van deelname aan een criminele organisatie. Kijk en dat je zegt dat je zoon niet in Spanje kan zijn geweest, omdat jullie er 4 jaar geleden op vakantie zijn geweest daar lacht de politie om natuurlijk. Met een vliegtuig zit je met 2 en een half uur in Spanje en je kunt zelfs dezelfde dag nog terugvliegen en dan zou jij het waarschijnlijk niet eens gemerkt hebben. ;-) Begrijp me niet verkeerd hoor ik bedoel het niet vervelend, maar zoals jij het allemaal beschrijft klinkt het mij gewoon raar in de oren en zou ik je aanraden met je zoons advocaat te gaan praten.
Als ik jou was dan zou ik met toestemming van je zoon vragen aan de advocaat of je het dossier mag inzien, want volgens mij klopt er iets niet en dan is het des te teleurstellender als er straks toch een hoge straf uit komt als uitspraak. Veel succes verder, want het is echt een rotsituatie nu voor je.
Groetjes,
San