Mijn vriend is opgepakt en ik weet niet waar hij zit /hoe ik met hem in contact kom.. Help!!!

• Meid21jr

Hallo,

Ik ben een meid van 21jaar en zit op dit moment in eenbehoorlijk lastige situatie..

In juni heb ik een jongen leren kennen, met wie ik aan het ‘daten’ was. Precies op het moment dat we serieus aan onze toekomst samen begonnen te werken, ruim anderhalve maand geleden, lijkt hij van de aardbodem verdwenen te zijn. Zijn telefoon staat sinds deze dag uit en hij is ook niet meer in zijn appartement te vinden.

Omdat ik zijn familie nog niet heb ontmoet doordat deze verder weg wonen (amsterdam), heb ik ook geen contact met hen op kunnen nemen.

Uiteindelijk heb ik een brief in zijn brievenbus gedaan, waarop ik mijn telefoonnummer heb gezet met de vraag of iemand me kan laten weten hoe het met hem gaat en waar hij is. Ik heb toen een telefoontje van de verhuurder van zijn appartement gekregen en deze vertelde mij dat mijn ‘vriend’ is opgepakt.

Ik heb hem gevraagd of deze man contact met mijn vriend of zijn familie wilde opnemen met de vraag of zij contact met mij wilden opnemen. Deze man weigerde dit en zei geen contact meer met hem of zijn familie te willen. Hij zei dat er voor mij niks anders op zit dan te wachten.

Ik wacht nu alleen al bijna twee maanden, en dat maakt me natuurlijk helemaal gek. Ik kan op deze manier niet verder. Ik kan het niet afsluiten omdat ik gewoon in onwetendheid zit en ik sterk het gevoel heb dat ik hem moet spreken zodat ik kan horen wat er aan de hand is en hoe lang dit allemaal gaat duren.

Ik heb alleen geen opties meer over. Ik heb op internet geprobeerd zijn familie te zoeken, maar geen resultaat gezien er in amsterdam veel mensen metzijn achternaam wonen. Ik heb via facebook wel 12 mensen met deze achternaam uit amsterdam toch een bericht gestuurd, maar van niemand antwoord gekregen.

Ook kan ik hem niet schrijven omdat ik niet weet in welke gevangenis hij zit (ik vermoed de koepel of blue band in arnhem omdat hij ook in arnhem woont, maar weet niet hoe ik dit zeker te weten kom) en welk registratienummer hij heeft.

Ik weet ook dat het voor hem niet mogelijk is om contact met mij op te nemen, gezien zijn telefoon hoogstwaarschijnlijk in bewaring is genomen en hij mijn nummer dus niet binnen handbereik heeft. Bovendien weet hij mijn adres niet omdat ik altijd naar hem thuis ging, zodat we rustig eerst iets kunnen opbouwen en ik nog bij mijn ouders woon.

Ik hoop dat ik hier met mensen in contact kan komen die mij tips of advies kunnen geven om met deze situatie om te gaan en/of een manier weten waarop ik toch in contact kan komen met hem..

• PIW-ster

Lastig maar als je verder niemand van zijn fam. en of vrienden persoonlijk kan wordt het toch heel moeilijk vanuit jou kant. Maar aan de andere kant als hij jou perse wil laten weten waar hij zit dan wel is kan hij dat wel degelijk hoor. Hij heeft tenzij hij in beperking zit altijd de mogelijkheid om zijn telefoonnummers uit zijn telefoon te mogen halen. Mocht hij in beperking zitten en het jou perse laten weten kan dat via zijn advocaat want die heeft altijd wel mogelijkheden om achter fam. dan wel vrienden te komen.

• MacFa

Meid, als jij echt contact met jou wil, dan vindt hij wel een manier hoor. Idd als de beperking is opgeheven heeft hij de mogelijkheid zijn contacten uit zijn telefoon te halen/ op te vragen en anders zou hij via via aan jouw nummer moeten komen toch…waar een wil is…heb je al aan de optie gedacht dat hij bewust geen contact zoekt? Misschien zou je toch moeten proberen (voorlopig) ff verder te gaan met je leven, hoe moeilijk het ook is, hij heeft ook een “leven” daar binnen nu, een heel ander leven ook dat het allemaal misschien heel anders maakt voor hem nu.

• layla

Hallo,

ik denk ook dat je vriend misschien bewust geen contact zoekt.

Anders had hij je naam al door kunnen geven aan zijn familie om jou zo op te sporen.

Was laatst eerder een melding van iemand op het forum dat je de pi's af kunt bellen,

maar weet inderdaad niet of ze deze informatie geven aangezien je geen familie bent.

Aan de andere kant, het gaat via de telefoon, dus ik zou nog zo ver gaan om me voor te doen als familie van:$.

Ik kan me voorstellen hoe machteloos je je zult voelen.

Aan de andere kant; als hij niet eens weet waar je woont of jullie elkaars ouders nog niet ontmoet hebben, dan zou ik me af vragen hoe serieus het is en of je dit er wel voor over hebt om op hem te gaan wachten. Kan denk ik wel voor meerdere spreken dat als je geliefde vast zit, dat je toch zo'n beetje door een hel gaat.

Wens je veel succes.

• Kaatie

Hallo,

Als moeder van een dochter in gelijke leeftijd moest ik toch even reageren op je berichtje.

Ik kan me voorstellen dat je je machteloos voelt, maar ik denk dat je toch moet proberen om je gevoel even te scheiden van je verstand en de feiten voor jezelf op een rijtje moet zetten.

Zoals Layla terecht opmerkt, ga je als partner van een gedetineerde door een hel. Het is géén film of tv, hoor, het is werkelijk drama en vaak nog erger, waar een stevige, solide basis met je partner een must is om die tijd samen, zonder al te veel kleerscheuren door te komen. Stel jezelf de vraag hoe stevig jullie basis is en geef daar voor jezelf een eerlijk antwoord op. Probeer iemand te vinden met wie je voor nu je gevoel kunt delen en hierover kunt praten en bij wie je kunt uithuilen als dat nodig is. Op die manier kan je ook voor jezelf iets afsluiten. En bedenk ook dat als jullie écht voor elkaar bestemd zijn, jullie toch wel bij elkaar komen.

• Meid21jr

Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk dat hij sowieso niet in zijn telefoon mag, omdat het waarschijnlijk iets met zijn bedrijf is waarom hij vastzit (fraude / geldzaken), waardoor zijn telefoon bewijsmateriaal kan zijn. Dit vermoeden is vorige week voor mijn gevoel ook bevestigd. Omdat voorheen mijn whatsapp-berichten dat ontvangst-vinkje niet lieten zien en sinds vorige week wel. Dit terwijl zijn telefoon nog steeds uit staat en hij ook niet online is geweest op whatsapp. Dus ik denk dat de politie nu in zijn telefoon aan het onderzoeken is en dat mijn berichten daardoor binnen hebben kunnen komen op zijn telefoon..

Verder dat we elkaars ouders niet kennen is naar mijn mening niet omdat we niet serieus waren. Zoals ik zei komt het met zijn familie vooral omdat zij ver weg wonen. En ik laat er zelf altijd bewust een tijd overheen gaan om een jongen aan mijn ouders voor te stellen, zodat ik eerst echt zelf iets met diegene kan opbouwen.

Het rotste van de hele situatie vind ik nog dat ik het vermoeden heb dat hij het me die dag had willen vertellen. Hij zei namelijk al steeds vaker dat hij stress op werk had en had het op een gegeven moment ook over problemen met een rekening. Ik ben daar toen niet verder op in gegaan omdat ik me hier niet teveel mee wilde bemoeien, het is toch zijn werk en niet dat van mij. Maar de dag dat hij dus is opgepakt hadden we afgesproken, ik heb hem toen ook die middag nog gesproken.. Hij wilde ook per se die dag afspreken want anders kon ik pas in het weekend en hij bleef erbij dat hij me heel graag nog voor het weekend wilde zien. Dus ik heb het vermoeden dat hij wist dat het eraan zat te komen en me wilde zien zodat hij me er op voor kon bereiden. En dat hij er steeds over begon omdat hij het wel wilde vertellen, maar het idee kreeg door mijn reacties dat het me niet zoveel boeide. Maar toen is hij die dag dat we afgesproken hadden dus al opgepakt, waardoor hij me niks heeft kunnen vertellen en ik 's avonds aan de gesloten deur stond..

Dat zou voor mijn idee overigens ook de enigste reden kunnen zijn waarom hij nu geen contact zou willen opnemen als hij het al zou kunnen.. Omdat hij denkt dat het me niks doet of om me te beschermen van de ellende die deze situatie met zich meebrengt. Maar die ellende voel ik evengoed nu wel, misschien juist wel 10x zo erg omdat ik hem ook nog eens niet spreek.

• Kimmie

Begrijp de reacties van hierboven, maar begrijp ook je onrust, je kunt zeker nadenken over de reacties hierboven, maar begrijp ook dat je denkt van huhh?? Wat gebeurt er hier nou? Je weet verder nog niet veel van hem zeg je, en je weet ook niet echt zijn achtergrond, denk dat het aan jou is wat je er mee wil, en misschien tegen die tijd als je hem spreekt dit bespreekbaar kan maken…

Als je dan weet waarvoor hij zit, kan je denken of je de ‘prille relatie’ voort wil zetten of dat je zelf verder gaat. Want het is niet niks als iemand vast zit, en ook omdat je het nog niet lang kent, weet je ook niet echt wat je aan hem hebt zeg maar.

Je kunt het proberen bij het politiebureau bij hem in de buurt, die zullen vast meer weten. succes

En denk vooral goed aan jezelf, want jij hebt hier niet om gevraagd. Maar denk dat het handig is als hij eerst zijn verhaal aan jou verteld en dan kan je altijd nog denken van dit is het toch niet….

• Camilla

Ik denk dat je gewoon even moet afwachten. je vriend zit waarschijnlijk nog in beperking.. hij zal vast wel contact met jou opnemen. Bewust jou niet bellen.. om wat voor reden dan? Ik geloof daar niet zo in, helemaal niet als jij zn vriendinnetje bent.. hij heeft vast niet de mogelijkheid gehad nog. Dus probeer jezelf niet gek te maken, en doe even dingen die je afleiden.. misschien idd zoals bovenstaande zegt even vragen bij politiebureau? niet dat ik weet of ze daar veel info kunnen geven, maar toch..

• Joep

Als hij in Arnhem zit en dat is wel aannemelijk, stuur je naar die 2 P.I.'s een kort briefje (je weet hopelijk zijn achternaam wel) en daar zet je je telnr in. Adres achterop, zodat hij weer retour afzender kan. Als ze allebei terugkomen, weet je dat hij daar niet zit.

• Meid21jr

Bedankt voor de tip Joep!

Ik heb dit zelf inderdaad ook overwogen, maar krijg ik de brieven dan niet sowieso terug omdat ik zijn registratienummer niet heb?

De partner van een vriendin zit namelijk in Grave en deze zei dat ik geen brief kon sturen voordat ik achter zijn registratienummer ben gekomen..

Kan jij mij hier meer over vertellen?