straf

• San

Misschien ben ik een pietlut hoor, maar als je zoon niet wist dat er drugs in de auto zat en hij de auto heeft dichtgemaakt……. hoe komt het dan dat de politie denkt dat hij het wel wist? Ik bedoel als die auto dicht was en de tas met drugs (je schrijft niet wat voor drugs) is niet in de auto gevonden (waar dan wel vlak bij de auto of heel ergens anders), dan is het toch niet logisch dat de politie de link legt naar je zoon en denkt dat hij er vanaf wist? Kijk als de drugs nu verstopt in de auto was gevonden…. ja dan was de zaak veel gemakkelijker natuurlijk voor de politie. Kijk alleen een gat dichtmaken als vriendendienst (werkt je zoon als monteur) zonder dat er drugs in de auto verstopt zit… daarvoor kan de officier GEEN 7 jaar vragen onmogelijk… dan hebben ze echt meer bewijzen tegen hem en zelfs dan is het voor Nederlandse begrippen heel erg hoog!!!! Hoe weten ze dat ze van plan waren om naar Spanje te gaan?? Zijn er soms meerdere verdachten die dat hebben verklaard?? Ik denk dat er toch echt meer aan de hand moet zijn en ze je zoon wellicht verdenken van deelname aan een criminele organisatie. Kijk en dat je zegt dat je zoon niet in Spanje kan zijn geweest, omdat jullie er 4 jaar geleden op vakantie zijn geweest daar lacht de politie om natuurlijk. Met een vliegtuig zit je met 2 en een half uur in Spanje en je kunt zelfs dezelfde dag nog terugvliegen en dan zou jij het waarschijnlijk niet eens gemerkt hebben. ;-) Begrijp me niet verkeerd hoor ik bedoel het niet vervelend, maar zoals jij het allemaal beschrijft klinkt het mij gewoon raar in de oren en zou ik je aanraden met je zoons advocaat te gaan praten.

Als ik jou was dan zou ik met toestemming van je zoon vragen aan de advocaat of je het dossier mag inzien, want volgens mij klopt er iets niet en dan is het des te teleurstellender als er straks toch een hoge straf uit komt als uitspraak. Veel succes verder, want het is echt een rotsituatie nu voor je.

Groetjes,

San

• San

iedereen vind dit belachlijk .bij de uitspraak werd gezegt door de rechter dat het niet bewezen kon worden wat voor spul het was het niet te controleren was omdat .dus namen ze de 4 kilo drugs die daar ergens in een dichte tas is gevonden en zeiden dat mijn zoon die uit voerde .

ALS ZE EEN TAS NAMEN WAAR 4 KILO DRUGS IN ZIT ZOALS JE ZELF HIER SCHRIJFT, DAN WEET DE POLITIE TOCH WAT VOOR SOORT DRUGS EN KAN HET TOCH WEL BEWEZEN WORDEN??

maar mijn zoon wist hier niks van .dat gat in de auto heeft hij als vrienden dienst dicht gemaakt ,in de auto is niks gevonden want daar zat niks in.

NOU ALS JE ZOON ALLEEN DE AUTO HEEFT DICHTGEMAAKT (wel raar op een plaats waar ze normaal gesproken drugs verstoppen om dat als vriendendienst te doen… niet echt verstandig) EN ER IS GEEN DRUGS IN DE AUTO AANGETROFFEN, DAN KUNNEN ZE JE ZOON NIKS MAKEN EN AL HELEMAAL GEEN STRAF VAN 7 JAAR GEVEN!!

de man waar de auto van was zei dat hij in nederland drugs wilde kopen maar dat hij gecontroleerd werd door politie en het niet meer durfde, hij heeft 4 jaar gekregen .voor in en uit voer terwijl hij niks in zijn auto heeft gehad.

ALS DEZE MAN WAARVAN DE RECHTER HET BEWEZEN ACHT DAT HIJ DRUGS IN EN UIT VOERDE VANUIT SPANJE NU 4 JAAR KRIJGT. HOE KAN HET DAN DAT JE ZOON DIE, ALS HIJ ECHT ONSCHULDIG, IS NIKS TEN LASTE GELEGD KAN WORDEN (er is immers geen bewijs) EN EEN UITSPRAAK VAN 7 JAAR KRIJGT??

maar we zijn in hoger beroep ik hoop dat de waarheid boven water komt al is mijn zoon zijn baan kwijt en zijn vertrouwen in de mensen en in de rechterlijke macht . ik blijf hem steunenen ga door tot de waarheid boven water is groetjes annie

DAT JE HEM BLIJFT STEUNEN IS ALLEEN MAAR GOED, WANT HIJ ZAL JE STEUN ONGETWIJFELT HARD NODIG HEBBEN ALS HIJ ONSCHULDIG IS VEROORDEELD. VEEL SUCCES VERDER EN NOGMAALS BEDOEL HET ALLEMAAL NIET VERKEERD, MAAR HEB GEWOON VRAGEN OVER JE VERHAAL EN IK DENK DAT JE DIE ZELF OOK WEL HEBT TOCH??

Groetjes,

Sandra

• annie

ik heb het dossier helemaal gelezen dit heb ik thuis gehad van mijn zoon zelf en heb meerdere gesprekken met de advokaat gehad. heb zelf de hele rechtzaak gevolgd, ben er steeds bij geweest heb de advokaten van de anderen ook met elkaar horen pratenze vonden het maar een rare zitting na het pleidooi van de advokaat was de oficier even met de verbalisanten gaan bellen voor bewijzen .ik ga vol goeie moed naar het hoger beroep ,en ieder mag denken wat hij wil als mijn zoon mij zelf alles laat lezen en zijn advokaat alles mag vertellen wat er besproken is geloof ik in hem.als ik voor iedere fout van justitie 1 euro moest betalen was ik straatarm .pak allen de zaak nienke maar doei

• San

Sorry, maar ik denk dat je mij verkeerd begrijp. Ik stel die vragen n.a.v. jouw verhaal hier in de hoop dat het misschien voor jou meer duidelijkheid geeft. Soms is het goed om eens een ander die er niet persoonlijk bij betrokken is zijn of haar visie over te laten geven. Ik heb tot 2 keer toe gezegd dat ik het niet verkeerd bedoel, want anders had ik het wel anders gezegd. Ik hoop dus niet dat je je beledigd voelt, want dat is wat mij betreft nergens voor nodig.

Groetjes,

Sandra

• nikki

Het is niet om je aan te vallen,hoor Annie.Maar veel van de thuisblijvers waarvan hun partner voor een drugsdelict vast zit, hebben zich in de laatste maanden erg verdiept in het strafrecht, bewijslast en straftijd.Daarom is het een raar verhaal wat je zoon is overkomen.Een beetje advocaat kan er volgens mij heel veel mee.Natuurlijk heb je gelijk dat er gerommeld wordt, maar de zaak met Nienke heeft hier bar weinig mee te maken.Dat is een totaal andere manier van onderzoeken geweest, waar ook erg veel ongerustheid in de nederlandse bevolking meespeelde en er gewoon een dader moest komen. Erg triest voor de ouders dat dit allemaal gebeurt is.Het is net zoals San zegt, dan moet je zoon op een of andere manier betrokken zijn bij een organisatie waar erg veel meer meespeelde dan een 4 kilootjes drugs.Ik vind het knap van je dat je je zoon blijft steunen, zal ik ook gedaan hebben als het mijn zoon was…veel sterkte