Bezoek zonder toezicht

• moederG

Even een andere vraag over BzT.

Ik begreep van mijn zoon dat dit ook geldt voor bv gewoon familie bezoek en dus niet speciaal voor koppeltjes ;)

Dus mijn vraag is met hoeveel personen mag je dan op bezoek ?

En hoe ziet zo'n bezoek er dan uit ?

• PIW-ster

moederG Schreef:

——————————————————-

> Even een andere vraag over BzT.

> Ik begreep van mijn zoon dat dit ook geldt voor bv

> gewoon familie bezoek en dus niet speciaal voor

> koppeltjes ;)

>

> Dus mijn vraag is met hoeveel personen mag je dan

> op bezoek ?

> En hoe ziet zo'n bezoek er dan uit ?

Het bzt is echt bedoeld voor stellen zeg maar alleen is hoe je dat invult voor ieder stel anders. Het is bedoeld als een soort van ruggensteun van je relatie. Wat je zoon waarschijnlijk bedoeld is een ander soort van regeling. Je kan ( en nou noem ik maar wat ) via de pastoor/dominee/pandit/imam maar in sommigen gevallen zelfs via het personeel in speciale gevallen een extra bezoek krijgen maar daar zit dan altijd een PIWer of bewaker bij en is bijna altijd een een op een bezoek.. En dan heb je ook nog het zakelijke bezoek.

• Valentina

Bezoek zonder toezicht (BZT) is echt voor partners e.d. bedoelt.. maar je hebt ook de mogelijkheid om in een aparte kamer te zitten. Ik weet alleen niet wie je hier uit mag nodigen of dat alleen familie kan zijn of ook iemand anders. Ben even vergeten hoe het heet…. maar ik kon bijvoorbeeld een keer in een aparte kamer (met een tafel en stoelen ipv een bed zoals bij bzt) waar normaal de avocaten e.d. ook worden ontvangen. Ik geloof wel dat er dan (volgens de regels) een bewaarder op de gang moest staan, maar dat was bij ons niet het geval. Wel vroegen ze mijn man expliciet waarom ie dergelijk bezoek wilde. Blijkbaar wordt daar weinig of niet voor gekozen. In ons geval was dat omdat ik mijn dochtertje ook de mogelijkheid wilde geven om even met haar vader te spelen e.d aangezien ze nog erg klein was en dit in de bezoekzaal niet echt mogelijk was.

Bij mijn man staat het op het aanvraag formulier voor bzt, dus je kan bzt aankruisen of nog iets anders. Als ik er aan denk zal ik het even vragen aan hem als ik mn man spreek.

• Sarah

Als ik het goed heb mag daar 1 volwassen bij zijn en 2 kinderen. In totaal mag je met 4 mensen zijn.

Zoiets heb ik een keer vernomen. Of dit helemaal juist is weet ik niet, maar ik heb het een keer gehoord van iemand

• hloves

Ik heb ook een keer bzt gehad met ons kind erbij, dan zit je gewoon in een zogehete advocatenkamer. Er stond een tafel met 4 stoelen, ze noemen het ook wel familiekamer volgens mij…het kan iig wel.

Succes

• Michelle

Hoe schrijf je emen motivatie brief voor bzt