cadeau

• missmyboo

Hoi allemaal, ik vroeg me af wat jullie invoeren als cadeautje voor je vriend zn verjaardag? Of hebben jullie ideeen? Gr miss my boo

• wij2tjes4ever

aaah idee-en zat!! haha maar je bent natuurlijk beperkt in wat mag en wat niet he…

Ik heb al leuke nieuwe shirtjes ingevoerd als kado'tje, of een horloge of armbandje of leuke boxershorts, hihi …

Is alleen bij elke PI verschillend (ben ik hier achter gekomen) of je vriend ook door moet geven wat jij invoerd.

Mijn mannetje zit in Vught, en daar kan ik invoeren zonder dat hij het weet,

dus elke week heb ik wel een “verassingspakketje” voor hem :D

• MacFa

Ik heb voor de verjaardag van mijn vriend afgelopen week een spelcomputer ingevoerd. Waar hij zit moet hij het op geven dus hij wist het al, helaas! En hij moet betalen voor het invoeren van zo''n ding bleek toen ik het bracht, belachelijk!

• PIW-ster

MacFa Schreef:

——————————————————-

> Ik heb voor de verjaardag van mijn vriend

> afgelopen week een spelcomputer ingevoerd. Waar

> hij zit moet hij het op geven dus hij wist het al,

> helaas! En hij moet betalen voor het invoeren van

> zo''n ding bleek toen ik het bracht, belachelijk!

Beste MacFa,

Niet dat het er iets aan veranderd maar hij betaald niet voor de invoer maar voor de verzegeling ervan.

• wij2tjes4ever

Kortom: hoe je het ook wendt of keert, ze trekken je hoe dan ook wel ergens geld voor uit de zak!! :?

• MacFa

Ik snap wat je bedoelt PIW-ster maar de verzegeling is niet ONS idee, dus hoe je het ook bekijkt het kost geld en ik kan me daar best kwaad om maken. Ik kan al zo weinig voor hem doen met de kinderen erbij en dan moet ik ook nog extra geld storten voor een verjaardagscadeautje terwijl het cadeau zelf me ook al geld heeft gekost…zucht. Ik schrok daar best wel van, nou heb ik de laatste tijd vaker met de kin op de vloer gehangen sinds mijn vriend daar zit maar goed… Hij zit er niet voor niks dat besef ik me heel goed en ik vind ook dat hij blij mag zijn dat hij uberhaupt cadeautjes ingevoerd mag krijgen maar het is allemaal zo belastend voor de thuisblijvers. Ik vind dat daar echt drastisch aan gewerkt moet worden, met name de mannen met kinderen.

• PIW-ster

MacFa Schreef:

——————————————————-

> Ik snap wat je bedoelt PIW-ster maar de

> verzegeling is niet ONS idee, dus hoe je het ook

> bekijkt het kost geld en ik kan me daar best kwaad

> om maken. Ik kan al zo weinig voor hem doen met de

> kinderen erbij en dan moet ik ook nog extra geld

> storten voor een verjaardagscadeautje terwijl het

> cadeau zelf me ook al geld heeft gekost…zucht.

> Ik schrok daar best wel van, nou heb ik de laatste

> tijd vaker met de kin op de vloer gehangen sinds

> mijn vriend daar zit maar goed… Hij zit er niet

> voor niks dat besef ik me heel goed en ik vind ook

> dat hij blij mag zijn dat hij uberhaupt cadeautjes

> ingevoerd mag krijgen maar het is allemaal zo

> belastend voor de thuisblijvers. Ik vind dat daar

> echt drastisch aan gewerkt moet worden, met name

> de mannen met kinderen.

Dat klopt ook wel, daarom begon ik mijn antwoord met de zin ( niet dat het er iets aan veranderd ) En dan zou ik kunnen gaan uitleggen dat het ook o.a. met een stukje veiligheid te maken heeft. Maar waar het op neer komt is dat het allemaal best heel moeilijk is voor de achterblijvers. Dat iemand al dan niet schuldig binnen zit is niet zo belangrijk de achterblijvers vaak het gezin maar soms ook wel de ouders worden ook gestraft. En die hebben er al helemaal niet om gevraagd en dat wordt best vaak vergeten. De mannen binnen worden toch wel verzorgd en of dat nou goed of slecht geregeld is, is een andere discussie het is geen thuis zal ik maar zeggen. Maar de achterblijvers komen in een soort van rollercoaster terecht en moeten maar er voor zorgen dat het gezin blijft door draaien maar ook de de rekeningen worden betaald en dat de mannen hun extra geld binnen krijgen. Al met al valt het niet mee, maar dat is best wel bekend maar hoe dat dan weer op te lossen, eerlijk gezegd ik heb geen idee.

• MisMeSchatje

weet je PIW ster het is zo dat we weinig aan onze mannen kunnen geven want als je alleen maar bijstand hebt hou je weinig over om eens iets extra's te storten naar je man dus ben altijd blij dat ik hem af en toe eens wat extra kan storten al is het maar voor een telefoon kaart

dat is gewoon heel jammer dat ze dat zo duur hebben gemaakt dat zou al een heel stuk schelen als dat weer met kaarten zou gaan maar ja is niet anders en ja als achterblijvers is het soms moeilijk en daarom mag je blij zijn dat je mensen achter je heb staan maar je leert dan wel je echte vrienden kennen dat weet ik wel en die kan je dan op 1 hand tellen dus dan wil je alles zelf doen hoe moeilijk het ook is en ik snap best van die verzegeling is ook voor de veiligheid wat normaal is ik hou daar altijd al rekening mee als er iets moet ingevoerd worden van apparatuur dat het extra kost en ik snap jou ook je word op dit forum soms helemaal verrot gescholden maar jij kan er ook niks aan doen of veranderen heb echt respect voor je dat je iedereen zo netjes te woord kan staan mag ook wel gezegd worden

groet c

• wij2tjes4ever

Nou mevrouw de PIW-ster,

ik ga dan toch een vraag stellen, die me al enkele weken op de lippen ligt…

Wat in godsnaam drijft jou ertoe, lid te worden van een forum als dit ??

Ik bedoel, naar mijn idee is dit een plaats waar lotgenoten, mensen in het zelfde schuitje, hun hart aan elkaar kunnen uitstorten,

als ik verklaringen zou willen horen over veiligheid e.d. kan ik mijn hart net zo goed uitstorten bij de PIW-ers die ik elke week weer moet zien als ik op bezoek ga.

Die zullen me presies het zelfde vertellen…

Ze hebben overal wel een antwoord op of een rede voor.

Ik snap best dat er allerhande regeltjes zijn bij de PI's, en blijkbaar heb jij het gevoel die steeds te moeten benadrukken en verdedigen,

maar naar mijn idee zitten hier toch voornamelijk mensen, die de dupe zijn van al de regeltjes.

Ik heb zelf ook een uitkering,

heb 100 euro in de maand te besteden,

kan daardoor maar eens in de 14 dagen mijn vriend 1uurtje bezoeken, (omdat ze weigeren hem dichterbij huis te plaatsen!)

laat staan dat ik hem geld kan sturen… (hij eet dus al 10 maanden die zooi die ze daar eten noemen)

Het continu verdedigen van alles wat er in de PI gebeurd frustreerd me…

we weten immers allemaal wel hoe (corrupt) het systeem in elkaar zit!

sorry hoor…

maar wil het toch echt even kwijt!

• MacFa

Hmm, ik denk niet dat je haar hier op moet “” aanvallen“” , zij is immers “” maar“” een werkneemster daar. De regeltjes worden door anderen hogerop besloten, daar moet je als piw-ster ook het maar mee doen (ook zij moet haar rekeningen betalen en doet dus “” gewoon“” haar werk).

Ik denk indd dat het voor de thuisblijvers makkelijker kan worden gemaakt als er wat aan 1. dat belsysteem wordt gedaan, vooral voor kinderen is het van groot belang dat ze contact kunnen blijven houden met hun vaders, de kinderen hebben hier niet om gevraagd en het blijft hoe dan ook hun papa. 2. zover en zoveel mogelijk rekening houden met de plaatsing van de gedetineerden ook grotendeels ivm de kinderen/familieleden, met dezelfde reden om goed contact te kunnen blijven houden met voornamelijk d ekinderen maar 'ook zeer zeker een goede relatie kunnen onderhouden met de vrouw/vriendin/familieleden. Het lijkt me namelijk dat om de kans te vergroten dat een gedetineerde niet weer het jaar erop terugkomt in de inrichting het van groot belang is dat een (ex) gedetineerde een goede achterban heeft/ blijft houden.

Voor mij persoonlijk wordt het naarmate mijn vriend zijn voorarrest langer duurt vrijwel onmogelijk om nog met de kinderen hem te bezoeken (groningen-rotterdam is qua geld en qua reistijden een te grote opgave in een groot gezin). Ook kan hij van de 6 dagen dat hij mag bellen maar 3 dagen een paar minuutjes bellen en dan kunnen de kinderen hun verhaal niet eens kwijt omdat het bellen zo bizar duur is geworden. Heel erg moedeloos word je ervan. Ik denk ook, dat, stel dat bij hem weg ga dat de kans groot is dat hij weer met foute mensen in aanraking komt. Voor sommige mannen/mensen is het heel belangrijk dat ze een stabiele achtergrond/thuisfront aangeboden krijgen om hun doelen scherp voor ogen te blijven houden. Maar de manier waarop je nu minimaal contact kan hebben met elkaar maakt het heel moeilijk om bij elkaar te blijven voor sommige stellen.

Je zou mij kunnen “helpen”" door mij te vertellen op wat voor manier wij het meeste kans maken op een overplaatsing dichterbij! Ik heb begrepen dat een begeleidende brief van een maatschappelijk werker al kan helpen. Mijn vriend heeft afgelopen week de aanvraag gedaan maar het lijkt me goed als ik zelf ook nog wat stuur? Weet iemand trouwens ook het adres er van?