Weet iemand hoe het is in PI Zwaag??

  • Dyna

    Kan iemand mij vertellen of die ervaring heeft met PI zwaag hoorn?

    We hadden verwacht dat hij in utrecht of nieuwegein geplaatst zou worden en nu hebben ze m (express) naar andere kant van nederland gestuurd en ook nog is in beperking, totaal geen contact!

  • wij2tjes4ever

    aah ik ben dus niet de enige, wiens mannetje express zo ver mogelijk weg is geplaats ??

    Alsof we het nog niet moeilijk genoeg hebben !!!! :X

  • dyn

    Achterlijk he, je vrijheid afnemen is toch al erg genoeg, waarom dan nog helemaal ergens in de middle of no where..

  • wij2tjes4ever

    mag ik vragen wat bij jullie de rede was ??

    Mijn vriendje zat in de iso met een maagbloeding, en ze weigerde een arts te laten komen…

    Ik mocht hem zien, en hij zat van boven tot onder onder het bloed, was echt horror, heb ik gewoon een trauma van.

    Zn cel werd ook niet schoongemaakt, waardoor hij ook nog is uitgegleden over zn eigen bloed, en een gat in zn hoofd viel, wat 2 dagen later pas behandeld werd (en hoe!)

    Ik heb toen zelf actie ondernomen en een ambulance gestuurd naar de inrichting.

    Die heeft de directie gesproken, en een dag later mocht hij eruit.

    Hij moest mij toen bellen, en tegen me zeggen, dat ik me nergens meer mee mocht bemoeien, en dat ze hem, om ons te straffen, zo ver mogelijk van huis plaatsten…

    Dit is Nederland!!! Halloooo!!!! kan iemand me wakker maken ???

  • TR

    Dat mag helemaal niet, en eigenlijk kan dat ook helemaal niet, dat is toch niet aan de gevangenis of ze je overplaatsen dat komt van boven af..

    De rede bij ons? Heb absoluut geen idee, dat doen ze gewoon expres, dan denken ze hij weer en nu weer voor dit, we zullen m is goed aanpakken..

    Hij word ver weg geplaatst en ook nog in beperking vanwege het onderzoek.

    Ben er donderdag geweest om kleding te brengen en had er ook 2 foto's bij gedaan, maar hij zit in beperking dus dacht probeer t gewoon en ik zeg niks over die beperking, toen zei die bewaker van nou eigenlijk moet t apart ingevoerd worden maar doe maar in de zak erbij, dus hoop dat ie de foto's echt heeft gekregen!

  • wij2tjes4ever

    ach, dat is toch een pot nat allemaal daar!!! er mag zoveel niet, en er gebeird vanalles….

    Toch hebben ze t zo tegen m gezecht,

    maar ik ben niet gek, en laat me zo niet behandelen hoor!

    We zijn al bij de klachtencomissie geweest en dat loopt nog, hoewel ik daar ook niet veel van verwacht, zijn toch allemaal vriendjes daar…

    Maar ik heb wel geleerd, ik laat me niet afschepen, en je moet vindingrijk zijn en doorduwen,

    ik heb al enorm veel voor elkaar gekregen, al kost het me bloed zweet en tranen!! ik doe alles voor de liefde van mn leven!!

    Ik heb elke week wel toestanden daar, met in en uitvoer, maar het lukt me steeds, om zo goed als ik kan voor m te zorgen.

    Toen hij in iso zat, heb ik m elke dag gesproken, we verzinnen steeds wel iets, of ik of hij,

    als je zou bellen naar zijn afdeling, en je zegt het is dringend, iets met de kids ofzo, wedden dat hij belt!! (wel drama maken dan he?! haha en dat kan ik goed als het om hem gaat!)

  • TR

    hahaha dat is zeker vindingrijk!

    Zijn jullie getrouwd? want meestal heb je meer rechten toch als het je man is? Wij zijn niet getrouwd, ik dacht ook altijd dat BZT alleen voor getrouwde was maar lees hier nu dat dat helemaal niet is..

  • wij2tjes4ever

    Nee wij zijn niet getrouwd, en heb tot nu toe nog niet ervaren dat ik dan dingen mis loop,

    bij bzt moet je wel aangeven wat je relatie is tot de gedetineerde,

    en je moet minimaal 3 keer op bezoek zijn geweest.

    Het enige wat wel is, ik zou bijzondere bijstand krijgen, als hij mijn man was, en we samen woonde, om hem te bezoeken.

    Haha, ja en vindingrijk word je vanzelf,

    ik ga niet accoord met “kan niet”, ik zoek door tot ik vind hoe het wel kan!

  • TR

    Oke nou wij wonen wel samen, en hebben samen 2 kinderen, maar we zijn dus niet getrouwd, heb ik recht op bijzondere bijstand dan?

    Ik werk zelf 14 uurtjes in de week dus ik vraag ook niet een volledige bijstandsuitkering aan, maar een aanvullende, ik kan en ga niet meer werken..

    Ja en momenteel kan ik natuurlijk niet op bezoek omdat hij nog in beperking zit, maar wanneer dat er af is ga ik iedere week, dus dat je minimaal 3x geweest moet zijn zit dan helemaal goed.

    Maar ja zo ver zijn we nog lang niet, je moet eerst afgestraft zijn natuurlijk..

  • wij2tjes4ever

    Jaa zou zeker bijz.bijstand aanvragen!

    Je kunt elke maand een uitdraai laten maken bij de pi, waarin staat waneer je op bezoek bent geweest,

    deze kun je dan laten vergoeden door de gemeente.

    (die uitraai kun je in de eerste week van de maand opvragen daar waar je je bezoekafspraken maakt)