Als jij MIJN reactie goed gelezen hebt, had je allang begrepen dat ik er genuanceerd over denk. Maar dat maakt haar verdriet niet minder. Ben je gelukkig, nu je daar extra zout in hebt kunnen wrijven ?
Oké, IK HEB gedacht aan de nabestaanden van het “slachtoffer” van mijn vriend.
En weet je, ik ben BLIJ voor ze !! Voor hun betekent dit voor het eerst van hun leven een kerst ZONDER geweld omdat pa het niet na kan laten hun moeder te meppen.
Een kerst ZONDER bang te hoeven zijn dat hun pa één van zijn dochters verkracht.
En geloof me, als ik zeg dat IK weet hoe een kerst met zo'n pa verloopt…..
En dan heb ik het nog niet eens over de slachtoffers die deze man buiten zijn gezin maakte. Wanneer de gemeenschap waar deze man leefde mijn vriend liever niet gestraft zien maar eerder een lintje zouden willen geven……. En nu, zelfs NA zijn dood, maakt deze man opnieuw een slachtoffer van MIJ !!
Maar dat geeft niet ; ik ben sterk genoeg. En ik ben maar AL te blij dat mijn vriend heeft besloten dat hij in leven wilde blijven. ZOOOOOOOO simpel……
Anders was IK een treurende nabestaande geweest !!! En dan bedoel IK TREUREND !!
Bedenk daarnaast even, dat mijn vriend niet alleen in dienst van ons heilige NL mensen heeft gedood. Goed, in het kader van politionele acties, maar niettemin……
WAAR WAS JIJ ??
Sterker nog, hij heeft tijdens deze acties mensen opgeleid om hetzelfde te doen als hij, allemaal in opdracht van onze regering. Yep, ALLEMAAL achter de tralies, zou ik zeggen…… Of, nee, het verschil is natuurlijk, dat de mensen die daar gedood werden, geen Nederlanders waren….. En welke rechtgeaarde NL maakt dáár nou ophef over ?? JIJ toch niet ?
Grappig is verder, dat de werkgever van mijn vriend, op diens vraag om hulp toen hij door “zijn slachtoffer” van zijn leven dreigde te worden beroofd, nul op het request kreeg.
En ja, het “slachtoffer” was een brave burgerman, die allerlei gif aan tieners verkocht, zijn eigen zoon om zeep hielp en vrouw en kinderen mishandelde.
Geheel onschuldig, dus….. Menig slachtoffer van zinloos geweld was geholpen door mijn vriend. JA, hij maakte zich daarmee strafbaar. Zoiets zou JIJ uiteraard niet doen……. TOCH ???
En nee, een verkeersovertreding valt niet te vergelijken met een moord. Maar, om even net zo star te kijken als jij ; ook een verkeersovertreding BLIJFT een overtreding ! Nee, de man die 3 jaar geleden het zoontje van mijn vriendin doodreed toen hij “maar” 10 km te snel reed omdat zijn “legitieme reden” een tijdslimiet was, is niet vervolgd. Dat betekent, dat HIJ niet naar de gevangenis hoefde. Maar denk je dat mijn vriendin daarmee haar zoontje terug heeft ???
Ach, het was “maar” een verkeersovertreding…….. Dat dat het leven van een ventje van 6 heeft gekost mag toch geen naam hebben, wel ? Ach, de bestuurder was ZO emotioneel…… Denk je ook even aan de nabestaanden van een “minuscule verkeerswetovertreding” ?? Aangezien jij zo rechtschapen bent en zo recht door zee, zul je me deze vergelijking beslist niet kwalijk nemen … TOCH ? Of is een moord pas een moord wanneer er een schietwapen aan te pas komt, en niet een tonnen wegend gevaarte dat door een kl**t**k van een nette weggebruiker op onverantwoordde wijze wordt bestuurd ??
Klopt, de man heeft een boete moeten betalen. De schikking bedroeg € 500,-……
Prettige kerst, SIP……
Anne-Marie