Zitten als homo

  • bezorgde vriend

    Hoi Peter

    Ik kan me heel goed voorstellen dat je angst hebt voor de gevangenis als homo.

    Zelf ben ik ook homo en heb in mijn jeugdgevangenis gezeten en dat was niet echt een pretje..

    Heel kinderachtig waren die jongens natuurlijk.. Ik ben wat vrouwlijker dus bij mij kan je er niet om heen.. Pesten,de hele tijd dingen schreeuwen vanuit hun cel.. Uittesten,irriteren totdat ik uiteindelijk terugbeet en een jongen heb moeten slaan om te laten zien dat ik een homo maar geen mietje ben.. En daarna werd het rustig en maakten ze vooral veel grapjes met mij en vroegen ze mij van allerlij dingen wat ze normaal aan vrouwen vragen haha.. als hun vriendin op bezoek kwam of ze er goed uitzagen dat soort dingetjes.. dus uiteindelijk viel het mee.. maarrr dat was de jeudgevangenis… Wat ik heb gehoord is de volwassen gevangenis een stuk relaxter en vallen ze je in principe niet lastig als je ze niet uitdaagt en gewoon "normaal'doet… Maar ik zou het echt eng vinden ook.. dat is een van de grootste reden waarom ik mij nu gedraag.. Ik heb geen zin in dat gedoe meer! Nou zit mijn vriend vast in Duistland.. Hij is wel breder en macho een beetje maar heeft ook zijn trekjes.. Ik maak mij veel zorgen en hoop dat hij zicht staande houd daar.. Hij zit al een week in de Jva gevangenis in Dusseldorf en heb nog niet meer iets van hem gehoord.. Ook vraag ik me af als ik op bezoek ga daar of de bewaking en medegevangenen hem niet gaan irriteren.. Hopelijk valt dat mee want dat zou zo erg zijn voor hem. Over wat je zei over moslims geef ik je wel gelijk in.. Ook in de jeugdgevangenis had ik het meeste last van hun en het gertreiter van antillianen.. Ze zijn wat meer macho en voelen zich meer onzeker van homos.. Ik hoop dat het bij jou meevalt! Veel sterkte inelkgeval Groeten bezorgde vriend

  • Lars

    Hoi BV. Bedankt voor je berichtje. Tja, mijn berichten waren alweer een jaartje oud dus ik heb het er ondertussen al weer een paar maandjes op zitten. Het is me achteraf redelijk meegevallen. In het begin allemaal wel moeilijk natuurlijk, ff de sfeer aftasten maar op een gegeven moment na een week of 6 had ik het gevoel dat ik wel “out” kon komen en dat heb ik toen ook gedaan. De meesten waren wel verrast, dus m'n heterolooks (ongeschoren meestal, overhemd vrij ver open en mouwen ver opgerold enzo haha) hadden wel aardig gewerkt, maar 2 hadden toch wel een vermoeden. Maar in elk geval heb ik er geen echte treiterijen over gehad, uiteraard wel es geintjes maar niet echt vervelend ofzo. Maar dat herken je misschien wel van je latere tijd in de jeugdbajes.

    Maar al wat van je vriend gehoord dan? Wat een kutsituatie. Weet je al hoe het met hem gaat of misschien al op bezoek geweest? Ben wel benieuwd. Zat op mijn afdeling ook een gozer die vrij lang in Duitsland gezeten had (Munster geloof ik). Hij was geen homo ofzo dus hoe dat is weet ik niet maar het was minder relaxed dan hier in NL maar dat zat meer in regeltjes (bajeskleding verplicht bijvoorbeeld, vaker geboeid bij verplaatsingen enzo) dan in het onderlinge contact. Dat was wel okay maar ze zaten wel meer op cel daar dan hier…dus ook minder kans op veel contact natuurlijk dan. Nouja, ik wacht je eventuele bericht wel ff af, hoor ik wel hoe het er nu voor staat. En als je nog vragen hebt…. In elk geval weer veel sterkte verder voor nu..

    Grtz P.

  • PIW-ster

    He Peter, fijn dat het er op zit voor je en dat het allemaal toch is mee gevallen. Veel geluk in de toekomst en maak er iets moois van.

  • Lars

    Hey tof. Dank voor je reactie en jij ook het beste..

    Gr. Peter

  • Jan

    Meeste homo's worden geïntimideerd in de gevangenis 

    daarmee bedoel ik mishandeld,geslagen.uitgescholden 

    voor hun is het geen pretje 

    Ik zou het kunnen omschrijven als hoe pedofielen en of verkrachters worden behandeld achter tralies 

    Ik heb zelf vastgezeten in Nederland

    van 2018 tot 2019

    en het werd alleen maar erger