Bezoek half open kamp

• mien

Hallo,

Heb je recht op bezoek als je man in een half open kamp verblijft?

en zoja is dat 1 of 2 uur??

en heb je ook recht op bzt?? of is dat alleen voor een gesloten inrichting?

• Joep

Bzt kennen ze daar niet, waarom zou je ook, hij komt elke maand een weekend naar huis.

• efgee

Verschilt per kamp volgens mij, Doetinchem was 2 uur.

• mien

Ik lees veel negatieve verhalen over half open kampen, heeft iemand misschien wat info over halfopen kampen?

heerhugowaard is “maar” een uur en 15 min van mij vandaan en doentinchem ruim 2 en een half uur.

het liefst heb ik dan heerhugowaard, maar ik las dat het daar binnen heel slecht aan toe gaat.. klopt dit

• EFCD

Hallo mien,

Mijn vriend zit sinds 1,5 maand in heerhugowaard.

Ik heb van hem geen negatieve verhalen gehoord, het is er veel vrijer dan in gesloten. tot 5 uur staan de deuren open. op mijn vriend zn palvijoen zijn ze dinsdag en donderdag avond ook nog een paar uurtjes uit hun kamer en werken doen ze de ene dag ochtend en dag daarna middag, maar dat is volgens mij het zelfde als is een gesloten.

Als je vragen hebt hoor ik het wel.

Gr EFCD

• mien

hallo EFCD,

bedankt voor je reactie, ik las een aantal negatieve verhalen, wil wel dat het beter word dan waar hij nu zit.

maar kunnen ze vaak bellen? en het bezoek? is dat 2 uur achterelkaar of is dat maar 1 uurtje??

en is het weekend verlof eens in de 4 of de 6 weken..

groet mien

• EFCD

Hallo Mien,

Voordat mijn vriend werd overgeplaatst, heb ik ook gezocht naar info. De negatieve verhalen heb ik ook gelezen en maakte me er best wel zorgen over. Maar gelukkig is het niet zo, weet niet of iedereen dat zo ervaart maar mijn vriend heeft er geen problemen.

je kan je bellen zovaak als je wil, als er plek is bij de telefooncel uiterraard, en als je geen arbeid hebt. de deuren staan elke dag tot 5 uur open. In de weekenden ben je de hele dag buiten en mag je dus de hele dag bellen.

Er kan nu nog gebruik gemaakt worden van Cobra kaarten, maar dat veranderd eind juni. Dan kan je alleen nog bellen met kaarten vanuit de p.i. Naar huistelefoon is het wel te doen, maar naar mobiel schijnt dat vrij duur te zijn.

Zelf ben ik nog nooit op bezoek geweest, ik ga morgen voor het eerst. wat ik heb begrepen is het de ene week op een vrijdag ochtend, die week erna donderdag avond, en die week daarna zaterdag. 2 uur als ik het goed heb. maar of dat bij iedereen het zelfde is weet ik niet, miss verschilt het per afdeling. Ik zou het morgen wel even voor je kunnen navragen.

Verlof is elke 4 weken eerste verlof is van vrijdag 11 uur tot maandag kwart over 3. en de verloven erna zijn van zaterdag 11 uur tot maandag kwart over 3.

Mvg EFCD

• Felix Willem

Met hoeveel mensen slaap je in een half open inrichting Heerhugowaard.

Mij zoon gaat daar mischien heen en wil dat weten 

Gr lammers