telio kaarten bestellen

  • bartje

    Ik heb begrepen dat het mogelijk is om via Duitsland kaarten te bestellen voor gedetineerden.

    Je moet dan een account aanmaken, naam, regeistratienumer en PI doorgeven. www.tel.io

    Je kunt dan doorgestuurd worden naar nederlandse pagina's.

    Vervolgens kun je dan geld storten via je account en krijgt na betaling een code. Deze kun je doorgeven aan je partner. Deze code moet dan, net als bij de in de PI gekochte kaarten, ingevoerd worden op de rekeningkaart.

    Ook hierbij geldt dat de code alleen gebruikt kan worden in de PI waarop deze geactiveerd is. Dus geen codes meenemen naar een andere PI tijdens een overplaatsing.

    Ik heb me laten vertellen dat het veel voordeliger is, bijna de helft goedkoper dan de kaarten in de PI.

    Binnenkort gaat een aanstaande ex gedetineerde bemiddelen via een eigen website. ik weet niet hoe hij de bekendheid zoekt, maar hou het in de gaten.

  • Camilla

    Ik heb telio gebeld en zij zeiden dat er alleen 1 gevangenis is in nederland waar dat kan; lelystad. verder niet.

  • Camilla

    ik had namelijk ook zoiets gehoord van me vriend.. maar telio zei dat ik met de pi contact op moest nemen en die zeiden nergens avn te weten behalve dat je kaarten via de boodschappenlijst kan kopen..

  • bartje

    ik heb de gedetineerde gesproken die dit uitgevogeld heeft. Hij laat zijn vrouw via dld opwaarderen en krijgt de code. Ik heb vernomen dat hij sinds dat hij de route via dld ontdekt heeft, geen beltegoed meer koopt in de winkel. En dat is een feit.

  • bartje

    als het waar is dat alleen in Lelystad opgewaardeerd kan worden via Telio rechtstreeks dan heeft Justitie een probleem. Je kunt het dan gooien op rechtsongelijkheid. En dan moet justitie een keuze maken of iederen opwaarderen via de buitenwereld, of alle pi's kaarten laten kopen.

  • bartje

    verbaasd me niets dat een PI van niets weet. Die weten vaak niet eens hoe het werkt met telio zonder de uitzonderingen.

    Waar zit je vriend??

  • layla

    Als het al wel zo is..waarom zou de PI er dan iets van zeggen.

    Zij verdienen er toch ook aan.

    Als het via een andere weg gekocht wordt, verdienen hun er niks meer op.

  • Camilla

    hey bartje,

    ik heb het geprobeerd, maar het lukt me niet. Na het aanmaken van het account zijn alle pagina's duits. als je dan op geld overmaken klikt, kan je alleen duitse gevangenissen aanklikken. het klopt inderdaad dat je gegevens van de gevangenis moet invullen, maar de optie van nederlandse gevangenissen staat er niet bij. Enig idee?

  • Camilla

    En ook is het niet zoals jij zegt, dat je iets bestelt en dat je na betaling een code krijgt. Je kan via de site op je partners (of desbetreffend) account een bedrag storten..

  • Joep

    Ik geloof er niks van