straf

• annie

7jaar krijgt mijn zoon voor een gat dicht maken in een auto als vriendendienst terwijl er niks in de auto zat want die is onderzocht dus heeft hij drugs uitgevoerd zegt de offiecier en de rechter ze hebben helemaal niks gevonden bij hem geen drugs geen geld nu willen ze hem ook nog geld laten betalen maar dat heeft hij geen want zijn geld is na 7 maanden voorarrest op en dit kan in nederland allemaal de rechter zei het was niet meer na te gaan wat er voor spul verhandelt was dat was te veel maar zie hier weer iemand onschuldig veroordeelt naar mijn mening maar we zijn in hoger beroep wie kan mij advies gevenalvast bedank

met teveel bedoel ik dat het teveel werk is omdat te onderzoeken want er is niks alleen die zelf verkocht hadden zeiden dat ze van mijn zoon hadden gekregen

++++

Ik heb de twee berichten bij elkaar gevoegd aangezien er per ongeluk een nieuw topic was geopend. Joep

++++

• Sip

Met hoofdletters en leestekens komt het allemaal wat duidelijker over

• nikki

Begrijp het eigenlijk ook niet helemaal,Annie.Kun je even wat duidelijker zijn wat je vraag is??

• annie

sorry ik kan niet zo goed met de computer overweg.

• annie

eigenlijk wil ik alleen weten, hoelang hij in werkelijkheid moet zitten .als het in hogerberoep 7 jaar blijft.

• nikki

…7 jaar is 84 mnd -1/3 is 28 mnd blijven er 56 over - voorarrest

• San

Sorry hoor, maar is 7 jaar in Nederland niet een beetje lang voor een drugszaak?? Weet je zeker dat er niet meer aan de hand is, want anders zou ik toch echt aan zijn advo gaan vragen hoe dit kan. Ik las laatst een verhaal over een roofmoord en de daders kregen straffen van 7 en 8 jaar zonder TBS. Als je zoon toch alleen een auto dicht heeft gemaakt (vroeg hij zich niet af waarom dat moest?) en de drugs (hard of soft) is niet meer te achterhalen, dan lijkt me 7 jaar belachelijk veel. Ik hoop voor je dat er snel zekerheid is, want dat onzekere gedoe is over hoelang nog is erg vervelend.

• annie

iedereen vind dit belachlijk .bij de uitspraak werd gezegt door de rechter dat het niet bewezen kon worden wat voor spul het was het niet te controleren was omdat .dus namen ze de 4 kilo drugs die daar ergens in een dichte tas is gevonden en zeiden dat mijn zoon die uit voerde . maar mijn zoon wist hier niks van .dat gat in de auto heeft hij als vrienden dienst dicht gemaakt ,in de auto is niks gevonden want daar zat niks in.de man waar de auto van was zei dat hij in nederland drugs wilde kopen maar dat hij gecontroleerd werd door politie en het niet meer durfde, hij heeft 4 jaar gekregen .voor in en uit voer terwijl hij niks in zijn auto heeft gehad.maar we zijn in hoger beroep ik hoop dat de waarheid boven water komt al is mijn zoon zijn baan kwijt en zijn vertrouwen in de mensen en in de rechterlijke macht . ik blijf hem steunenen ga door tot de waarheid boven water is groetjes annie

• nikki

Blijf het toch erg raar vinden, Annie.Mijn man zit in een Europees land , dat bekent staat om zijn erg hoge drugsstraffen.Als hij voor hetzelfde hier in Nederland was berecht, was de maximun straftijd 6 jaar geweest, en dat was dan als hij al een strafblad zou hebben gehad.Dat is dus het maximun wat een ovj mag eisen….

• annie

nikki ik begrijp wat je bedoelt . wij vinden het allemaal raar daarom gaan we ook door zolang als het kan . zelfs de advokaten .mijn huis en alles hebben ze onderzocht geen drugs en geen geld hij had geen buitensporigeuitgaven hij was best veel op zijn werk . hij heeft een ernstige hartafwijking ,dus is hij veel moe .maar de aanklacht luidt invoer uitvoer naar spanje bereiden voorbereiden verkopen en al wat je kunt bedenken mijn zoon is 21jaar hij kan niet in spanje zijn geweest want hij is de laatste keer met ons op vakantie geweest en dat was 4 jaar geleden , maar je hebt gelijk het klinkt raar ,maar volgens het pleidooi van de advokaat rust alles op vermoedens en mogelijk ,maar ik ga wel onderzoeken wat ik allemaal kan als dit achter de rug is. maar bedankt voor je reactie zo kan ik nog een beetje van mijn frustratie kwijt.hij is nog nooit met de politie in aanraking geweest.