Zitten als homo

  • PIW-ster

    Peter Schreef:

    ——————————————————-

    > Dank voor alles reacties so far. Dus tis beetje

    > aftasten in wat voor sfeer ik terecht kom en of ik

    > het er open over kan hebben of niet…of later

    > misschien. Hangt er misschien ook vanaf of je

    > opvalt qua kleding en haardracht ofzo. Trek voor

    > die tijd nog ff tondeuze over m'n hoofd en twijfel

    > ff over wat aan te doen bij binnenkomst. Gewoon in

    > spijkerbroek en overhemd of is adidas-outfit

    > beter? Oftewel, wat dragen de meesten binnen? Je

    > maakt maar 1x een eerste indruk natuurlijk…

    Kijk Peter dat is nou precies wat ik bedoel als ik zeg dat je er niet zo`n heel groot punt van moet maken. Draag gewoon wat jij lekker vind, je kledingkeuze wordt toch wel iets anders als je eenmaal binnen ben. Je ben wie je ben niets meer niets minder en hoe relaxter jij ben hoe minder je de aandacht trekt. Denk jij nou echt dat een hetero naar binnen gaat met het idee wat moet ik aan of hoe vertel ik dat ik op vrouwen val??? Wel nee man de meeste hebben niet eens veel kleding en dragen wat ze aan hadden op het moment dat ze opgepakt werden. Je moet eens weten hoeveel jongens ik al aan kleding heb geholpen omdat ze echt alleen dat wat ze aanhadden bezaten. Jongens die geen contact meer hebben met fam. of vrienden of die op straat leven en vaak dan ook nog verslaaft of zo waren. Die stonken waar ze stonden en soms was dat niet eens een vrije keus maar omstandig heden.Die maakt het echt niet uit wat jij aan hebt ze zijn hooguit een beetje jaloers. Laat je niet gek maken en maak je mede bewoners niet gek dan werkt het gewoon het beste. Het gaat allemaal wel goed komen.

  • Peter

    knuffels Schreef:

    ——————————————————-

    > Peter,

    >

    > Ik begrijp je angst wel een beetje, maar het zijn

    > geen Amerikaanse taferelen. Blijf gewoon bij

    > jezelf. Er is daar niemand die bij zichzelf

    > denkt:" waarom heeft hij een spijkerbroek aan, of

    > waarom een adidas outfit". Het interesseert

    > niemand wat je aan hebt daarbinnen (tenzij je in

    > een string gaat rondrennen).

    >

    > Mijn zoon loopt de hele dag in zijn joggingbroek

    > en badslippers, gewoon iets waar hij zich

    > comfortabel in voelt. Als het bezoekuur is, dan

    > trekt hij een spijkerbroek aan met een t-shirt.

    > Maar ga je vooral niet druk maken over je eerste

    > indruk, je hebt al genoeg dingen aan je hoofd om

    > je daar ook nog eens druk over te maken. En

    > bedenk ook dat de kleding die je daar meeneemt,

    > die kan je thuis weer weggooien. Kleding wordt

    > door de wasserette erg vaal.

    >

    > Dus Peter, het komt goed.

    >

    > Heel veel sterkte.

    >

    > Veel liefs, Knuffels

    Hey dank je wel voor je steun en geruststellende woorden. Daardoor en door de (meeste) andere aardige reacties hier slaap ik weer wat beter. ;) Hoop dat je zoon gauw weer naar buiten mag. Zit zeker niet in Ljouwert toevallig? En ff over die vale was. Hun wassen daar voor je of moet je het aan familie meegeven? En kun je ook strijken daar of wordt dat gedaan? Wil tijdens bezoek natuurlijk niet (nog meer) voor joker zitten in een gekreukeld overhemd.;) En in een string zul je me niet zien, haha. Goed weekend verder…

  • Peter

    PIW-ster Schreef:

    ——————————————————-

    > Peter Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Dank voor alles reacties so far. Dus tis beetje

    > > aftasten in wat voor sfeer ik terecht kom en of

    > ik

    > > het er open over kan hebben of niet…of later

    > > misschien. Hangt er misschien ook vanaf of je

    > > opvalt qua kleding en haardracht ofzo. Trek

    > voor

    > > die tijd nog ff tondeuze over m'n hoofd en

    > twijfel

    > > ff over wat aan te doen bij binnenkomst. Gewoon

    > in

    > > spijkerbroek en overhemd of is adidas-outfit

    > > beter? Oftewel, wat dragen de meesten binnen?

    > Je

    > > maakt maar 1x een eerste indruk natuurlijk…

    >

    >

    > Kijk Peter dat is nou precies wat ik bedoel als ik

    > zeg dat je er niet zo`n heel groot punt van moet

    > maken. Draag gewoon wat jij lekker vind, je

    > kledingkeuze wordt toch wel iets anders als je

    > eenmaal binnen ben. Je ben wie je ben niets meer

    > niets minder en hoe relaxter jij ben hoe minder je

    > de aandacht trekt. Denk jij nou echt dat een

    > hetero naar binnen gaat met het idee wat moet ik

    > aan of hoe vertel ik dat ik op vrouwen val??? Wel

    > nee man de meeste hebben niet eens veel kleding en

    > dragen wat ze aan hadden op het moment dat ze

    > opgepakt werden. Je moet eens weten hoeveel

    > jongens ik al aan kleding heb geholpen omdat ze

    > echt alleen dat wat ze aanhadden bezaten. Jongens

    > die geen contact meer hebben met fam. of vrienden

    > of die op straat leven en vaak dan ook nog

    > verslaaft of zo waren. Die stonken waar ze stonden

    > en soms was dat niet eens een vrije keus maar

    > omstandig heden.Die maakt het echt niet uit wat

    > jij aan hebt ze zijn hooguit een beetje jaloers.

    > Laat je niet gek maken en maak je mede bewoners

    > niet gek dan werkt het gewoon het beste. Het gaat

    > allemaal wel goed komen.

    Hoi PIW-ster. Mede dank zij jou is de berg een stuk kleiner geworden. Een insider in de goede zin van het woord die weet waar ze over praat. Bedankt daarvoor. Maar wat mag je precies aan kleding mee inclusief wat je draagt? Zijn daar regels voor? Zou leuk zijn als je in Leeuwarden zou werken, hehe. Maar een goed weekend voor nu en ik ga ook nog maar ff van de zon genieten nu het nog kan.;) Beetje bruin binnenkomen is nooit weg lijkt me… Grtz

  • Gert

    Hey gozer. Ben net 3 weken vrij uit de Marwei. Heb er 10 maanden uitgezeten.Eerste 2 weken is wennen maar dan gaat het wel.Ja leuk is wel anders natuurlijk.Had geen gays op de afdeling zover ik weet dus daar kan ik weinig over zeggen maar denk niet dat het problemen gegeven zou hebben. Wel relaxte sfeer kwa acceptatie wederzijds. Meeste bewaarders wel ok maar weet niet welke afdeling je moet natuurlijk.En hoe je eruitziet maakt geen bal uit,loopt van alles,van kale koppen tot langhaar en staarten.Glad, baard,goatee,snor,3 dagen stoppels,alles kan. De meesten lopen wel in trainingsbroek,t-shirt,slippers maar liep zelf vrijwel altijd in overhemd (korte mouw) met jeans.Op kleine geintjes na (hé overloper! als ik m`n lichtblauwe overhemd aan had) niemand die het ziet/op let volgens mij. En zijn wel meer die overhemd aantrekken als ze bezoek krijgen.Dus trek aan waar je je het best in voelt en veel sterkte man en onthou; tegen aan zien is het ergste hè…

    Groet Gert

  • Ron

    He kerel. Hier nog een homo. Heb ook tijdje moeten brommen in bajes van Almelo maar heb gewoon mn mond gehouden. Hoefde ook geen 8 maanden maar dikke 8 weken dus dat kun je wel volhouden dan maar 8 maanden misschien lastig hangt ervan af hoe je je opstelt. Gewoon niet opvallen tussen de rest. Beetje meelullen over vrouwen en voetbal ;) en beetje ruig eruitzien denk ik. Dus niet elke dag braaf scheren, laat maar staan die handel tot het gaat jeuken. Kleren niet belangrijk, alles loopt daar rond als het maar makkelijk zit. Sterkte alvast. Weet je al wanneer en waar? Grtz Ron

  • Peter

    Hey Ron. Thx man voor je bericht. Wilde er ook niet mee te koop lopen maar ja kan heel wat gebeuren in 8 maanden hè… Heb ondertussen de beruchte brief gehad en moet me 15 oktober melden in Ter Apel!!! Lekker afgelegen brr. Waardeloos om te komen maar vooral voor m'n bezoek… Als er toevallig mensen iets over TA kunnen melden, ik hou me aanbevolen. Krijg wel enigzins de zenuwen nu ik de datum weet. Gaat nu heel snel natuurlijk… Thx alvast..

  • rose

    Hoi Peter mijn vriend zit ook in Ter Apel…Ga er elke week braaf heen en bezoek vind plaats in een soort cirkel waarin de detineerden zitten en bezoek er omheen zeg maar. Niet echt heel erg comfortabel maar dat lijkt me nergens. Wel gewoon tegenover elkaar met een tussenschotje. Hij zit al een tijd in voorarrest en heb net de uitspraak gekregen. Hij had niet veel vrijheid omdat hij nog in voorarrest zat maar kon wel koken met mede gedetineerden. Nu hij daadwerkelijk zijn straf heeft wordt hij waarschijnlijk overgeplaatst en hopelijk krijgt hij daar wat meer vrijheid. Hij heeft ook gezeten met een jongen die homo was. Mijn vriend zijn afkomst is niet nederlands maar doet er totaal niet moeilijk over. Helemaal geen rare dingen over gehoord eigenlijk. Kan me voorstellen dat het een naar vooruitzicht is en wil je sterkte wensen.

    Groetjes

  • Peter

    Brr met 2 weken zit ik er…stresss nu al behoorlijk. Maar als ik beetje de reacties lees kan het misschien wel meevallen. Hoop ik dan maar. Zitten hier nog (meer) kerels met eigen ervaring in TA? Zou misschien wel helpen…beetje wat ik verwachten kan zo'n eerste dag en daarna… Iedereen thx so far…

  • layla

    Hoi Peter,

    wil je heel veel succes wensen, maar dat zal allemaal wel los lopen;)

    Hopelijk zien we je na deze periode terug op het forum, zodat we kunnen horen hoe het uiteindelijk is verlopen.

    Groetjes

  • Peter

    Hey Layla en de rest, dank voor alle steun en reacties. Zal m'n best doen komende zomer me hier weer te melden…

    Grtz Peter