Vervroegde Invrijheidsstelling ??

• menno

In vervroegte vrijlating is belachelijk . jullie blijven maar mooi in de gevangenis die je conform de rechtbank is opgelegt en tot de laatste dag.

Het is je eigenschuld als je in de gevangenis terecht komt.

gewone burgers moeten bekeurd worden door de overheid en criminelen pakken is er nauwelijks bij. Het liefts een sobere gevangenis en geen hotels zo als het nu is.

• Xynyx

:-) Je hebt groot gelijk, Menno….

Quote :

Gelukkig BEN ik een “gewone” burger zoals jij het stelt….. Maar ik zie één probleempje…… ; iedere crimineel ( is dat wat jij zou noemen : een “buitengewone burger” ? ) is ooit eens begonnen als “gewone burger”……

Ik neem aan dat jij ook een “gewone burger” bent en dus keurig alle wetten naleeft.

Helaas ben ikzelf wsch geen gewone burger meer, nadat ik vorig jaar mijn allereerste bekeuring heb gekregen. Ja, ik weet het, het is een schande dat ik daar 43 jaar over heb moeten doen !!

De agent die me bekeurde was nog maar een jonkie, ( zo'n 28 jr oud ) en had er zelf al 12 gehad. ( het schaamrood staat me nu op de wangen ).

Ik zal mijn misdaad maar eerlijk opbiechten ; ik reed op een bromfiets die maar 38 km/u reed, ( terwijl 45 is toegestaan !!!! ). Dat was niet de reden voor mijn bekeuring. Nee, de reden was dat mijn achterrem niet accuut reageerde …..

Tja, ik weet dat ik nu aan de schandpaal hoor.

Aangezien mijn achterrem aan mijn linkerhand zat, zou die hand dus ook afgehakt dienen te worden. Gelukkig heb ik dankzij mijn veelomvattende charme de diender ervan weten te weerhouden dit te doen. ( pfff… zweet van voorhoofd wissend ).

Waarom ik dit zeg ? Nou, omdat, als ik mij goed herinner, jij voorstander bent van de invoering van straffen als in Noord-Afrika.

Het probleem dat je zodoende oproept is, dat de “gewone burger” ( ik neem aan dat dit niet automatisch “gewetensvolle burgers” hoeven te zijn ) daardoor niet alleen steeds meer belasting moet betalen voor al die buitengewone burgers, maar ook nog eens voor al die minder validen die daardoor ontstaan.

Laten we wel zijn, beste Menno ; zonder mijn linkerhand zou ik werkelijk “onthand” zijn en hulp nodig hebben bij bepaalde klusjes. Dat moet betaald worden. Maar niet door mij, want door mijn “onthand-zijn” kan ik niet meer “gewoon” werken. Dus moet ik ook nog eens een uitkering aanvragen, die ook weer door de “gewone burger” betaald dient te worden…..

Wanneer dit eenmaal het geval zal zijn zul je wsch aankomen met het idee dat alle criminele en/of buitengewone burgers dan maar gewoon dienen te worden veroordeeld tot de doodstraf. Op zich uiteraard ook een effectieve manier om van alle criminelen af te komen. Bovendien maak je zo ook een einde aan de woningnood. En de werkloosheid.

Met als gevolg, echter, dat daardoor de prijzen weer omhoog zullen gaan. Om dat te voorkomen/op te lossen dien je dan weer mensen uit allerlei andere landen te importeren. Want welke gewone burger wenst nu de vieze karweitjes op te knappen ? En onze kinderen zien we allemaal graag beter betaalde baantjes bemachtigen dan die wij hebben . Daarmee haal je uiteraard weer allerlei gespuis in het land en de cirkel is weer rond.

Lijkt het je niet makkelijker om de zaak maar gewoon te laten zoals die is en de regering dit soort vraagstukken te laten oplossen ??

Groetjes, Anne-Marie

• Mira

Goed geschreven Anne Marie, ik heb er echt om moeten lachen, maar je schrijft de zuivere waarheid.

Groetjes Mira

• djali

waarom reageren we weer als sukkels op die mennooooooooo de circel is weer rond als we weer reageren………… mensen laten we slimmer zijn en '

m laten…. dan is de lol eraf..

djali.