Gepakt met 9 en half kilo hasj

• Anoniempje

Hallo,mijn vriend i gisteren gepakt met hasj in zijn auto wou hij naar een vriend brengen,wat kan hij ervoor verwachten.

Hij heeeft het alleen gedaaan is nog nooit in aanraking geweest met justitie/politie!

Ik ben er echt onderste boven van….Had dit nooit verwacht.

Wat nu, kan hij hier voor jaren de gevangenis in?

Wie kan ongeveer mij vertellen waar ik op moet rekenen?

De een zegt 3 jaar weer iemand zeg 5 maanden ik weet het niet meer,alvast bedankt..Ben echt over mijn toeren bahhhhh

• Joep

hallo Anoniempje,

belangrijk is of hij de producent is of alleen vervoerder. Als hij het alleen vervoerde is het van belang of hij bereid is de naam te noemen voor wie hij het vervoerde en waarheen. Als het naar een koffieshop in Nederland is, is de straf niet zo zwaar als wanneer hij het bijv. naar Duitsland of Frankrijk wou vervoeren.

sterkte, Joep

• Anoniempje

Hij is de vervoerder en wouden het naar frankrijk brengen.. waar zou ik ongeveer op moeten rekenen?? alvast erg bedankt voor snelle resgeren

• gerard

ik denk dat hij wel 40 uur diensverlening krijgt opgelegd.

dat kan zijn dat je moet werken bij de gemeente bijvoorbeeld in een park.maar het kan ook zijn dat je koffie moet gaan zetten in een buurthuis of koffieshop want als je onder de 10 kilogram zit dan valt het wel mee denk ik hoor

• Anoniempje

Gerard bedankt voor je reactie,denk je echt dat het dat zou zijn?Hij heeeft gelukig schoon strafblad..Bedankt Joep&Gerard..

• djali

aub anoniempje.. ga je nu niet zitten verheugen op maar een taakstraf… want maby valt het dan wel erg tegen, ga gewoon van erger uit dan kan het alleen maar meevallen, en de mensen moeten hier niet te snel met oordelen komen over het zal wel………….. niemand kan het weten tot de straf is uitgesproken.

sorry voor me terughoudendheid maar is meestal beter.

djali.

• dolfijn

hallo anoniempje,

ik sluit mijn eigen aan bij djali, kijk maar eens op de site van wetten en straffen, uitvoer en invoer is niet een taakstraf!!!!

ik hoop dat het me valt voor jullie maar waar hebben ze hem gepakt dicht bij de grens???

sorry maar ga aub niet uit van een werkstraf dan kan het alleen maar tegen vallen

groetjes dolfijn

• gabriel

Hallo allemaal,

Ik lees net over de site van wetten en straffen. Kan iemand daar een www van maken. Dan kan ik misschien wat meer te weten komen over ‘ mijn’ geval.

namelijk het is huis hebben van 3 kg. speed.

groetjes

Gabriel

• Joep

Tip die ik deze week van 1 van de bezoekers aan dit forum ook kreeg: http://wetgeving.snow-white.nl

groeten, Joep

• Joep

maar ja, dat is alleen voor softdrugs. misschien moet je even googelen om iets vergelijkbaars voor speed te vinden,

groeten, Joep