Detentie fasering

  • m.m.

    Hoi Dropje,

    In principe zijn er - volgens mij - dezelfde stappen nodig om verlof en ED te verkrijgen als om naar half open te gaan. De reclassering moet een rapport schrijven, de TR, het OM etc. Onze ervaring is dat de wachtlijst voor de BBI niet lang is (wij hebben 9 dagen gewacht nadat de beschikking van de selectie functionaris binnen was). Alleen de vraag is of de BBI als zodanig open blijft tot het moment waarop je man naar ZBBI of ED over zou mogen…

  • Didi

    Hoii iedereen. Ik heb ook een beetje dezelfde vraag miss kan iemand mij hiermee helpen.

    Mijn vriend is in maart 2013 veroordeeld voor 36 maanden waarvan 12 voorwaardelijk. Hij heeft er dus een jaar op zitten en zat in half open tot hij vorige week gepakt werd met een mobieltje.

    Hij is na de iso teruggeplaatst naar gesloten :(! Hij mocht eigenlijk eind mei een aanvraag indienen naar open maar nu hij weer terug zit in gesloten moet hij dan weer eerst half open of kan eind mei naar open aanvragen gewoon doorgaan denken jullie?

    En na hoelang kan hij op enkelband vrijkomen?

    Alvast bedankt!!

    Groetjes Didi

  • Didi

    Oh er ging iets fout…?!?! Hierbij nogmaals mijn vraag

    Hoii iedereen. Ik heb ook een beetje dezelfde vraag miss kan iemand mij hiermee helpen.

    Mijn vriend is in maart 2013 veroordeeld voor 36 maanden waarvan 12 voorwaardelijk. Hij heeft er dus een jaar op zitten en zat in half open tot hij gepakt werd met een mobieltje.

    Hij is na de iso teruggeplaatst naar gesloten :(! Hij mocht eigenlijk eind mei een aanvraag indienen naar open maar nu hij weer terug zit in gesloten moet hij dan weer eerst half open of kan dat alsnog doorgaan denken jullie?

    En na hoelang kan hij op enkelband vrijkomen?

    Alvast bedankt!!

    Groetjes Didi

  • DGenSK

    Ik heb een vraagje is detentie fasering iets waar je recht op hebt of is dit een gunst?

  • Anja

    Ik vecht al 5 jaar en ben met het laatste bezig en Ik moet nog 11 maanden zitten de uitspraak is 27 maart mag ik dan naar open kamp of zou ik een enkelband krijgen of gewoon in de gevangenis weet het ff niet wie weet hier raad op

  • Lisa

    hoi hoi ben benieuwd of ik een reactie ontvang want zie de laatste berichten zijn uit 2014, maar misschien weet er iemand een antwoord.

    Mijn vriend zit vast , hij heeft geen huis, maar nu kan hij eerdaags verlof aan vragen en moet een verblijfadres hebben, ik heb voorgesteld aan hem dat het bij mij kan, maar hij zegt dat dat niet kan omdat mijn zoon in aanmerking is geweest met de politie. klopt dat?

    wie kan mij een antwoord geven?