vriend zit in voorarrest met beperkingen

  • amy

    Hee meiden

    Wat fijn om alle opbeurende reacties te lezen. Het is natuurlijk voor iedereen die zijn vriend moet missen een moeilijke tijd, maar wat mij persoonlijk helemaal gek maakt is de gedachte dat ik niet weet hoe het met hem is. Hij zit nu een maand in voorarrest met beperkingen, dit is nu met 60 dagen verlengd. Ik kan hem dus niet bellen, op bezoek gaan of een brief sturen. Maar het moeilijkste is voor mij dat ik niet weet hoe hij het daar psychisch volhoudt. Mijn hart breekt als ik eraan denk hoe hij daar alleen zit, zonder weet wat er gaat gebeuren en wat er zich buiten afspeelt. Ik hoop natuurlijk dat ik hem z.s.m. kan spreken maar in de tussentijd zoek ik wat steun bij lotgenoten…

    Gr amy

  • Alet

    Nu een maand en met 60 dagen nog eens verlengd??

    Wat verschrikkelijk zeg !! Onmenselijk gewoon?!!

    Is het dan zo erg waarvoor hij is opgepakt?

    Die van mij heeft een maand in beperkingen gezeten en kon boeken lezen toen die tijd, en hij had een aardige mentor die hem ook liet rond lopen soms

    anders is het niet te doen gewoon. Voor hem was dit de moeilijkste tijd. Vind dat beperkingen echt niet normaal.

    Waarom zou je geen tv mogen kijken of radio luisteren vind het belachelijk.

  • moederG

    Amy ik weet niet waar hij zit maar soms als hij een goede maatschappelijk werker heeft en anders via zijn advocaat kun je wel te horen krijgen hoe het met hem gaat.

    Zijn advocaat mag met niemand over de zaak praten maar hij mag jou wel vertellen hoe het met hem persoonlijk gaat.

    En dat soort berichtjes zijn voor jou heel erg belangrijk want dat geeft jou ook meer rust. :)

    Mijn zoon heeft 6 weken in beperking gezeten en dat was erg zwaar zowel voor hem als voor ons……

  • Alet

    Ik heb toen wel aan de advocaat doorgegeven dat ik van hem hou enzo en hou vol dat heeft de advocaat weer tegen mijn man gezegd, dat deed hem goed.

  • amy

    Hallo lieve mensen,

    Alet:

    Volgens mij is de maximum straf 8 tot 12 jaar. Maar gister las ik toevallig op teletext dat men steeds vaker beperking oplegt, zelfs ook media beperking alleen om druk op mensen uit te oefenen. Ze noemen het ook gewoon psychische marteling dat doen ze regelmatig als mensen zich op hun zwijgplicht beroepen. Ik heb nu van zijn advocaat te horen gekregen dat hij wel tv, kranten en radio mag. Wat verschrikkelijk ook voor je vriend, ik hoop dat hij het mentaal wel heeft kunnen volhouden. En inderdaad het scheelt enorm als je mensen om je heen hebt die niet te moeilijk doen.En je hebt gelijk het is onmenselijk wat ze doen zolang beperkingen zetten en vaak alleen met reden om diegene te breken. Maar bedankt voor je steun en veel sterkte ook.

    Ik wil ook graag een berichtje doorgeven maar vind zijn advocaat helaas nogal koeltjes en afstandelijk overkomen, maar ik ga mn best doen bedankt voor de tip!

    En moeder G ja dat kan ik me voorstellen, hij zit nu in almelo. Heeft je zoon het wel een beetje kunnen uithouden?

  • Juul

    Hoi amy,

    Mijn vriend heeft toen ook lang in beperking gezeten. Ik had op de gok een brief gestuurd. Deze is wel nagelezen door de Officier (dus let op wat je erin schrijft), maar hij mocht hem toen wel hebben. Al duurde het wel ik dacht zeker wel 3 weken voor dat hij het had. Voor mij erg prettig omdat je toch ‘iets’ wil doen, en voor hem ook heel fijn om te krijgen!

    Veel sterkte.

  • moederG

    Hoi Amy

    Hij heeft het wel volgehouden maar was blij toen de beperkingen eraf waren.

    Wat ik wel geleerd heb is en dat werd gisteren ook op TV verteld is dat wanneer je een goede advocaat hebt dat die geregeld bij hem langs gaat zeker als hij nog in beperkingen zit en de advocaat die mijn zoon had heeft dat niet gedaan.

    Ik wist dit toen allemaal niet helaas……..maar mijn zoon heeft naderhand dus wel gelijk een andere advocaat genomen en ik moet zeggen die bevalt ons ook veel beter. Dus als je straks je vriend spreekt vraag hem wel of zijn advocaat hem wel goed bevalt en anders gewoon overstappen.

    Wat voor mijn zoon nu moeilijk is, is het lange wachten en de onzekerheid. Zijn voorarrest gaat naar alle waarschijnlijkheid weer verlengd worden omdat de vakantieperiode eraan komt…….dacht eerst dat het een grapje was maar helaas niet (td)

  • amy

    Hallo juul,

    Ik heb gelijk na de eerste 3 dagen, toen ik te horen kreeg nog 2 weken extra, gelijk een brief geschreven naar hem. Ik heb nog steeds niks terug ontvangen. Kon jouw vriend wel Gewoon een brief terugsturen? Hoe lang zat je vriend eigenlijk in beperkingen? Ik vraag me af of de advocaat deze brief ook door leest of niet.

    Ik ben aan het twijfelen of ik er nog een brief achteraan moet sturen. Maar bedankt voor de tip en nog veel sterkte.

  • amy

    Beste moederG,

    Fijn om te horen dat je zoon het goed heeft doorstaan. Ik weet wel dat mijn vriend tevreden is met zijn advocaat, hij heeft hem al langer. Wat vervelend dat hij nog van niks weet! Hoelang zit hij nu in voorarrest? Ook belachelijk dat het verlengd wordt vanwege vakantie…ik kan me goed voorstellen dat vooral die onzekerheid het moeilijkste is. Nogmaals sterkte

  • moederG

    Hoi Amy

    Dat je vriend tevreden is met zijn advocaat is het belangrijkste. Maar ik zou als ik jou was dan toch zeker proberen goed contact te houden en tegen de advocaat gewoon eerlijk zijn over jouw gevoelens en dat je wil weten hoe het met hem gaat omdat je je zorgen maakt. Hij mag je daarover gewoon te woord staan en hij mag ook doorgeven of je vriend nog iets nodig heeft zoals kleding bv………

    Mijn zoon zit nu bijna een half jaar in voorarrest. En moet eerlijk zeggen ook voor ons geen makkelijke periode je loopt tegen zoveel dingen aan daar wordt je echt soms moedeloos van. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat wanneer het je partner je tegen nog meer dingen aan loopt en je staat er dan vaak ook nog eens alleen voor want ik weet hoe de omgeving kan reageren en laten we het over instanties dan nog maar even niet hebben ……..

    Daarom is dit forum ook fijn, je leert er veel en mensen hebben begrip voor je situatie. Belangrijk is wel dat je zelf probeert positief te blijven en niet het kaas van je brood laat eten om het zo maar even te noemen.;)