Wanneer met verlof?

  • Sister

    Hallo allemaal,

    Wie weet het antwoord op de volgende vragen;

    Wanneer mag je met verlof bij een gevangenisstraf van 4 jaar (waarvan 1 jaar voorwaardelijk), hoeveel van je straf moet je dan hebben uitgezeten?

    En wanneer kun je half open kamp aanvragen?

    Alvast bedankt voor het reageren!

  • ria

    daar ben ik ook ontzettend benieuwd na.

    En stel je zou na de gevangenis nog naar een kliniek moeten.

    Mag je dan ook op verlof of gaat dat dan weer anders of mag je bij alle delicten gewoon op de duur met verlof??

  • layla

    Wat betreft de kliniek kan ik wel enige antwoorden geven.

    Mijn vriend zit vanaf komende donderdag zijn straf uit in een kliniek.

    Hij mag na drie maanden op zijn eerste verlof.

    Als je specifieke vragen hebt, dan kan ik kijken of ik ze kan beantwoorden.

  • ria

    Oke

    maar bij de gevangenis hoe gaat dat dan heb je daar altijd recht op verlof wat voor delict je ook maar gedaan hebt?

    Of kan het wezen dat als ze bv besluiten dat je 2 jaar gevangenis moet en 2 jaar kliniek of pshycoloog,

    Dat hij dan in de periode dat die in de gevangenis geen verlof krijgt???

    (ik bedoel hij is dan immers onbehandeld)

  • Joep

    Ja dat kan. Onbehandeld kan een contra-indicatie voor verlof zijn. Denk bijv aan een pyromaan, die ook geen verlof krijgt.

  • rosa

    Hoi,

    Ik las bepaalde dingen over BBZ of IBBZ hoe werkt dat?

    Is het zo dat, dat altijd in de laaste 18 maanden van je straf ingaat?

    Dat je dan met weekend verlof kan en dat je de laatste zes maanden van je straf een enkelband krijgt?

    Dus dan bedoel ik zonder behandelingen enzo.

    En gaat dat ook al in als je in hogerberoep gaat?

    Groetjes Rosa

  • Joep

    Je moet eerst een uitspraak hebben, voor je aan verlof kunt gaan denken. Dus in hoger beroep heb je nog niks.

  • rosa

    Oke, ik had de bsd even gebeld en die zei dat als je in hoger beroep gaat, dat hun dan een fictieve eind datum hebben, en dat zij daarop inspelen.

    Dus dat het dan wel mogelijk is dat je vanaf de laatste 18 maanden in half open bijvoorbeeld kunt. Tenzij in de uitspraak anders gezegd. Ook als je in hoger beroep gaat.

    Omdat het vonnis onherroepelijk is ofzo? Nu weet ik het ook niet meer ff :-)

  • Joep

    Overplaatsing kan natuurlijk wel met een fictieve einddatum. Maar ik dacht dat de vraag over verlof ging.

  • rosa

    Maar als je dan ben overgeplaatst dan kan je toch wel verlof vragen ook al ga je in hoger beroep?

    Vast bedankt voor je antwoord