Wanneer met verlof?

  • Joep

    Verlof wordt niet gegeven, verleend of zelfs maar in behandeling genomen als er geen uitspraak en einddatum is. Zie de zaak van vrouwenhandelaar Saban B. die naar Turkije gevlucht is, nadat hij verlof kreeg om naar zijn baby op bezoek te gaan. Dat was trouwens geen regimair verlof, maar een bijzonder verlof.

    Daarvan heeft de minister gezegd dat zoiets nooit weer mag voorkomen. En dus zijn de maatregelen aangepast.

    In jouw geval: fictieve einddatum is 2014 en je vraagt verlof aan. In hoger beroep besluit het Hof je een straf tot 2018 te geven. Kom je dan terug? Of nog erger; er wordt tijdens verlof een delict gepleegd, waarvan achteraf iedereen zegt: Welke idioot heeft die man verlof gegeven?

    Dat is niet echt goed voor carrieres kan ik je verzekeren.

  • pide

    Hallo,

    I

    Mijn vriend is een paar weken geleden overgeplaatst naar open kamp. Elk weekend gaat hij met verlof. Hij heeft nog hoger beroep.

    Het is dus wel mogelijk om met verlof te gaan en nog hoger beroep te hebben.

  • rosa

    Hoi Pide,

    Bedankt voor je antwoord, heeft overplaatsing lang geduurd bij jullie? En is dit ingegaan vanaf zijn laatste 18 maanden?

    Hoi Joep,

    Het een en al weten over verlof is erg belangrijk voor ons omdat het gaat om, het niet meer lang door kunnen brengen met een eerste graad familie. Wil hier verder niet op ingaan.

    Maar ik heb ook van het BSD vernomen en zoals Pide dit zegt dat verlof mogelijk is na overplaatsing en na 18 maanden. Daarbij komt nog eens dat hij onschuldig daar zit dat maakt het allemaal nog pijnlijker.

  • pide

    Hallo Rosa,

    Bij mijn vriend is het de laatste 16 maanden van zijn straf - VI ingegaan.

    De overplaatsing vond 1 maand later plaats omdat er niet direct een plek was in open kamp.

    Zoals het er nu uitziet moet hij 5 maanden in open kamp zitten en dan krijgt hij een enkelband.

    Ook mijn vriend zit onschuldig.

  • rosa

    Hey Pide,

    Dank je voor je antwoord! Jeejtje wat heftig he' tis allemaal niet te behappen! Fijn dat hij daar nu zit!

    En dat hij met een enkelband dan kan!!

    Zou je mail contact willen als je dat leuk vindt :-)

  • rosa

    Nog een andere vraag is het dan zo dat VI meteen al wordt afgetrokken van de aantal maanden van je straf, als je het vonnis hebt gekregen? en dat je vanuit daar moet beginnen met tellen? Dus dat je het VI bij het begin er al af haalt, en dan hou je bijvoorbeeld 20 maanden over en dat je dan begint met tellen, dus dan beginnen die 18 maanden al na 2 maanden?

    Of moet je eerst een deel van het vonnis zitten en als je dan pas de 18 of 16 maanden hebt bereikt dat dan pas VI ingaat?

    Groetjes

  • silvie

    mijn vriend heeft 7 jaar gekregen en moet 1/3 ervan zitten hoelang moet hij dan want ben slecht in rekenen