Nou gelukkig meid, nu gewoon even rustig afwachten tot je hem spreekt en meer te weten komt. Sterkte iig(tu)
Hoi allemaal!
Nou uiteindelijk redelijk goed nieuws naar mijn mening..
Heb hem deze week al twee keer gesproken en zit vandaag ook nog op een telefoontje te wachten.
In ieder geval al heel erg fijn om zijn stem te horen. Hebben het ook veel over ‘ons’ gehad en dat geeft een goed gevoel!
Hij zit gelukkig niet voor wat ik dacht (fraude, want dat zou heel lang kunnen duren), maar voor mishandeling..
Nou klinkt dat natuurlijk ook niet geweldig, maar de hele situatie is nu voor mij duidelijk en als ik dat allemaal bij mekaar bedenk vind ik het heel erg meevallen!
Alleen is er nog steeds een onderzoek lopende.. Terwijl hij a.s. zondag al twee maanden zit!
Is dat normaal? Kan iemand mij meer vertellen over ongeveer de gemiddelde tijd die besteed wordt aan onderzoek bij een zaak over mishandeling?
Misschien meiden die ook een vriend hebben die hiervoor zitten?
Ik had wel al gevonden dat de max. straf 2 jaar zal zijn.. Maar we gaan er eigenlijk van uit dat hij dit niet zal krijgen (vergelijkend met nieuwsberichten over andere zaken m.b.t. mishandeling en de uitgesproken straffen hiervoor).. Maar hoe langer het onderzoek duurt, hoe langer hij uiteindelijk zit voordat er een daadwerkelijke straf wordt uitgesproken.. Ben er een beetje bang voor dat hij dalijk uiteindelijk maandenlang zit, terwijl hij dan in principe bijvoorbeeld maar een half jaar had gehoeven!?
Ben benieuwd of jullie mij wat inzichten kunnen geven….
hallo iedereen,
ik zit met hetzelfde probleem. gisteren heeft mijn vriend zichzelf aangegeven, want hij kreeg brieven thuis dat hij zichzelf moest melden.
waar het over ging wouden ze eerst niet zegge totdat ik mijn mond opentrok, en uiteindelijk zeiden ze wat de reden was.
het ging over een mishandeling van paar jaar geleden + openstaande boetes.
voor de mishandeling moet hij 35 dagen zitten, en alle openstaande boetes zijn gelukkig afbetaald.
maar ik heb nog niks van mijn vriend gehoord, en hij zou waarschijnlijk in torentijd zitten in middelburg. ik heb daar naartoe gebeld en werd heel vriendelijk geholpen.
ze zei dat mijn vriend nog niet geregistreerd staat en daar ook niet is. en heeft voor mij ook naar de arrestatie complex gebeld en daar zat hij ook niet.
enige wat ik kon doen was met de politie bureau contact opnemen waar hij vandaan komt, en dat heb ik gedaan maar ze wouden mij geen enkel informatie geven.
ik ben hier heel onzeker van geworden, want volgens mij is wachten het enige wat ik kan doen.
groetjes
Hoi molly,
Ik ben bang dat wachten inderdaad het enigste is wat je kan, tenzij je iemand van zijn familie kan bereiken en zij meer weten?!
Ik weet als geen ander hoe moeilijk het wachten is, bij mij heeft het namelijk op zes dagen na twee maanden geduurd voor ik hem sprak. Maar je moet maar zo denken.. Als hij echt gek op je is, zoekt hij een manier om contact te zoeken.. En als hij dat nu niet kan, doet hij dat wel op het moment dat de mogelijkheid er is..
Kijk maar naar mijn situatie als voorbeeld.. Weet niet of je verder in dit topic hebt gelezen maar uiteindelijk heeft mijn vriend ook contact opgenomen en het blijkt zelfs zo dat hij hier al weken moeite voor deed, maar het gewoon van geen kant lukte..
Nu op dit moment gaat het tussen ons zelfs nog beter dan op het moment dat hij opgepakt werd en ik ga hem volgende week voor het eerst sinds toen weer zien!
Dus als je echt om deze jongen geeft, geef dan de hoop niet op.. Waar een wil is is een weg!
Sterkte!
Ja ik was echt heel blij om eindelijk iets te horen!
Heb hem nu alleen al een paar dagen niet gesproken, zondag de laatste keer, terwijl we toen hadden afgesproken dat hij me maandag zou bellen.. Niks gehoord dus.
Begin me na 5 dagen geen gehoor toch wel een beetje zorgen te maken en snap het niet zo goed, gezien we zondag echt een fijn gesprek hadden!
Hebben het er toen nog over gehad of ik a.s. donderdag op bezoek wilde komen, dat geregeld.. hij had me ook meteen op de bezoekerslijst gezet en nu hoor ik ineens niks..
Weet wel dat zijn belkaart op was zondag, want daardoor werd ons telefoongesprek ook ineens abrupt gestopt, maar neem toch aan dat hij in 5 dagen wel een nieuwe kaart heeft kunnen regelen..
Maargoed, ik houd m'n telefoon maar gewoon goed in de gaten voor het geval hij belt.. Maar donderdag komt nu wel steeds dichterbij zonder dat ik iets hoor……
Ja, ik heb inderdaad ook al verhalen gehoord van mensen die al meer dan 2 jaar in voorarrest zitten, hoop toch niet dat dat hier het geval gaat zijn..
Maargoed, eerst maar 'ns afwachten wat die eerste zitting gaat worden. Voordat ik me zorgen ga maken over de rest..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?